| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 12, 2008 2:05 pm Onderwerp: 2 jaar oud en al te dik? |
|
|
Ons Hanne is altijd al een ferme brok geweest en ze zat altijd op de P95, zowel van gewicht als van lengte. Het zijn allebei grote meisjes (en Nina is ook op dezelfde weg), maar vooral Hanne was altijd redelijk zwaar.
Deze week moesten we bij de pediater op controle omdat de twins 2 jaar geworden zijn. Hanne meet nu 93 cm en weegt 16 kg Te dik dus. Je kan niet meer zeggen "ze zit op P-zoveel", want ze valt buiten de normale curves.
Nog iemand die meegemaakt? Is dit echt al een probleem op deze leeftijd (2 jaar oud)? We gaan er wel op letten dat ze niet altijd het eten van haar zus verder opeet (Klara laat altijd wat liggen en Hanne eet dat dan op) en dat ze niet teveel snoep en koekjes eet, maar volstaat dit? Ik wil haar langs de ene kant niet op dieet zetten (te jong vind ik), maar ik wil langs de andere kant ook toekomstige problemen vermijden.
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1291 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 12, 2008 2:55 pm Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet of dat "te dik" is. Marnik mat ook 93 centimeter op 2 jaar en hij woog 15 kg, en daar is nooit iets van gezegd, wij vonden hem ook helemaal niet dik of zo, wel een stevig, leuk bazeke. (hieronder foto)
Ik vond hem als baby en peutertje altijd vrij stevig, maar hij at nooit teveel of zo, altijd vrij gewoon. Omdat ik erg gevoelig ben aan gewicht, heb ik ook altijd goed opgelet wat hij at en dronk.
Hij is echter het afgelopen jaar geen kilo meer bijgekomen en neigt nu naar het magere. Hij weegt nog altijd 15 kg en meet rond de meter. Dus op zichzelf zou ik me niet téveel zorgen maken. Als ze energiek is, dan werkt ze dat er wel vanzelf af!
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 12, 2008 4:12 pm Onderwerp: |
|
|
Dat is het hem nu net. Hanne zit graag op haar lui gat. Klara loopt liever rond en doet gek terwijl Hanne rustig met iets zit te spelen.
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1291 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 12, 2008 4:37 pm Onderwerp: |
|
|
Dan zou je iets voor haar moeten vinden dat ze echt graag doet, en haar ook wat dwingen. Onzen M die rent bv. graag rondjes door het huis en in de tuin, en we zijn dat beginnen stimuleren. Zo van die dingen. En later laten kleuterturnen of zo?
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4087 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 12, 2008 7:28 pm Onderwerp: |
|
|
zelfs een kind met overgewicht kan je best niet op dieet zetten. Wél op het eten letten (voldoende gezond eten) en laten groeien, dan groeien ze er uit. Een kind laten afvallen is niet goed, dan gaat het te weinig voedingsstoffen binnenkrijgen. De truc is dus: gezond laten eten, meer laten bewegen en hen eruit laten groeien. Dat maakt dat je ook geen snelle oplossing moet verwachten, het gaat over jaren.
Je kan er wel attent op zijn. Zo is het gewichtsverschil tussen Pieter en Lennart er ook niet zomaar gekomen. In de creche merkten ze op een gegeven moment dat Lennart zijn eten bij Pieter kapte (dus ik kan er Pieter zelfs niet van beschuldigen), en Pieter zal idd blijven bijvragen zolang er eten op tafel staat. En al heeft Pieter allesbehalve overgewicht (hij moet ergens rond de P60 hangen voor een lengte van P75 ofzo), hij moet wel leren wat 'normale' porties zijn want hij heeft duidelijk een verzadigingscentrum dat pas laat zijn signaal afgeeft. En hij grijpt sneller naar zoete dingen dan Lennart, en hij mag wel eens snoepje maar dan nà zijn fruit of droge koek (net zoals de andere twee trouwens).
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Sep 14, 2008 9:43 pm Onderwerp: |
|
|
onze ruben was altijd een dikke brok als je iedereen die het zogezegd beter wist moest geloven . Maar....nu is hij dus een stevige magere brok geworden hé. Hij is dus ontzettend veel gegroeid maar in het laatste jaar geen gram bijgekomen! Je kan zijn ribben tellen! Hij is nog steeds een stevige kerel maar er hangt dus nog nauwelijks vet aan het ventje en dat terwijl iedereen zei dat ik hem in de gaten moest houden! Hij is enorm actief , eet nog steeds veel maar is er gewoon aan het uitgroeien .
Mijn advies : laat ze vooral gezond eten en probeer haat te stimuleren om veel te bewegen en te spelen. Ze groeit er dan als vanzelf wel uit. PS onze Ruben heeft sinds zijn geboorte niet in een lijn gestaan bij de curves: hij zweefde zo altijd boven de p97
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Sep 15, 2008 10:30 am Onderwerp: |
|
|
Om ze meer te laten bewegen, kan je bijvoorbeeld eens wat vaker naar een speeltuin of veel gaan wandelen met hen... Spelletjes uitvinden waarbij ze moeten lopen en kruipen is ook een idee: tikkerke bijvoorbeeld of spelen met een bal.
Een beetje zoeken he wat ze graag doen...
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|