| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Okt 19, 2008 3:06 pm Onderwerp: 40,8 graden koorts !!!!! |
|
|
Allez, wij hebben ook eens een goed koortsgeval in huis. Nina had gisterenavond 39.5 en daarnet 40,8 graden koorts. Ze kan niet goed slapen, huilt meer dan anders, maar voor de rest ging de papfles er nog goed in op de middag (ik dacht een fles te geven i.p.v. patatjes zodat ze zeker genoeg vocht binnenheeft en het makkelijk te verteren is) en ze lacht nog als je ze kietelt . Geen uitslag, ze trekt niet aan haar oortjes, ... ik kan niets abnormaals zien behalve dan die hoge koorts en de verkoudheid die ze al een paar dagen heeft.
Net nog de dienstdoende arts gebeld (in Zwitserland kan je die in het weekend enkel telefoneren of naar de spoed van het kinderziekenhuis gaan, geen dokter of kinderarts die van wacht is en die je kan bezoeken) en die was nog niet bezorgd. Gewoon verder suppo'tje geven en terugbellen als de koorts niet naar beneden gaat.
Wat denken jullie? Ik ben zelf niet zo ongelooflijk ongerust, maar het is toch hele hoge koorts hé.
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2864 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Okt 19, 2008 4:04 pm Onderwerp: |
|
|
Als er niets aan te zien is en ze blijft het houden kan je misschien haar urine is laten testen om te zien of ze geen blaasontsteking heeft? Misschien klinkt het ongelooflijk stom maar met ons Sarah haar achtergrond in mijn gedachten zou ik dat doen.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Okt 19, 2008 4:15 pm Onderwerp: |
|
|
Had ik eigenlijk ook al aan gedacht. De dochter van de onthaalmoeder had dat ook 2 weken geleden (wij waren wel op vakantie, dus geen kontakt tussen de kindjes).
Verder heeft mijn man mij hier ondertussen al serieus ongerust gemaakt. Vorige week waren wij in Italië, in Toscanië, waar er veel Asiatische tijgermuggen zijn. Gemene muggen die overdag bijten en waar je enorme beten van hebt. Zowel ik als de twins hadden verschillende beten (halve arm rood en opgezwollen bij mij, bij de kindjes was het veel minder erg). Bij Nina heb ik geen beten gezien. Maar die muggen kunnen o.a. het dengue virus overbrengen. Elk jaar zijn er wel wat mensen in Noord-Italië die dat krijgen door die muggen. Dit is geen broodje-aap-verhaal, maar wel degelijk een bestaand probleem. En wat zijn de symptomen??? 3 tot 8 dagen na de beet (we zijn 7 dagen terug uit Italië) lichte tot hoge koorts, enorme botpijnen, hoofdpijn en na een aantal dagen ook een uitslag en interne bloedingen (van de lever o.a.) etc. etc.. Enfin, de kans is klein dat ons meiske dit heeft, maar het is theoretisch wel mogelijk. Zo extreem ver gezocht is het niet. En voor kleine kindjes is dat 30 % dodelijk. Enfin, in de Asiatische landen toch. Daar bloeden de kindjes dood door de interne bloedingen ofwel gaan ze in schock van het bloedverlies of de koorts. In ieder geval sterven ze daar niet op 1 dag van. Als de koorts niet aflaat en zeker als Nina een uitslag krijgt, ga ik onmiddellijk naar de spoed. Daar ben ik ondertussen wel al zeker van. Maar voorlopig nog even afwachten. Al goed dat ze nog goed haar flesjes drinkt en dat ze gewoon speelt. Ze ziet er wel niet 100% goed uit, maar extreem ziek ziet ze er zeker niet uit.
|
 |
christa

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Okt 19, 2008 8:07 pm Onderwerp: |
|
|
Mijn eerste gedacht was ook, als het niet overgaat en er geen andere symptomen zijn: urine laten controleren. Dit ook uit eigen ervaring. Onze dochtertjes werden toen wel op korte tijd erg ziek (op een dag tijd eens de hoge koorts er was), ze waren toen 4 - 6 maanden.
_________________ moeder van een zoon, twee dochters en de tweeling Sofie en Sarah |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4087 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Okt 19, 2008 8:19 pm Onderwerp: |
|
|
hier hadden we telkens die hoge koorts bij een oorontsteking... en vaak hadden we eigenlijk niets door tot dat trommelvlies sprong en dat oortje begon te lopen.
Maar suppo geven, enkel in body en licht shirtje laten liggen, veel drinken geven (goeie reflex: fles ipv patatjes) en evt in een lauw badje steken... dan heb je alles gedaan hoor.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Okt 19, 2008 9:47 pm Onderwerp: |
|
|
We zijn ondertussen meer dan een halve dag later en de koorts is al fel gezakt hoor door de suppo's en de junifen. Om 21:00 nog eens gemeten en het was nog maar 37,2 meer. Klara begint nu ook wel koorts te maken (nog niets serieus, enkel wat verhoogde temperatuur) en Hanne is weer serieus aan het hoesten. Ze beginnen het hier blijkbaar allemaal wat te krijgen, alleen weet ik niet wat het is. Time will tell!
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Okt 19, 2008 10:14 pm Onderwerp: |
|
|
Even afwachten wat het is, maar als de hoge koorts blijft aanhouden, zou ik idd ook maar naar de dokter of spoed rijden.
Hier is het bij Marin ook een keer een blaasontsteking geweest. Toen had ze al meer dan een week hoge koorts en de huisdokter kon niets vinden. Dan uiteindelijk toch maar naar de kinderarts geweest, urine getest en jawel hoor! Gelukkig is het hier (voorlopig) bij die ene keer gebleven...
Ik heb toch ook al enkele keren de patatjes of fruitpap vervangen door een fles als ze koorts hadden. Dan krijgen ze toch vocht en enkele voedingsstoffen binnen. Als je jezelf ook niet helemaal lekker voelt, wil je trouwens ook niet veel eten, niet?
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|