| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Feb 23, 2008 10:08 am Onderwerp: Alternatief gebruik van moedermelk |
|
|
Van mijn borstvoedingstijd met de tweeling wist ik al dat afgekolvde moedermelk ideaal is om babies een melkbadje te geven. Is naar het schijnt heel goed voor de huid. Ook wist ik dat het goed is voor je tepels/borsten om er een druppeltje moedermelk op te laten opdrogen.
Een dag of 4 geleden had Nina een oogje dat om de paar uur dichtgekleefd zat met etter. De vroedvrouw die hier langskomt zei mij dat ik best het oogje kon uitkuisen met physiologisch water (deed ik al) en dat ik er daarna een paar druppels moedermelk in moest laten druppelen
Enfin, ik vond het raar, maar heb het toch gedaan en ... infectie weg en het oogje is weer volledig normaal. Blijkbaar heeft moedermelk een soort ontstekingsremmende werking, een soort natuurlijk antibioticum. Als je baby een verstopt neusje of een lopend neusje heeft, kan je naar het schijnt ook wat moedermelk met een spuitje of zo in het neusje spuiten en dat zou ook helpen. Zelf nog niet geprobeerd, maar volgens de vroedvrouw helpt het echt.
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Feb 23, 2008 1:30 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook al gehoord van de alternatieve manieren om moedermelk te gebruiken. Een drupje melk openwrijven en laten opdrogen op je tepels ontsmet ze, maakt de huid sterker en werkt preventief tegen tepelkloven.
De melk werkt ontsmettend, licht pijnstillend (bij jeuk en uitslag bv.), als antibioticum, voedend voor de huid, ... Ook goed tegen luieruitslag trouwens.
Dus goed voor vanalles!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1224 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Feb 23, 2008 2:32 pm Onderwerp: |
|
|
Klopt! Wij hebben ook nog een druppeltje moedermelk in hun etteroogjes gedaan en met heel snel resultaat!
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
2lingmama

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Feb 24, 2008 2:50 pm Onderwerp: |
|
|
Het helpt ook enorm goed bij verstopte neusjes!
_________________ Groetjes van Jolanda
mv Kyra & Jurgen 14.1.01
& Sverre 21.9.03
& Yrsa & Rivka 16.8.05 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Feb 24, 2008 11:10 pm Onderwerp: |
|
|
ik had het ook al gehoord maar ben er toch een beetje weigerachtig tegen om dat nu echt in die neus te spuiten
Maar het is inderdaad zeer goed tegen huidprobleempjes en het voorkomen van tepelkloven.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 611 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Feb 25, 2008 7:51 am Onderwerp: |
|
|
dat van de tepelkloven wist ik al... hoewel t bij mij zo erg was dat zelf ganse liters niet meer hielpen... helaas
maar dat het ook voor de oogjes hielp... helaas hier geen melk meer te vinden (LOL) dus k zal t bij fysiologisch water houden
|
 |
2lingmama

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Feb 25, 2008 9:46 pm Onderwerp: |
|
|
| isarubine schreef: | ik had het ook al gehoord maar ben er toch een beetje weigerachtig tegen om dat nu echt in die neus te spuiten
Maar het is inderdaad zeer goed tegen huidprobleempjes en het voorkomen van tepelkloven. |
Waarom zou je dat niet doen dan?
Het lost gelijk alles in het neusje op en het kind kan weer vrij ademen....
Net als in het oogje, daar zie je het prutje ook gewoon oplossen.
Ideaal spul die moedermelk!
_________________ Groetjes van Jolanda
mv Kyra & Jurgen 14.1.01
& Sverre 21.9.03
& Yrsa & Rivka 16.8.05 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|