| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1114 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Sep 22, 2008 8:20 pm Onderwerp: |
|
|
Wij hebben onze gasten ook geslaaptrained (is dat een eigenlijk woord? ), en dat heeft toch wel geholpen hoor. Ik ben daar wel vrij cru in en kan ze echt wel goed laten doorwenen als het echt moet.
We hebben slechts een kleine week last gehad met hen. ze begonnen toen van hun oren te maken zodra we ze in bed legden, en dan zijn we begonnen met hen te laten doorwenen. De eerste dag was dat bijna drie kwartier (elke 10 minuten gaan zien, terug goed leggen, weggaan, niet uit bed nemen, effe aaike geven, kusje, en weer weg (dan zie je trouwens goed dat ze komedie spelen want als je de kamer binnenstapt, one big smile). De tweede dag was het een half uur, daarna twintig minuten, tien minuten, en opeens gedaan. Sindsdien slapen ze bijna onmiddellijk, behalve heel af en toe niet wanneer last van tandjes (en meneer Arne draait zich nu ook op zijn buik, waardoor hij het soms lastig krijgt bij het weer omdraaien).
Ook met voeding hebben we ze getraind. Ze krijgen om half acht laatste fles, dan bed in, en dan de volgende 's ochtends rond 7 uur, soms half acht. Als ze om 6 uur wakker worden, laten we ze effe zeuren en vallen ze vanzelf weer in slaap. Ik heb wel geen BV gegeven. Ze slapen ook wel in een kamer samen, maar gelukkig maken ze elkaar niet al te veel wakker.
Mijn raad is echt om te oefenen op dat doorslapen en die voedingen, want als je ze veel voedingen blijft geven, geraken ze daar natuurlijk ook aan gewoon.
Veel succes!
|
 |
mayake84

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 24, 2008 9:47 am Onderwerp: |
|
|
hoi, hoi, bedankt voor alle raad enzo. Ik ben in elk geval eergsiteren met beba 2 gestart, ipv nan pro 2, en moete eens wat weten, daan was er om 22u50 al voor bv en lies om half 12, hebben allebei dan nog bv gedronken, hup in bedje en dan heb ik ons liesje gehoord voor de eerste keer om 5 u, en onzen daan, om geloof het of niet, de eerste keer pas terug om kwart voor 7, mensen dat was nieuw voro mij. maar ja niet te opgewonden zijn, want ja waar lag het aan, aan het feit dat hij op aparte kamer lag, of de pap, of dat de papa pas laat thuis was en het dus rustig was, of gewoon toeval. Gisterenavond hebben ze weer die nieuwe pap gedronken, vrij snel op, half uur later ons liesje die huilt, denk dat er nog een boertje zat te wringen. om 10 u onzen daan, ik ga naar boven, neem hem op men arm, sus hem wat, tutje, doekje, knuffeltje, en terug in bed, maar begon terug te huilen, ik had zoiets van komaan man, ge hebt net 2 uur geleden, best zware pap gegeten, honger zal het niet zijn, een vuile pamper ook niet, mss tandjes, maar goed, ik heb hem terug goed gelegd, bogon te huilen, ben toen naar beneden gegaan en men gsm timer op 5 min gezet, tegen dat de 5 min om waren huilde hij al niet meer, maar wel nog zeuren, of babbelen, wat moet je dan doen??? want vroeg ik me af, hem laten doen en niet meer naar boven gaan, ofwel na die 5 min en hij zeurt nog, toch terug naar boven gaan, goed leggen tutje geven en heel het huilcircus opnieuw aanhoren zoals ik gisteren.na 40 min gaf hij het op en is hij terug ingedut, om een dik half uur later honger te hebben in elk geval rond 11 u was liesje er weer en heb haar dan bv gegeven, onze daan was er kort na 11, ook eten gegeven, en best lang gedronken. dan in bed, en hij heeft geslapen tot half 7 deze morgen en ons lies die was er al om 4 uur. Volhouden of opgeven met die pap? en ons lies wordt precies vaker wakker als vroeger, toen ze op haar eigen kamer sliep, hmmmmm ff bekijken.
groetjes
_________________ (mama van 4, kaat 08/09/04,tess30/03/06,daan en lies 16/01/0 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 24, 2008 2:59 pm Onderwerp: |
|
|
Je moet dat wel een week geven om te zien wat effect de pap heeft en volhouden met die slaaptraining. Ik vind dat ook nog altijd moeilijk: soms huilt ze maar als ik ga kijken wordt ze precies weer wakkerder, maar ja, als je niet gaat kijken scheelt er misschien toch nog iets he... Das echt moeilijk vind ik.
