| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
limpie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 4:36 pm Onderwerp: +6maand |
|
|
hallo
een vraagje
binnen enkele dagen zijn ze 6maand
ik heb een vraag
ze krijgen sinds vrijdag melkpoeder nr.2,
Roan nutr.ha2
Noah nutr. omneo2
met dat ik pas in december pas een afspraak zal hebben bij kind en gezin, en ze dan 7maand zijn, kan ik het evengoed hier vragen...
welk vlees/vis geef ik best, waar moet ik op letten bij de aankoop van vlees. Gehakt mag dat?
en hoe weet je best welk vlees bij welke groente horen?
vlees kan je dat ook gewoon mee mixen met men blender?
is deze groente brij dat ook zwaarder dan enkel groenten, want dat is hier soms heel lastig, na ong. 200gr te hebben gegeten, zagen ze na 2,5 of 3uur reeds voor hun fruitpap, en daar het zelfde liedje.
moet ik het fruitpap nog verdikken. Wat zou ik dan best kopen?
een andere vraag
groenten uit blik, mag je dat geven?
zij kopen regelmatig erwtjes in blik, maar mag ik dat aan de twins ook geven? of zal ik best overschakkelen op diepvries? zijne diepvries is niet zoo groot.
limpie xxx
_________________ trotse mama van onze twins Noah & Roan( 15/05/2008), stiefmama van Yani(16/01/1999) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Hermanus

Geregistreerd op: 20 Mei 2008 Berichten: 237 Woonplaats: Hermanus, Zuid-Afrika - oorspronkelijk Stekene, Oost-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 5:35 pm Onderwerp: |
|
|
ik geef 230 gram per kind, 100 gram aardappelen, 15 gram vis/vlees/kip of geel van een ei en 215 gram groenten.
ik maak er gewoon iets van, alles lijkt hen te smaken, wortelen, brocolii, pompoen, bonen, bloemkool, etc.
Gehakt heb ik nog niet geprobeerd, maar zou geen probleem moeten zijn, denk ik....andere moeders ?
wij hebben een babycook en ik doe eerst de aardappelen en het vis/vlees en daarna de groenten en dan doe ik alles in de babycook om te mixen en werkt perfect, maar gaat ook met gewoon te koken in water, alles tesamen, maar je verliest dan wel veel van je vitaminen.
qua fruit geef ik altijd 1/2 appelsien - 1/2 banaan en dan 2 appels of 2 nectarinen/ pruimen, etc en dan 1/2 potteke yoghurt erbij of 1 eetlepel 7-granenmeel om het wat dikker te maken. en 100 ml melk. (dit is per kind)
wij maken alleen diepvries groenten, gemakkelijk, en heb gelezen dat blik niet zo goed is om te doen, dus daarom maar niet.
_________________ Elke,Trots moeke van Cara en Eva, 19 maart 2008
  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Bibi'ke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 8:05 pm Onderwerp: |
|
|
Hier doe ik 400gr groenten, een 150gr aardappelen en dan een 50gr vlees of vis. Zo kom ik op ongeveer 600gr voor 2.
Ik kook hier alles samen en dan alles samen in de mixer.
Je kan alles samen doen behalve groente die nitraat bevatten mag je niet samen koken met vis.
Gehakt heb ik nog niet gegeven.
Groenten is hier vers of diepvries.
_________________ mama van Axel & Axana 27/10/'07 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1291 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 8:22 pm Onderwerp: |
|
|
Wij zijn met groenten op vier maanden begonnen, fruitpap op vijf maanden.
Ik geef eigenlijk eten op het zicht, dus weeg het bijna nooit af (op den duur weet je dat wel). Ik geef (voor allebei): 2 grote aardappelen, driekwart bloemkool/4 (!) kleine courgetten/4 dikke wortelen/een kleine broccoli/4 tomaten/...
Qua vlees: 1/3de van een kippefilet, een stuk vis zoals ik normaal zelf zou eten, dus zo'n 100 gr/zelfde voor biefstuk, varkenshaasje, enz.
Ik ben mijn porties gaan verhogen op aanraden van K&G omdat ze altijd te snel weer honger hadden. Ze eten elk dus zo'n 300 gram in totaal en dat gaat heel goed binnen.
Ter vergelijking met fruitpap: 2 dikke bananen, 2 dikke appelen, 1 appelsien, 3 betterfoods.
's ochtends en 's avonds krijgen ze 240 ml pap, overdag geen meer.
Gehakt, zeker nog niet geven, net als andere bereide vleessoorten. Ons is aangeraden te wachten tot ze een jaar zijn.

Laatst aangepast door San op Di Nov 11, 2008 8:25 pm; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sandra D

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 8:24 pm Onderwerp: |
|
|
@ limpie : heel veel antwoorden op je vragen kan je vinden op de website van kind en gezin !!
sommige groenten geef je best pas vanaf X-maand, spinazie en vis mogen niet samen wegens teveel nitraten, enz... enz...
mocht ik jou zijn ik zou even op de site van kind & gezin kijken...
_________________ mama van sam (28.11.2005), Lies & Hanne (25.01.2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 8:28 pm Onderwerp: |
|
|
Limpie, vraag dat boek dan ineens aan, dat van Kind en gezin met recepten in, het zijn er eigenlijk 2, 1 met uitleg en 't ander met recepten. Wordt hier nog regelmatig bovengehaald! Daar staat alles erg duidelijk in.
In 't begin woog ik ook af, maar ik maakte altijd meer dan nodig (met 't idee, de rest vries ik in), enneuh...d'er is nooit veel in de diepvries geraakt Nu klets ik gewoon bij elkaar en dan zien we wel.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 10:57 pm Onderwerp: |
|
|
Ik gebruikte heel veel diepvriesgroenten, omdat je daar je porties goed bij kan afwegen.
Een tip die ik ooit ergens gelezen heb is ook om bv diepgevroren fondueblokjes vis en vlees te kopen.
Voor vis heb ik dat wel gedaan, voor vlees niet. Dat kocht ik zelf vers bij de slager en vroor het dan zelf in kleine porties in.
Van vlees gebruikte ik heel veel kip en kalkoe. Rundsvlees waren ze hier niet zo zot van en varkensvlees is vrij vet. Gehakt mag idd niet voor een bepaalde leeftijd, dacht ik, maar ik weet niet precies vanaf wanneer wel.
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|