Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

2 jaar oud en al te dik?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Medische vragen omtrent meerlingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
San

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Sep 15, 2008 12:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

isarubine schreef:
Mijn advies : laat ze vooral gezond eten en probeer haat te stimuleren om veel te bewegen en te spelen. Ze groeit er dan als vanzelf wel uit. PS onze Ruben heeft sinds zijn geboorte niet in een lijn gestaan bij de curves: hij zweefde zo altijd boven de p97

erm, Isa, ik neem aan dat je HAAR bedoelde ? Wink

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Sep 15, 2008 12:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb geen ervaring met 'overgewicht' (eerder 'ondergewicht') maar denk toch ook dat als je haar gezond laat eten, en toch stimuleert om te bewegen, er geen probleem zou mogen blijven. Ik hoorde onlangs van een collega wiens zoontje ook 'te dik' was (net 1.5j) toch al op 'dieet' moest, hij mocht ocharme geen stukje fruit... Ge had da manneke moeten zien kijken, want de onze kregen dat wel!! Dacht bij mezelf dat je zo wel eetproblemen creëert, of zit ik mis?

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Sep 15, 2008 1:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik was persoonlijk niet van plan om haar op dieet te zetten. Vind het te vroeg voor een kind van 2 jaar oud.
@ Jipenjanneke: ocharme dat kindje. Al zo jong en op diëet. En waarom dan geen fruit eten? Dat is toch gezond. Ok, je laat je kind geen 4 bananen per dag eten, maar fruit kan toch geen kwaad!
Wij hebben nu volgende maatregelen genomen:
Het koekje na het middageten en na het vieruurtje hebben we hier al afgeschaft. Wat Klara laat liggen op haar bord belandt in de vuilbak en niet op het bord van Hanne. De papa zal er op letten overdag geen tussendoortjes als koeken, chips, ijskreem, schocolade etc. te eten, zodat de kindjes niet komen bedelen om een stukje. Ik ga ambras maken met mijn schoonmoeder als ze Hanne weer eens aan het volstoppen is met zoetigheden omdat "het arme kind honger heeft" Evil or Very Mad Zowel Hanne als Klara krijgen genoeg gezonde kost te eten en ik ga er gewoon op letten dat Hanne buiten de normale maaltijden geen of weinig extra's te eten krijgt (koekjes, snoep, ijskreem ...) Af en toe iets zoets is geen doodzonde, maar het mag gewoon niet teveel worden.

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Sep 15, 2008 1:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik probeer de regel te hanteren: geen suiker voor 3 jaar...
Maar ons Ella is nogal een zoetekauwke: wil nauwelijks patatjes, wel fruitpap. 't Zal ook nog een kwestie van volhouden worden hier...
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Sep 15, 2008 2:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Vergeet de beweging niet hoor! Is minstens even belangrijk!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Sep 15, 2008 8:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Weet ik, Muzemans. 2 dagen in de week zijn ze bij de onthaalmoeder en die heeft een superleuke tuin met glijbaan, schommel en veel gras om rond te lopen. Ze zijn daar altijd heel aktief (andere kindjes zijn ouder). Van de 5 dagen dat ze thuis zijn, ga ik zeker 3 keer naar de speeltuin om ze daar een goed uur te laten spelen. Wij wonen wel maar op een appartement, maar ze lopen hier ook toch wat kilometers af en ik ben dat nu nog wat extra aan het opbouwen door Hanne altijd vanalles te laten halen (doet ze graag) + door verstoppertje te spelen. Ze "verstoppen" zich dan achter het gordijn en als ik roep komen ze er vanachter gelopen. Op een paar minuten tijd lopen ze zo ook zichzelf buiten adem hoor.
Ik ga ook eens een woordeke moeten doen met de onthaalmoeder morgen om ervoor te zorgen dat Hanne ook daar niet teveel boterhammen met choco eet (ik heb de indruk dat ze bij de onthaalmoeder veel witte boterhammen met choco eten).

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2008 10:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

een gezonde koek mogen kids wel hebben hoor, maar dan een droge koek (in de creche krijgen ze tot drie jaar gewoon een goede vitabis), maar één keertje per dag volstaat hé (om vier uur, nà het fruit).
Maar idd, beweging is het beste. Laten dansen, springen (ocharme je onderburen!), spelen, turnen (hier vinden ze dat super: op mijn knieën gaan staan ed... ze noemen dat turnen),... Zo geraakt ze het wel kwijt hoor.
Want idd, je zou Ruben nu eens moeten zien...
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Medische vragen omtrent meerlingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: