| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 30, 2008 11:01 pm Onderwerp: alternatief voor doop |
|
|
Onze meisjes worden niet gedoopt, maar ik had toch graag 'iets' gedaan zonder er iets religieus van te maken. Ik heb nog altijd spijt dat we voor ons huwelijk niks van plechtigheid gedaan hebben en wil dat voor de kindjes dus wel. Een soort welkomstceremonie zeg maar. Ik heb er wel geen idee van wt het juist zou moeten inhouden. Ik zou er graag de meters en peters bij betrekken en als ouders ook iets doen. We zijn vrijwel de eersten in de familie die kindjes hebben (afgezien van neefjes en nichtjes maar toen was ik nog te jong) dus heb ook nog nergens geen inspiratie kunnen opdoen.
Heeft er iemand tips?
Mercikes
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1114 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 01, 2008 8:24 am Onderwerp: |
|
|
Een gouden tip : De Goede herder uit Dendermonde.
Die mannen doen een "doop" maar dat is helemaal anders dan een traditionele doop. (Je krijgt wel een doopcertificaat achteraf, maar daar kan je dan mee doen wat je wilt). Wij noemden het eigenlijk een dankviering, want het heeft bijna niks meer met een gewone doop te maken.
Die gasten doen dat bij jou thuis of in een zaaltje, of waar jij wilt. Ze dopen de kindjes met hun voetjes in het water, dus niet over het hoofdje. De ouders steken de doop volledig zelf in elkaar volgens een bepaald stramien dat zij vooropgesteld hebben. Je hebt ook opdrachtjes voor de familie: vb. iets leuks doen met de letters van de namen, stenen in het water leggen, enzovoorts. Meters en peters worden nauw betrokken., enz.
Wij hebben dit 2 x gedaan, en het was steeds een groot succes bij de familie.
Als je wilt stuur ik je ons 'doopboekje' eens door.
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 01, 2008 7:39 pm Onderwerp: |
|
|
Waarom noem je het niet een 'welkom op de wereld'- feest? Zo heette onze babyborrel (ze zijn in klein gezelschap gedoopt, maar op de babyborrel was iedereen).
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ellentje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 02, 2008 2:43 pm Onderwerp: |
|
|
Hey San,
't is wel nog een beetje vroeg, maar ben er toch al over aan 't nadenken...
Zou je mij jouw doopboekje ook eens willen doorsturen aub?
Heb absoluut nog geen idee hoe we het zouden aanpakken voor hun doop...
Alvast bedankt!
groetjes
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 02, 2008 8:37 pm Onderwerp: |
|
|
ja zo'n "welkom-op-de-wereld-feest" had ik in gedachten. Maar had graag iets meer gehad dan een gewone babyborrel. Ga nu eens met de meters en peters rond de tafel zitten om te horen of ze het zouden zien zitten en wat ze eventueel zouden willen doen. W laat de volledige planning aan mij over, ik mag volledig mijn zin doen, toch gevaarlijk stel dat ik hem rare dingen laat doen hehe
Je mag je doopboekje gerust eens doorsturen San, het klinkt in elk geval wel goed. Ik had er geen idee van dat ze zo werkten. Ben ook eens op de site gaan kijken en het ziet er wel goed uit.
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 02, 2008 9:00 pm Onderwerp: |
|
|
vlinderelf heeft iets heel moois gedaan dacht ik?
En die goede herder: is dat een priester? Want dan zijn je kinderen toch opgenomen in 'het grote boek der katholieken' en krijgt de kerk subsidies voor hen...
Tja, ik ben mss teveel ongelovig daarvoor...
Bij hun geboorte had ik daar niet veel behoefte aan, maar vorig jaar hebben we een heel eigen feest ineen gestoken voor stan (die toen ik het eerste leerjaar zat), en eerlijk: alle kindjes van beestenboel spreken er nog steeds over, de kindjes die hun communie gedaan hebben helemaal niet...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 02, 2008 9:16 pm Onderwerp: |
|
|
mja als dat zo is dan ga ik er ook nog eens over nadenken. W zou zich dat niet zo aantrekken, maar ik ben daar ook te "ongelovig" voor. Ale gewoon uit principe dat ik niet vind dat ze als katholiek gerekend moeten worden, ben dat zelf ook niet en ben er mijn ouders nog dankbaar voor
Maar misschien kan ik wel ideetjes stelen
|
 |
|