Ik neem haar wel niet meer zomaar uit bed. Ik ga haar troosten, stop haar terug in en ga weg. Als het huilen echt hard blijft duren dan neem ik haar er even uit en van zodra ze rustiger wordt hup er terug in.
Ze leert op die manier wel dat spellekes niet pakken.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1114 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 24, 2008 5:01 pm Onderwerp: |
|
|
Die pap minstens een week proberen, dat gaat eht al helpen.
Tips voor het slapen:
- Niet uit bed nemen, want elke keer als je dat doet, dan wek je ze eigenlijk terug op. Je kunt wel troosten, en effe rechtzetten en rechthouden in bed terwijl ze er nog in liggen, en dan weer liggen. Je zegt het zelf: hij heeft maar 5 minuten écht geweend, daarna was het meer zeuren en vertellen. Dàt is al een grote sprong voorwaarts. Als je dit nu volhoudt, gewoon gaan kijken als je vindt dat het echt nodig is, en dan weer weg, dan heb je na een week een hele andere baby. Als je het echt niet kunt aanhoren, ga dan effe de garage of de tuin in, maar laat je niet verleiden terug te gaan zien. Als ze hebben gegeten, alles hebben gehad, boertjes hebben gedaan, dan hebben ze in wezen niks meer nodig. En die gasten weten heel goed hoe ze ons mama's rond de tuin moeten leiden hé
|
 |
San

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 24, 2008 5:03 pm Onderwerp: |
|
|
ps, wat Liesje haar slaapgedrag betreft: Volgens mij moet die ook nog wennen aan haar nieuwe omgeving. Een kindje is heel snel gewoon aan een vertrouwde situatie hé. Wij merken dat met ons gasten ook: Die slapen wel heel goed op een ander, maar als ze terug in hun eigen bedje slapen, zie je die bijna denken, "joepie, weer in mijn eigen bedje thuis!"
Ook bij haar, gun haar de gewenning, en geef niet te snel op. Krampjes en reageren op een pap is echt wel normaal gedurende 1 of 2 dagen. En als ze na een week nog altijd lastig doen, dan kan je verder zoeken.
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 24, 2008 7:54 pm Onderwerp: |
|
|
Ik kan alleen maar beamen wat de anderen hier al vertelden, gewoon volhouden nu!! Daantje kan blijkbaar toch doorslapen, en Liesje ook (van 11u tot 4 is ook al behoorlijk) Probeer eens om haar om 4u te sussen ipv eten te geven? Als je zeker bent dat ze de avond voordien goed gegeten heeft, zou ze het toch ook tot 6u moeten kunnen rekken denk ik. Om je een idee te geven ( de onze kregen al wel veel langer flesvoeding) op 8m was ons ritme zo:
7u eerste flesje
11u30 patatjes
15u30 fruitpap
19u flesje
22u laatste flesje
Rond 10m viel het flesje van 22u weg, kregen ze hun fruit iets later, maar dan rond 18u aten ze een boterhammetje mee met ons, en dan om 20u hun laatste flesje.
Hoeveelheden: 210 à 240ml
Ik stuur je ook nog een pm.
Succes, je bent op goeie weg, alleen nu volhouden!!
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 24, 2008 9:32 pm Onderwerp: |
|
|
Wat An zegt klopt ook wel: ipv weer te voeden als ze 's nachts wakker wordt, gewoon even sussen. En wonder boven wonder hebben ze dan de meeste nachten geen bv meer nodig. Ik heb het op een bepaald moment ook ondervonden: als ik haar eruit haalde om haar aan te leggen wilde ze toch eigenlijk niet eten maar even bij mij zijn. Ik ben er gewoon mee gestopt om haar nog uit bed te halen. Gewoon even laten zien dat ik er ben, terug instoppen en ze slaapt gewoon verder.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|