| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 21, 2007 11:06 am Onderwerp: |
|
|
krabben heeft ons Dagmar ook lang gedaan, onze Greg heeft er nog een mooi litteken van ... dat ik heb ik nooit gepikt en ben dan ook telkens heel boos geworden en ze gewoon grof op de grond gezet en ze echt weggeduwd.
Ik heb toen ook wel geprobeerd om zo veel mogelijk haar nagels te knippen (als ik het niet vergat) om ernstige krassen bij Greg of mezelf te voorkomen!
Naar waar gaan jullie naar de zee Jessie?
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
oma mie

Geregistreerd op: 25 Mrt 2006 Berichten: 404 Woonplaats: waarschoot, oost-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 21, 2007 11:44 am Onderwerp: |
|
|
hier heeft Kaat het ook al gedaan hoor. De hoek is hier ook al gebruikt en het bed ook, maar dan waren ze echt nog moe na een te korte middagdut.
Als ik het goed heb, hebben ze het op die vijf dagen toch wel een keer of drie geprobeerd. Tess draait sneller bij, maar Kaat houdt vol.
_________________ oma van Kaat en Tess (07-09-2005) en zo fier als een gieter.
mama van Jessie en Tante E (die geen tweeling zijn) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1700 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 21, 2007 12:23 pm Onderwerp: |
|
|
weet je mijn schoonma zegt dan: "bij mij doet ze dat niet hoor."
Ik zei het vorige week nog tegen Michel en melde dat zijn ma er zo wel voor zorgt dat ik me slecht voel.
Zijn antwoord was: "tuurlijk doet ze dat daar niet, ons ma geeft gewoon toe". Maar dat zien we niet hé, we zijn er niet bij!
Bij oma mie pakt het inderdaad niet en krijgt ze ook haar zin niet, dat weet ik! Maar bij mijn schoonma is het op woensdag om zeep!!
Gelukkig, nog 1 jaartje en dan gaan ze er niet meer of het is occasioneel logeren.
Kristel: wij gaan meestal naar zeebrugge, lekker rustig
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
oma mie

Geregistreerd op: 25 Mrt 2006 Berichten: 404 Woonplaats: waarschoot, oost-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 21, 2007 12:43 pm Onderwerp: |
|
|
dat was vroeger ook zo'n beetje hé toen jullie klein waren. Bij mijn ma moesten jullie je gedragen en bij de andere mémé mochten jullie het kot afbreken (als het ware)
Met alles wat ik nu weet, zou het hier ook anders gegaan zijn vroeger.
Bij ons wat eten altijd een probleem en tegen spreken. Het wordt nog af en toe eens bovengehaald dat ik een lijstje had met streepjes voor iedere keer dat er problemen waren. Die tip van die lekkere dingen is inderdaad een goeie. Ik zou die goed kunnen gebruiken hebben pakweg 28 jaar geleden
_________________ oma van Kaat en Tess (07-09-2005) en zo fier als een gieter.
mama van Jessie en Tante E (die geen tweeling zijn) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 21, 2007 1:23 pm Onderwerp: |
|
|
Ons Isaline heeft diezelfde buien ook gehad toen ze net twee was , dus echt wel een beetje leeftijdgebonden vrees ik en ook bij ons was de enig plaats waar ik ze kon straffen het toilet! Ze lag dan te krijsen en te tieren maar ik bleef gewoon voor de deur zitten om tijdig te kunnen ingrijpen moest er iest fout lopen . Ik heb dat maar enkele keren meer moeten doen , ze had nogal snel door dat het mama menens was.
Nu op het moment begint ze weer zo af en toe een bui te krijgen maar ze zijn minder erg (ik blijf consequent) en de hoek is al voldoende straf.
Het stickersysteem ga ik binnenkort invoeren als blijkt dat de aftelkalender naar het begin van de school goed werkt (dat ze het dus echt snappen)
Ik zet nu gewoon elke keer als de zon gaan slapen is en weer opstaat een kruisje op de kalender en als het lad vol is en er staan nog twee kruisjes op het blad met de kipkar (boerkes hé) dan mogen ze met hun nieuwe boekentas naar school en ja hoor : elke dag staan ze te kijken terwjl ik het kruisje zet. Ben benieuwd of ze nog twee weken zullen kijken.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 21, 2007 2:02 pm Onderwerp: |
|
|
isa,
meestal werken ze op school ook met een kalender, en dat lukt heel goed. Bij ons op school zelfs met een maandkalender, met daarop de icoontjes met wat er te beleven is. Dus het zal wel een goede leeftijd zijn om met kalenders te beginnen.
Ik heb zelf gemerkt, dat kalenders goed werken als ze besef beginnen van tijdsbegrippen: vandaag, morgen, gisteren, ....
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4087 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 21, 2007 7:08 pm Onderwerp: |
|
|
vandaag stond ik er alleen voor (ventje moest inschrijvingen doen op school vanavond), en na een vermoeiende dag zag ik het al niet echt zitten. Dus ik heb mezelf gedwongen om heel zacht te blijven praten, wat dan ook (ik vind van mezelf dat ik sommige avonden precies de hele avond mijn stem verhef), en rarara, de avond is quasi probleemloos verlopen. Zelfs Line haar beginnende crisis (omdat ze plots haar bumba-pyjama niet meer aanwou maar eiste dat ik een nieuwe ging halen) is gewoon voorbij gegaan: ik heb gewoon heel zacht gezegd dat ze haar pyjama moest aandoen, en heb me omgedraaid naar de jongens die braaf aan tafel zaten. Na amper één minuut kwam ze een knuffel en troost halen, zei ze sorry en bracht ze haar pyjama om haar een beetje te helpen (dat heb ik dan maar gedaan hé, al kan ze het eigenlijk zelf). Was het maar altijd zo simpel... maar na een lange dag verhef ik mijn stem wel eens te snel misschien?
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|