Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Bang-in-het-donker-fase?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Aandacht voor broers en zussen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
San

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Sep 11, 2008 9:00 pm    Onderwerp: Bang-in-het-donker-fase? Reageren met citaat

Onze Marnik doet de laatste weken eigenlijk regelmatig moeilijk over het naar bed gaan. De laatste dagen vraagt hij altijd of we nog wat boven willen blijven, of het licht aan mag blijven, enzovoorts. Hij is wel enorm moe, maar toch wil hij niet toegeven. We laten de laatste maanden eigenlijk altijd al het hallicht aan met de deur open, en we zetten dan de deur tegen en doen het licht uit wanneer hij slaapt.

Ik denk persoonlijk dat hij aan die fase gekomen is van "ik ben bang in het donker en ik moet licht hebben." Kan dat? Wij hebben hier nog geen ervaring mee! Mijn oplossing zou zijn om een nachtlampje te kopen en dat te laten branden terwijl hij in slaap valt, en het dan ook uitdoen zoals we nu doen (als hij 's nachts wakker wordt, is er bijvoorbeeld geen probleem).

Iemand nog andere suggesties?

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
wim&sarah

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Sep 11, 2008 9:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

misschien ne tip voor een nachtlampje, in dreambaby hebben ze nachtlampjes in de vorm van een diertje met LEDlampjes in, wordt dus nie warm en kan zo bv aan de rand van het bed staan. ze verkleuren ook en volledig opgeladen kunnen ze 8 uur branden. hier hebben wij voor alle twee eenjte in de hoek van hun bed staan en ze worden, als ze het moeilijk hebben echt wel rustig van ze..
(oei, da begint hier echt op een verkoopspraatje te lijken.. Embarassed )

groetjes
ils

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Sep 11, 2008 9:44 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey San,

Milo heeft het ook.
Deze zomer hebben de kids enkele weken bij opa en oma gelogeerd omdat ik niet uit de voeten kon (knieoperatie). Wij hebben rolluiken dus is hij het eigenlijk gewend om in het donker te slapen, maar mijn ouders hebben geen rolluiken. Na enkele weken wou hij dus ook niet meer in het donker slapen. Hier hebben we het in eerste instantie opgelost door de rolluik op enkele spleetjes te laten staan. Maar aangezien het nu steeds vroeger donker wordt, helpt dit niet meer.
Deze week maandag was het dus ook een drama als hij moest gaan slapen. Ik was pas vrij laat thuis met de kids omdat ik tot 20u moest lesgeven en daarna mijn kroost nog moest ophalen in de crèche. Het was dan ook al bijna donker toen ik hem in bed stak, dus de rolluik op spleetjes laten staan was geen optie meer. Ik heb het uiteindelijk opgelost met zo'n heel klein lichtje dat in het stopcontact steekt. En hij heeft de hele nacht geslapen als een roosje Very Happy .
Ach ja, ik maak er geen probleem van. Als hij een beetje licht aan wil om te gaan slapen, dan is dat maar zo. Beter dat dan dat hij er nachtmerries aan overhoudt.
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Sep 12, 2008 7:46 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Stan slaapt ook graagh met een lichtje. Ante eigenlijk ook. Voor kobe maakt het niet uit. Ik laat het gewoon aan, want soms moeten ze 's nachts opstaan om te plassen, en anders durven ze het niet alleen. Stan heeft vor zijn lentefeest een wereldbol gekregen (een van zijn stokpaardjes: de wereld en kaarten) en nu staat die op hun kamer. En 's morgens zitten ze vaak met hun drieën rond de wereldbol naar de landen te kijken.
Door het lichtje kan stan ook lezen in zijn bed, zonder dat het groot licht aan moet!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Sep 12, 2008 7:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

het is wel echt de leeftijd hoor San. Line heeft dat ook heel erg gehad, en dan bleef het licht op de gang aan. Bij de jongens gaat het beter (voorlopig toch), maar in het geval dat... zullen we gewoon het lichtje van hun babyfoon aanlaten.
Maar Pieter zit wel in de 'ikke bang'-fase (zien jullie het voor jullie? Die stoere vent?). Dan geraakt hij helemaal in paniek van een geluidje in huis (eigenlijk vooral in de living ofzo), komt op ons af gerend om te schuilen, en zegt 'nie binnenkomen, ikke bang'.
twiety

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Sep 12, 2008 9:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier vragen ze ook altijd om " het konijntje " ( dus een nachtlampje aan te steken). Ik denk niet dat ze bang zijn van het donker, maar eerder omdat ze elkaar kunnen zien als ze nog efkes in bed praten of als ze wakker komen, kunnen ze zich bezig houden in het licht.

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Sep 13, 2008 8:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

We zijn vanmorgen met Marnik een nachtlampje gaan kopen in de vorm van een rechtstaande poes (heel modern eigenlijk, wel tof voor zijn kamer). Hij mocht ze zelf uitkiezen, mits een kleine push van ons wég van die mooie Winnie the Pooh lamp van 100 euro Shocked naar die véél toffere lamp van een betaalbare 25 euro Wink .
(nog bijna rampen gehad ook toen de blauwkleurige lamp uitverkocht was en die van de toonzaal kapot bleek, en hij dus het laatste model oranje moest nemen die gelukkig niét kapot was)
Maar soit, ze brandt nu in zijn kamer en vandaag ging het supergoed om hem in zijn bedje te leggen. Zalig eigenlijk!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Aandacht voor broers en zussen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: