Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

beginnende kruipertjes

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Veiligheid
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 6:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

veel geluk met de tv en dvd... bij Pieter is ons dat niet gelukt, en na drie maanden van 20 keer per uur in de box te vliegen hebben we het opgegeven. Nu staat de helft van die grote box rond het tv-meubel...
Jessie

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 7:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

tv en dvd daar kijken ze enkel naar maar komen er niet aan.
Ergens opkruipen, dat begint nu: ze gaan op hun kleine stoeltjes staan en zijn aan het uitpluizen hoe ze nu in dat park kunnen kruipen.
Het park staat terug hoog voor Vic, maar voor de rest is het opslagruimte geworden voor ongebruikt speelgoed.
Ook de gesloten zandbak is een leuk kruipmiddel.

Nu gaan ze ook wel achter aan hun triptrap hangen als je vraagt of we gaan eten. Zo is Kaat er onlangs achterover af gevallen. Zonder veel gevolgen, ze viel in het gras.
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2007 9:35 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens al de antwoorden bij dit onderwerp hebben de meesten een grote veilige ruimte voor de kinderen gecreëerd eens ze begonnen te kruipen.
De meisjes kruipen nog altijd niet, maar ik verwacht mij er elke dag aan. Ik had het er gisteren aan de telefoon met een vriendin nog over en zei haar dat we alle beeldjes, kaarsjes, fotokaders en andere kleine zaken in de living een paar schappen hoger gaan zetten ofwel volledig in een kast wegzetten zodat de living veiliger is. Maar dan vroeg die vriendin "en de boeken dan?". Wij hebben namelijk nogal veel boeken. Tja, daar kunnen ze zich toch niet aan zeer doen??? Nee, zei die vriendin, ze kunnen er wel bladzijden uit scheuren, erin tekenen, erop sabberen, .... Zij meende ook dat de staande lamp te gevaarlijk is om te houden.
Wat denken jullie? Moet ik echt zo ver gaan en de koffietafel (met glazen blad) en de staande lamp in de kelder zetten? De boeken op grijphoogte wegnemen en in een doos in de kelder? Alle bereikbare schuiven leegmaken? Wij hebben in onze living een groot meubel dat een hele wand inneemt en dat voor ons een heel handige opbergplaats is. Het bovenste gedeelte zijn open schappen met foto's, boeken, kaartjes e.d. en de kasten met deurtjes en schuiven (al de DVD's, video's, fotoalbums, kaarsen, kaarten, gezelschapsspelen, vinyl platen, CD's, losse foto's, ...) zijn onderaan. Als we dat allemaal moeten gaan leeghalen, dan weet ik niet waar we die spullen moeten zetten hoor. Iets voor dat meubel zetten is niet zo handig omdat het zo groot en breed is!
Was die veilige ruimte bij jullie echt volledig leeg of kan je de kindjes vroeg leren van de kasten en schuiven af te blijven? Ik moet wel zeggen dat ze tot nu toe redelijk rustig zijn. Het zijn geen mega-wilde meiden.

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2007 10:06 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb maar 1 beeldje in mijn living een veiliger plaats gegeven. Het is een zwaar bronzen sculptuurtje dat ik van een kunstenaar gekregen heb. En dan was het nog meer uit angst dat de meiden zich zouden pijn doen dan dat het zou breken. Voor de rest is alles blijven staan en het is eigenlijk dan een beetje een lastige periode om altijd nee te zeggen als ze iets pakken dat niet mag. Maar zo is het wel gelukt. Wij hebben een enorme bibliotheek in onze hal en de meiden zijn verzot op boeken, maar ze weten dat dat mama's kunstboeken zijn en dat ze die niet mogen pakken en dat lukt vrij goed.
Mijn schoonma had dezelfde filosofie, maar was niet consequent: zij spaart uiltjes en zij had gezegd tegen het neefje van Camille en Amaryllis toen hij de kruipleeftijd had: die mag je hebben en die niet, dus dat ventje was helemaal in de war. Voor hem was een uil een uil. En zo zijn er toch gesneuveld die tot de verboden categorie hoorden.
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2007 1:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

er bestaan ook van die dingen die je op de deurtjes kunt zetten zodat ze de laades en deurtjes ni open krijgen.Maar inderdaad als je consequent bent lukt het wel maar ik verwittig je altijd nee zeggen is ook vermoeiend hoor
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2007 1:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

wij hebben enkel al het glaswerk hoger gezet, kwestie van veiligheid hé... maar verder staan heel wat boeken, fotoalbums, lades met papieren,.. nog steeds op kidshoogte hoor. Het is een kwestie van een aantal keer neen zeggen, en dan gaat het meestal wel. Nu hangt het ook van kind tot kind af: bij Line hadden we haar snel afgeleerd om niet aan de tv te komen, maar Pieter kreeg het maar niet door. Dus daar hebben we uiteindelijk, enkel voor hem, toch een hekje rond geplaatst.
Ik zou dus gewoon zeggen: alles wat gevaarlijk is verplaatsen, en dan kijken hoe het loopt... maar ja, je moet er rekening mee houden dat er wel eens iets zou kunnen sneuvelen. Zelfs in een veilige zone laten we de kids nooit lang alleen, hooguit een minuut ofzo. We koken met de deur open, zodat we elk geluid horen en er meteen staan. Trouwens, cd's zou ik wel verplaatsen: eens ze de doosjes open krijgen, breekt zo'n schijfje gemakkelijk, en da's wel scherp!
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2007 3:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

OK, bedankt voor de info. Dit klinkt allemaal eerder zoals ik het mij had voorgenomen: de gevaarlijke dingen wegzetten, maar voor de rest de kindjes leren dat ze aan bepaalde dingen niet aan mogen komen.
Die vriendin van mij haar zus heeft 3 hele wilde kinderen die dus bladzijden uit de boeken scheuren,altijd aan alle knopjes draaien en alles maar dan ook alles kapot krijgen. Vandaar dat ze mij aanraadde om echt zoveel mogelijk weg te zetten en de onderste schuiven en kasten leeg te laten.
Zo extreem ga ik het dus niet doen. We zien wel hoe het gaat en hoe makkelijk of moeilijk de kindjes luisteren. We kunnen dan nog altijd onze living verder aanpassen indien nodig.
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Veiligheid Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

Ga naar: