| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Nov 07, 2007 10:20 pm Onderwerp: |
|
|
k blijf er toch bij dat alcohol echt niet kan tot een bepaalde leeftijd (ben er alleen nog niet helemaal uit vanaf wanneer ik het dan wel ok ga vinden!)
K bedoel maar, tijdens de zwangerschap is t echt soms tanden bijten om negen maand niet te drinken (en ook niet tijdens het zwanger worden en bij de bv) en dan ga ik al die inspanning en moeite ook niet proberen verpesten door ze erna alcohol te laten drinken!!
Maar ook over alcohol tijdens de zwangerschap zullen de menigen wel verdeeld zijn!! Heb daar trouwens een reportage van gezien, van vrouwen in UK en hun alcoholgebruik tijdens de zwangerschap - schandalig!!
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1700 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 08, 2007 9:05 am Onderwerp: |
|
|
ik heb tijdens mijn zwangerschap wel eens een glaasje gedronken (schuimwijn) maar telkens een klein glaasje en niet iedere week, enkel bij speciale gelegendheden.
Hier mogen ze ook geen alcohol drinken hoor! tafelbier ja , maar gewoon bier en wijn zeker niet! Bier hebben we trouwens niet in huis en wijn drinken we amper.
Wij proberen dit soort dingen ook niet boven te halen als ze erbij zijn.
Maar als ik in het weekend een aperoke drink, dan vragen ze er zelfs niet naar, de nootjes en kaasjes zijn veel interessanter!
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2864 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 08, 2007 10:53 am Onderwerp: |
|
|
Hier wordt geregeld wel is een biertje gedronken en bij het eten (spaghetti) drinken we wel is graag een wijntje maar ons kids vragen eigenlijk nooit om te proeven. Ze zouden eerder vragen om van onze Cola of andere frisdrank te mogen proeven. Ja zo van die kidibul heb ik ook al in huis gehaald en dat mogen ze ook wel. Ze weten dat "pintjes" en wijn niet voor kinderen zijn en ze vragen er dan ook niet naar.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 08, 2007 11:12 am Onderwerp: |
|
|
Hier komt er ook wel af en toe iets op tafel hoor! Asl je het volledig weghoud van hen, is het toch iets mysterieus waar ze later naar op zoek gaan. Stel je voor dat ze dan opeens een fles vinden en er dan maar eens van proeven.
Neen: ben van het principe: ze zien het, weten wat het is, maar weten ook heel goed dat het niet voor hen is. Ik ben dan ook wel heel open over een heleboel dingen naar mijn kinderen toe, wsl dingen die jullie niet zouden toelaten, maar als ze nog maar 10% van mijn nieuwsgierigheid en lef hebben, zullen ze er wel vroeg of laat mee geconfronteerd worden.
Ik mocht vanaf mijn 16 uitgaan, moest ook niet vroeg thuis zijn, maar als ik op kot kwam, kon ik daar dan al goed mee om, sommige andere uit mijn school die altijd op het streng internaat gezeten hadden, dronken zichzelf soms wel 2 keer per week in een coma, duikten met jan en alleman in bed, ... omdat ze met zoveel vrijheid niet omkonden.
Hier dus heel veel vrijheid, binnen de ruime grenzen die ik en kris uitstellen...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 08, 2007 11:12 am Onderwerp: |
|
|
Nu tijdens mijn zwangerschap drink ik ook niet tenzij ook eens een glaasje wijn of schuimwijn bij speciale gelegenheden... En sommige mensen proberen je echt wel om te laten drinken... "Maar 1 glaasje, dat kan geen kwaad!"
Ik heb daar toch zelf ook wat moeite mee, want voor mijn zwangerschap dronk ik toch gemakkelijk elke avond een biertje of wijntje en dat smaakt best! Maar net zoals ik gestopt ben met roken voor mijn zwangerschap ga ik nu ook niet drinken.
Ik wil het echt niet weten dat er iets mis zou zijn met mijn kindjes en dat ik me dan schuldig moet voelen...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 08, 2007 4:19 pm Onderwerp: |
|
|
vlinderelf
k vond dat ook moeilijk soms hoor, en nu als ik iets drink, ben ik direct toet... doordat ik al bijna drie jaar bijna niets gedronken heb
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 08, 2007 9:00 pm Onderwerp: |
|
|
ik kan ook ni echt tegen drank,één à twee wijntjes of dergelijke en daar stopt het bij,het probleem is dat als ik me zat drink ik serieus ziek word en wat is daar het plezier aan,ik maak lol zonder alcohol en hopelijk mijn kinderen later ook(hoop doet leven)
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|