| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
limpie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 30, 2008 4:31 pm Onderwerp: aantal voedingen |
|
|
hallokes
een vraagje,
hoeveel voedingen hebben twins gem. per dag? (24u)
en hoe veel moete se dan drinken...
ik geef afgekolfde melk en leg ze niet aan, dan heb ik een idee hoeveel ze drinken.
ze zijn nog in het zh, en daar krijgen se
ons Noah 50cc, maar vannnacht dronk se ne keer 80cc en dan eens 60cc
onze roan 40cc, maar drinkt soms 60cc of 50cc...
kan dat kwa dat se meer drinken?
ons noah weegt ondertss 2,380kg
onze Roan 1,960kg
ik kolf nu elke keer, om de 4uur, ong. 6xperdag... en telkens heb ik ong. 200ml... is dat veel?
limpie xxx
_________________ trotse mama van onze twins Noah & Roan( 15/05/2008), stiefmama van Yani(16/01/1999) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 31, 2008 12:02 pm Onderwerp: |
|
|
Goh Limpie, ik snap toch niet goed wat jij aan het doen bent hoor... Je probeert moedermelk te geven op een manier waarop je normaal flesvoeding geeft. Het is niet te vergelijken. Als je spreekt over hoeveelheden is dat bij flesvoeding allemaal exact voorgeschreven maar bij moedermelk verschilt dat van het moment van de dag, van de periode (groeispurt of gewoon), per kind (het ene kind drinkt veel het andere minder), per borst, ... Er zijn zoveel factoren. Als je je kindje(s) aanlegt en op vraag voedt (dus wanneer ze hongersignalen vertonen), dan drinken ze 's ochtend meer want dan heb je meer melk. 's Avonds drinken ze kleinere hoeveelheden maar dan is het vettere melk en dan drinken ze korter op elkaar.
Mag ik eens vragen waarom je het op deze manier wil doen? Waarom je je kindjes niet wil aanleggen? Als het pijn doet, is dat in het begin normaal. Als hun mondjes nog te klein zijn kan je een tepelhoedje gebruiken om hen toch al de juiste zuigtechniek aan te leren. Zuigen aan een flesje is veel makkelijker dan zuigen aan de borst. Dus ze moeten dat ook een beetje leren en dat vraagt in het begin een beetje geduld.
Je vind trouwens heel veel informatie (wetenschappelijk onderbouwd ook) op borstvoeding.com
Ook rond kolven vind je daar wel info.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 31, 2008 3:29 pm Onderwerp: |
|
|
Trouwens, als je telkens 200 ml kolft is dat erg mooi! Bij mij was het op zn meest 170 ml van beide borsten. Ik moest in het begin ook kolven omdat mijn kindjes op neo lagen he...
Je zal wel merken dat ze daar binnen enkele weken niet meer mee toekomen. Als je je melkproductie wil opdrijven kolf je beter es enkele dagen om de 3 uur of zelfs om de 2,5 uur. Sla 's nachts dan wel 1 of 2 kolfbeurten over. Beter slapen dan op te staan om te kolven hoor!
Rusten is ook erg belangrijk he en veel water drinken. De borstvoedingsmix (kruidenthee) van Weleda helpt ook heel goed.
Nou ja, ik kan hier een heel boek schrijven over bv ondertussen...
Je vraagt maar!
|
| Terug naar boven |
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 592 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 31, 2008 4:51 pm Onderwerp: |
|
|
Onze twin heeft ook altijd afgekolfde melk gekregen, ik vond dit heel gemakkelijk, zo kan iemand anders ook eens een flesje geven hé
De onze dronken zelfs in een flesje altijd heel traag...
Wij hebben ook nog 2 oudere kinderen die aandacht vroegen op het moment dat de twin moest eten, ik deponeerde hen dan in de zetel met elk een baby om een flesje te geven en ook bezoekers kregen de fles in de hand...
De onze waren huilbaby's en op sommige momenten was het eens een opluchting om eens mijn armen vrij te hebben dan
De 2 oudsten heb ik altijd aangelegd maar bij de 2 jongsten hebben wij er toch ook heel bewust voor gekozen om de bv in flesjes te geven
De ene keer moest ik wel bv weggooien en de andere keer moest ik er nog bij opwarmen, ze dronken idd niet altijd dezelfde hoeveelheid
Met melkproductie heb ik geen probleem gehad, ik kolfde electrisch en dan heb je toch altijd meer melk dan als ze zelf drinken vond ik, dus altijd reserve...
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 31, 2008 6:27 pm Onderwerp: |
|
|
@ tamtam: hoe lang heb je zo moedermelk gegeven?
|
| Terug naar boven |
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 592 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 31, 2008 7:05 pm Onderwerp: |
|
|
@ vlinderelf: 7 weken, toen moest ik vochtafdrijvende medicatie innemen en spuiten krijgen, de kids mochten de melk dan niet meer drinken en toen zijn we overgeschakeld op flesvoeding
Ik ben nog een hele tijd blijven afkolven maar doordat ik de medicatie een lange tijd moest innemen ben ik daar dan, met veel spijt, mee gestopt
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|