Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

avonden en nachten zijn desastreus

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 30, 2008 6:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

sluit me aan bij al mijn voorgangsters. Op een gegeven moment hebben wij ook beslist: geen nachtvoeding meer, en er dan ook nooit meer gegeven (uitzondering: bij serieuze gastro-enteritis, als ze dus hele kleine porties moesten krijgen, dan kregen ze 's nachts als ze wakker werden een beetje). En dat leverde idd enkele onrustige nachten op, waarbij er vaak eentje bij ons lag, en we susten met de tut (ze sliepen sowieso bij ons op de kamer). Vermoed dat dat rond 6 maanden was (maar zou ik moeten nalezen). Idem voor de ochtendvoeding: op een gegeven moment beslist: niét voor 6 uur 's morgens. En weer hetzelfde: sussen met tut. En ook daar zijn ze aan gewend geraakt.

Wel hebben we hier vanaf 4 maanden een héél strikt schema aangehouden qua etenstijden, en we hebben ons sociaal leven er gedurende twee jaren enorm aan aangepast. Maar het loont wel: we hebben kids die heel gemakkelijk gaan slapen (dan heb ik het over de jongens hé, Line is een ander verhaal... maar daar hebben we qua ritme meer beginnersfouten mee gemaakt, en dat hebben we gedurende die eerste drie jaren geweten). Ze weten hier perfect waar zich aan te houden, en zelfs op meerlingenweekend hebben we daar geen last mee gehad.

Dat vroeg opstaan daarentegen... dat krijgen we er maar niet uit. En ook de jongens beginnen op datzelfde ritme te leven... in het weekend horen we hen regelmatig vanaf 6 uur, half zeven babbelen en zingen samen. Maar dat ligt aan de aard van het beestje vrees ik... ik ben eigenlijk (als ik voldoende slaap heb) ook een ochtendmens.
wim&sarah

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Okt 02, 2008 8:18 am    Onderwerp: Reageren met citaat

hier net hetzelfde hoor, op een bepald moment ronk ons Niene haar flesjes 's nachts maar half uit en dan hebben we ook beslist om voor een bepald uur geen fles te geven en wanneer deze weer maar half uitgedronken werd, weer het tidstip verlaten.. het duurt idd enkele dagen voor ze aangepast zijn maar eigenlijk vond ik dit heel vlot gaan.
nu zitten ze op dit ritme:
07u-07u30: fles van 240
11u30-12u: 200g patatjes
15u30-16u: 200g fruitpap
19u30-20u: fles van 240
na hun laatste fles gaan ze dan slapen en dan horen we ze niet tot de volgende ochtend. soms zijn ze 's morgens wa vroeger maar voor 6u30 worden hier geen flesjes meer gegeven.
ik ben van het principe, als ze het meerdere keren kunnen, dan kan e honger nog niet zo groot zijn.(soms hard maar zo heb je regelmaat e) de zaak veranderd natuurlijk als ze ziek zijn e..

groetjes
mayake84

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Okt 05, 2008 8:19 pm    Onderwerp: GEWELDIG!!!! Reageren met citaat

ik heb supergoed nieuws!!! onzen daan slaapt zo goed als alle nachten door! vanaf dat die zen flesje op heeft tss half 8 en 8 dan slaapt die door tot 's morgens 7 of 8 uur, het is dit weekend zelfs gebeurt dak hem om 7 u hoorde, en dacht komaan meid wakker worden, uw zoontje moet eten, en het volgende dak weet is dat hij om half 9 wakker terug wakker werd Very Happy super! hij doet nog wel eens uitzonderingen, soms toch nog eens 's avonds komen, maar overt algemeen... nu is hij wel verkouden en tanden aant doorkomen (weer 1 extra, ondertss 3 Smile ) en ja dan weet ik dat ik realistisch moet zijn. Ons liesje doet het ook wel goed, maar die blijft toch telkens terug komen, ofwel 1 keer 's avonds, ofwel 1 keer aan het begin van de nacht. ach ja, heb het al wel geprobeerd gewoon te susse, maar helpt echt niet, en uitreindelijke geef ik ze bv en die drinkt dan best nog wat, en als ik ze dat heb gegeven slaapt ze wel door tot 's morgens vroeg 7 u. dus flink flink (allé meestal toch) maar hier zelfde principe, moet ff realistisch zijn want is zwaar verkouden. Ook tessje snottert sinds 2 dagen, en ja ook ik ben vandaag beginnen snotteren, en sinds een uur geleden voel ik me belabberd. Maar in elk geval, ik wist niet dat 7 uur aan 1 stuk slapen, zo zalig kon zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DANK U WEL ALLEMAAL!!!! voor jullie hulp, steun en om mijn toeverlaten even te zijn, ik ben consequenter geworden, ge hebt alles gehad, en nu vind ik dat het tijd wordt om te slapen, onzen daan bv heeft maar 1 keer (de eerste keer) 40 min gehuild en daarna niet meer want, tiens da pakt niet meer bij mama (en slaapt dus vrijwel onmiddelijk) ons lies das iets anders, maar ik win nu sneller Smile( alleen nu nog ik win altijd ;p )
Hetgeen wel is, da kruipt nu wel serieus in men koude kleren als ik dan toch eens per toeval 's nachts een lastig kindje heb, zoals lies afgelopen week door haar verkoudheid 1 nacht, man dan ben ik geen man meer de volgende dag, plus ook, ik slaap nu meer uren 's nachts en ben precies overdag tss 2 en 4 stikop, vroeger kon ik blijven gaan, nu mag ik niet in de zetel gaan zitten of ik val in slaap, dus snap dat niet zo goed, vroeger sliep ik minder en kon langer doorgaan, nu slaap ik meer en ben ik overdag precies doodop. Normaal??!!

echt bedankt allemaal!!!
heel veel knuffels van mij!!!
loeloe

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 11:00 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat doet deugd dat je je veel beter voelt nu! De moed nooit in je schoenen laten zakken, je ziet, uiteindelijk komt het allemaal wel goed!
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 13, 2008 11:01 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Rond 2u in de namiddag heb ik ook nog wel vaak een klop hoor, en net dan worden die schattebollen hier terug wakker Embarassed Ik leg me nog steeds (ze zijn dus 14m) regelmatig neer op de zetel als ze in hun bed liggen hoor!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: