| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Ellen

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 17, 2008 1:14 pm Onderwerp: 5 x 210cc, teveel? |
|
|
Hallo
Even een vraagje. Ayoub is nogal een goeie eter. Tot voor kort stond hij op 5 flessen van 180ml + 6 schepjes maar daar had hij geen genoeg meer mee dus ben ik de hoeveelheden maar gaan opdrijven. Nu drinkt hij dus 5 flessen van 210 + 7 schepjes en dat gaat ook altijd heel vlotjes erin. Hij weegt nu wel bijna 7 kg. soms slaapt hij wel de klok rond en zit hij nog maar of 4 voedingen maar dat is zeker niet elke dag en nu las ik net dat je een baby niet meer dan een liter per dag mag geven dus nu ben ik een beetje in paniek. Krijgt hij echt teveel denken jullie?
Groetjes, Ellen
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 17, 2008 2:12 pm Onderwerp: |
|
|
Hier in Zwitserland zeggen ze ook altijd maximum 1 liter per dag.
Normaal gezien slapen de meeste kindjes door eens ze meer dan 5 kg wegen. Aangezien hij daar toch al ferm bovenzit, kan je misschien proberen hem te paaien met een tutje als hij 's nachts wakker wordt. Met een stevige 7 kg en zo grote flessen zou hij 's nachts echt geen honger meer mogen hebben. Eens de nachtvoeding afgeschaft zit je onder de 1 liter per dag hé.
En als het niet lukt en hij niet wil doorslapen zonder een fles, kan je proberen die 's nachts met minder schepjes te maken.
Of je kan proberen de tijd tussen de voedingen in het algemeen te rekken (zowel overdag als 's nachts), zodat hij ook maar op 4 voedingen meer komt te staan.
Ik denk dat op zijn leeftijd 5 kleinere voedingen idealer zijn als 4 grote, maar als hij echt niet voldoende heeft met een kleinere voeding, dan probeer je maar voor de 4 voedingen te gaan hé.
Mijn tweeling had in ieder geval op 3 maand ook maar 4 voedingen meer. Ze dronken toen flessen van ca. 250 ml (weet niet meer hoeveel water en hoeveel schepjes. Ik maakte altijd tussen de 1,5 en 2 liter melk per dag en dat raakte altijd op). Ze dronken nooit meer dan 1 liter per dag, maar ze hadden gewoon nood aan grote flessen. Mij werd gezegd in België dat ik terug naar 5 voedingen moest gaan (kleinere flessen), maar dat werkte gewoon niet bij ons. In Zwitserland was het dan wel weer geen probleem ze 4 grote flessen te geven. Meningen verschillen hé.
|
 |
ChristelDepaepe

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 17, 2008 8:09 pm Onderwerp: |
|
|
Ik kan nu niet zeggen of hij teveel krijgt of niet. Eens navragen bij K&G.
Maar plots zal hij wel zijn nachten doorslapen en dan krijgt hij maar 4 flessen hé.
Nog even afwachten.
_________________ Christel, mama van Ferre & Aaron ° 2 mei 2008
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 18, 2008 8:10 am Onderwerp: |
|
|
|
mss moet je overschakelen op meer verzadigende melk zoals beba of bebelac?
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 18, 2008 1:35 pm Onderwerp: |
|
|
Daar dacht ik ook nog aan, nadat ik hier mijn heel epistel geschreven had.
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1173 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 18, 2008 2:30 pm Onderwerp: |
|
|
Je geeft hem volgens mij toch ook teveel. Wij zijn vrij snel overgeschakeld op verzadigende pap omdat ons gasten ook nooit genoeg hadden en dat heeft wel geholpen. Zij kregen op 3 maanden 5 x 200 ml + 7 schepjes, dus perfect 1 liter (pap: Nutrilon verzadiging). Zodra ze patatjes kregen zijn ze ook minder beginnen pap drinken, dat komt allemaal dan wel vanzelf.
En als je merkt dat hij 's nachts wakker wordt van de honger, geef hem dan liever 's avonds iets meer , maar ga er 's nachts ook niet meer uit. Of geef het een beetje later zodat hij door gaat slapen.
Misschien klinkt dat cru, maar als je er 2 of 3 nachten niet uitgaat en hem effe laat zeuren, dan heb je daarna een baby die perfect doorslaapt. Hij heeft al het gewicht, dus hij heeft eigenlijk de pap niet meer nodig.
|
 |
Ellen

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Sep 20, 2008 9:34 am Onderwerp: |
|
|
Wel, ik ben dus bezig met die nachtvoeding toch weg te laten en durf nog niet te vroeg victorie kraaien maar denk dat het toch aan het lukken is. Gisteren en eergisteren werd hij altijd wakker 's nachts en dan heb ik hem maar 90 ml gegeven en dan terug met een tutter in bed gestoken en deze nacht heeft hij praktisch de klok rond geslapen. Een uurtje voordat hij normaal gezien mocht eten werd hij wel wakker maar dat heb hem dan kunnen sussen met een tutter. Allez laten we hopen dat hij nu echt vertrokken is maar heb er wel een goed oog in
Volgende week hebben we een afspraak bij de kinderarts en ga dat toch aanhalen dat hij zo onverzadigbaar is. Zelfs met die flessen van 210 ml in de dag durft hij na 3,5 uur al terug beginnen brullen van de honger. Ze krijgen wel HA melk en nu las ik ergens dat die blijkbaar lichter is dan andere melk. Misschien ligt het daaraan?
Groetjes!
|
 |
|