| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1173 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 07, 2008 11:08 am Onderwerp: |
|
|
Marnik is nooit superagressief geweest, maar hij heeft een enorme koppige en lastige nee-periode gehad; Wij hebben toen ook hem gestraft door zijn favoriete speelgoed af te pakken. Hij is bv. gek van Plop dvd's en ik nam er dan telkens een af en zette die bovenop de kast zodat hij er niet aan kon. Hij bedaarde dan telkens meteen. Maar Marnik heeft wel een heel klein hartje en dat helpt natuurlijk. in de strafhoek zetten of beloningen geven dat pakte hier niet hoor.
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1644 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 07, 2008 1:23 pm Onderwerp: |
|
|
Wij hebben een vrouwelijke versie rondlopen... Tess is welliswaar niet agressief, maar lacht ons ook vaak gewoon uit als ze gestraft wordt.
Ze gaat de hoek in en staat er dan met een 'big smile' op haar gezicht. daar sta je dan! wat doe je in zo'n geval?? ik laat ze staan en wandel weg.
Doet ze het opnieuw (wat vaak het geval is en dan met een nog grotere lach!! ) gaat ze gewoon terug!
Ze gaan bij ons wel in de gang in de hoek, weg van speelgoed en mogelijke aandacht.
Kaat kan het dan soms zo bont maken dat ik ze gewoon uit grote miserie in haar bed zet! Maar Kaat is eerder een krijser en stampertje, wat de hoek of time-out iets makkelijker maakt. Maar haar bed is met momenten dan de veiligste plaats.
goh gyt, ik hoop voor jullie dat dit echt maar tijdelijk is.
Misschien dat het op school wel beter gaat, gezien er dan ook grotere jongens in de buurt zijn en hij dan leert in te tomen.
En anders op judo klas ofzo om zijn agressie los te laten waar het mag.
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3952 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 07, 2008 7:46 pm Onderwerp: |
|
|
@ jakke: hij zit al een aantal maanden op 3 minuten maar meer lijkt me nu niet aangewezen
@ kaya: bij Line werkte dat wel, haar speelgoed op de kast zetten (en gebeurt nu nog als ze vechten om een speelgoedje). Maar om er, als hij stout is, nu één favoriete speelgoedje uit te kiezen? Het gaat nooit om een speelgoedje, dus bij zijn gedrag (dat zelden gelinkt is aan een speelgoedje) zal dat niet helpen
@ jessie: idd, er is hier in het gemeenschapscentrum baby kung-fu en daar zal Pieter vast en zeker in geschreven worden (is vanaf 2.5 jaar). Dat hij op zijn minst zijn kracht leert te beheersen!
Vandaag geen katastrofe-verhalen. Hij lijkt er weer door te zijn. Deze keer heeft het vijf dagen geduurd... ik heb echt een déjà-vu gevoel: bij Line was het ook rond deze leeftijd dat we merkten dat haar moeilijke dagen cyclisch waren, zo 5 à 7 dagen om de 4 à 6 weken.
Pieter heeft dan vandaag ook een smilie gekregen (Line daarentegen : niet alleen geen smilie bijgekregen maar er bovendien in geslaagd om er eentje kwijt te geraken). Lennart is de enige hier in huis die er elke dag eentje verdiend... de (kleine) cadeautjes liggen klaar beneden. Misschien dat het zien van een pakje Pieter kan motiveren? (alhoewel, hij weet het goed genoeg, dat hij een cadeautje krijgt als hij tien smilies heeft, en hij kan intussen al tellen dus...)
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 577 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 08, 2008 9:00 pm Onderwerp: |
|
|
Onze Kjell was ook een agressief mannetje; sloeg, schopte, gooide gericht met vanalles en nog wat naar iedereen zijn/haar hoofd...
Straffen en negeren hielp niet, het verergerde alleen maar...
We wisten niet meer wat gedaan...
Tot ik enkele weken geleden een boek las (weet helaas de titel niet meer)
Daarin stond dat je om zo'n gedrag af te leren alleen mag reageren op wat je kind positief doet en je moet starten met de kleine dingen, de negatieve moet je negeren...
Positief? Wat deed hij nu nog positief?
Om de 5 minuten moest je iets positiefs zeggen tegen je kind...
Wij zijn gestart met "wat ben jij mooi nu je lacht", "wat stap jij rustig zeg","wat ben jij lief" dus allemaal kleine dingetjes
Het was heel zwaar in het begin om positieve dingen te vinden en als ik eens 10 minuten niets gezegd had kwam hij zelf vragen: "mama ik ben jou lieve schat hé"
Nu, een drietal weken verder, hebben wij al een heel ander kind, hij is niet meer driftig, speelt eindelijk "samen" met zijn zus, gooit geen speelgoed meer kapot en valt niemand meer fysiek aan en het belangrijkste: we kunnen op een rustige manier met hem praten
Kortom, door in je kind positieve dingen naar voor te brengen, zwakt het negatieve af...
Bij ons hielp/helpt het echt!
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3952 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 10:18 pm Onderwerp: |
|
|
ai, ik ga klinken als een ambetante, maar dat doen wij dus eigenlijk bij alledrie onze kids... en bij Pieter kan ik ook echt vaak lieve complimenten maken: hij is bv de enige die me meteen komt helpen opruimen, die ons ongelofelijk aan het lachen kan maken als hij gaat dansen, die complimenten krijgt omdat hij zo ver kan springen,... Het is een concept dat we al van bij Line toepassen
Gewoon boos zijn ed negeren we in principe, maar hardhandig speelgoed afpakken en pijn doen vallen niet te negeren hé. We hopen dat de school beterschap brengt... (dat hij niet meer de sterkste is, want hij is al heel lange tijd in de creche ieders meerdere)
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1173 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 11, 2008 8:13 am Onderwerp: |
|
|
Gyt, en als je nu eens probeert om hem meer te betrekken bij de dagdagelijkse taken en hem dààr voor beloont (als je dat al niet doet hé).
Marnik doet niets liever dan bijvoorbeeld de planten helpen wateren, opruimen, enz. Hij is daar echt gek van om dingen te doen die hij leuk vindt, en ondertussen geraakt ook alles tiptop in orde
Maar wij belonen wel niet met stickertjes, op den duur lachte hij daar gewoon mee (we hebben dat dus wel geprobeerd).
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 11, 2008 2:54 pm Onderwerp: |
|
|
|
het probleem met het beloning systeem is dat het moeilijker is dan vele denken,het moet een beloning blijven en geen omkoping,vb:als je op voorhand zegt als je dit of dat doet,of je zus of zo gedraagt krijg je,een boek een sticker,om het even wat is het omkoping en geen beloning,als je daarintegen gewoon zegt,van we gaan dit of dat doen en ik verwacht dat je flink bent,zonder er iets bij te beloven,en ze hebben zich gedragen,en dan geef je hun iets,dat is een beloning,ze zullen dat ook doorkrijgen maar het duurt iets langer natuurlijk,daardoor komt het ook dat bij vele het beloningsysteem zijn effect mist,omdat ze niet meer omkoopbaar zijn met kleine dingetjes,belonen met kleine dingen dat blijft werken,ik heb het overlaast gezien in het huisje niet tevree,daar legde de psychologe dat heel keurig uit aan ouders die dachten dat ze het beloningsysteem ook goed toe pasten,ga eens proberen haar boek te bemachtigen,het is geloof ik in het Nederlands uitgekomen,laat jullie nog wel iets weten
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|