| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
oma mie

Geregistreerd op: 25 Mrt 2006 Berichten: 404 Woonplaats: waarschoot, oost-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Nov 07, 2007 3:14 pm Onderwerp: |
|
|
| muzemans schreef: | | Zoals bij alles schaad overdaad... (maar dat is zelfs zo voor plat water...) |
inderdaad van té veel water kan je ook dood gaan
_________________ oma van Kaat en Tess (07-09-2005) en zo fier als een gieter.
mama van Jessie en Tante E (die geen tweeling zijn) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Nov 07, 2007 3:50 pm Onderwerp: |
|
|
je moet dan wel dagelijks 20 liter water drinken vooraleer het schadelijk is hoor! Nu niet overdrijven ook hé dames! Waterintoxicatie is zeer zeldzaam. Alcoholmisbruik bij jongeren is schering en inslag aan het worden.
Vind het wel een tof filmpke!
Bij ons mogen ze voor hun twaalfde absoluut niks maar dan ook niks van alcohol proeven en als ik ooit iemand betrap die het hen wel laat doen dan vliegen die consequent buiten als het bij ons gebeurt ofwel vertrek ik om niet meer terug te komen . Zo weet iedereeen in de familkie al dat ze ons kids niks mogen geven zonder mijn toestemming en dat gaat zelfs over snoepgoed en dergelijke dus zeker over alcohol. Ik heb al genoeg de gevolgen van alcoholisme moeten meemaken , ons kids worden daar niet aan blootgesteld! Ze weten trouwens dat bier en wijn en zo bah vies is , ze vinden zelfs dat het stinkt .
Ik kan het zo echt op mijn heupen krijgen als men jongetjes van 12 (want meestal pushen ze de jongens ) proberen steeds te overtuigen om ook een pintje te drinken , gelijk de echte mannen. Ik vind dit erg, zolang ze er zelf niet om vragen , zwijg er dan over.
Ik ben totaal geen geheelonthouder , echt niet , en ik heb in mijn leven ook al veel alcohol verzet , kan er ook heel goed tegen maar ik heb pas op mijn 15de mijn eerste pint gedronken en heb ook nooit misbruik gemaakt van alcohol omdat ik mijn grenzen stillekesaan heb leren kennen zonder gepushed te worden .
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4087 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Nov 07, 2007 4:09 pm Onderwerp: |
|
|
hier ben ik heel categoriek in: geen alcohol voor mijn kids! In mijn schoonfamilie mogen de kids ook proeven, tut ging erin en zo... Toen ik zwanger was, heeft mijn ventje van mij moeten zeggen dat dat van mij absoluut niet mocht. In het begin kreeg ik dan ook reacties genre ' kom Line, wil jij ook eens proeven? Oh neen, mag niet van je mama'. Ràzend werd ik daarom!!!
Er zijn de laatste jaren heel veel studies gedaan over alcohol en jongeren, en eigenlijk merken ze zelfs bij occasioneel en matig gebruik reeds effecten op concentratievermogen tijdens hun studies. Alcohol wordt dat ook afgeraden tot de hersenen volledig volgroeid zijn, en da's pas al je al 20 bent! Maar zeker voor heel jonge hersentjes is het schadelijk.
Uit nederland verscheen laatst een studie over hoe je dan wel jongeren moest ervan af houden... Ontradingscampagnes bleken een omgekeerd effect te hebben: je kan ze dan wel iets later laten beginnen met drinken, maar dan wordt het wel vaker het zogenaamde coma-zuipen. Blijkbaar zou het 'verboden vrucht'-effect nogal groot zijn, vooral omdat ze, als ze dan toch eens proeven, het eigenlijk wel lekker vinden (zeker de alcopops). De beste houding uit die studies was gewoon 'neen, da's voor volwassenen/grote mensen', zonder meer uitleg over de gevaren enzo. Ze maakten de vergelijking met autorijden: als je kind van 12 vraagt om te mogen autorijden, ga je hem toch ook niet de gevaren van het verkeer uitleggen maar gewoon zeggen dat hij pas zijn rijbewijs kan halen als hij 18 is?
Hier komt al zelden wijn op tafel, maar Line weet het intussen wel al heel goed: wijn is voor papa's, en heel soms voor mama's. Zij krijgt kindjeswijn, en ze weet heel goed dat dat haar gewone bessensap is, maar dat krijgt ze dan in een wijnglaasje van haar serviesje...
Nu ja, zowel mijn broer als ik zijn als kleuter ooit dronken geweest hoor, en het kwam wel goed. Maar ons nichtje (die dus al van kleins af aan mag 'proeven') vraagt al een jaar voor haar verjaardag om een fles wijn, en proeft uit elk glas bij het aperitief (zo heeft ze al snel een half glas binnen hoor...).
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Nov 07, 2007 4:13 pm Onderwerp: |
|
|
ik ken zo kinderen die stiekem alle bodems van de glazen gaan uitdrinken! Zo zijn ze ook snel dronken hoor want in een pint zit toch snel een redelijke bodem eens het schuim opnieuw is weggetrokken. Ik vind dit dus ook echt niet kunnen. Ons kids krijgen trouwens ook aperitief onder de vorm van kidibul en ze vinden dat zo lekker! (ikke trouwens ook want nu ik zwanger ben drink ik dit ook als aperitief)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Nov 07, 2007 8:02 pm Onderwerp: |
|
|
|
kinderchampagne smaakt hier toch net iets lekkerder als ze het in 'echte' glazen mogen drinken! Je moet ze dan eens zien groot doen!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Nov 07, 2007 8:08 pm Onderwerp: |
|
|
wij hebben zelfs express zo van die champagnefluten in de plastiek hiervoor gekocht (ze verkopen die in de colruyt) en das ongelooflijk hoe leuk ze dat vinden. En die glazen zien er ook echt uit op het eerste gezicht.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
oma mie

Geregistreerd op: 25 Mrt 2006 Berichten: 404 Woonplaats: waarschoot, oost-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Nov 07, 2007 8:21 pm Onderwerp: |
|
|
| oma mie schreef: | | muzemans schreef: | | Zoals bij alles schaad overdaad... (maar dat is zelfs zo voor plat water...) |
inderdaad van té veel water kan je ook dood gaan |
je kan er in verdrinken hé
_________________ oma van Kaat en Tess (07-09-2005) en zo fier als een gieter.
mama van Jessie en Tante E (die geen tweeling zijn) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|