Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Betrokkenheid papa hoger bij meerling

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Mannenpraat
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Alexandertje

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Okt 31, 2007 8:03 pm    Onderwerp: Betrokkenheid papa hoger bij meerling Reageren met citaat

Citaat:
"een papa van een éénling wordt soms (of voelt zich) niet zo vaak betrokken als papa van een meerling"

Heren... uw reactie Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
lulleman

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Nov 12, 2007 8:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit kan zijn, vermoed ik, omdat bij een meerling meestal beiden/allen op hetzelfde moment aandacht/eten vragen en dan zowiezo iemand moet bijspringen bij de moeder.

Vadere van Axel en Maxim, Sarah en Joey
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Lange Wapper

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2007 10:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan uiteraard alleen maar spreken als papa van een tweeling. Ik heb dus geen ervaring met hoe het is om papa te zijn van een éénling. Hierbij misschien ineens een oproep aan papa's die beiden hebben ervaren...

Ik heb mij in ieder geval steeds zeer betrokken gevoeld. Zoals Lulleman zegt:'De nood is ook groter.". Langs de andere kant denk ik dat zoiets ook zeer personsgebonden is. Het gaat erom om je ook als vader zoveel mogelijk te engageren. Als je natuurlijk een afstand bewaart, zal je jezelf minder betrokken voelen. Bij een éénling zal je meer zelf initiatief moeten nemen, terwijl bij een tweeling alles wat meer vanzelf komt.
Ik ben in ieder geval blij dat ik erg betrokken was en nog steeds ben bij de opvoeding van mijn dochters. Het feit dat ik leerkracht ben en dus regelmatig tijd met hen kan doorbrengen, maakt dit natuurlijk nog wat makkelijker. De eerste twee maanden na hun geboorte had ik vakantie en van die tijd, ook al was het zo zwaar, heb ik nog nooit spijt gehad. Ik had er niets van willen missen. Je kan alles delen met je vrouw en kindjes. Ik kon me niet MEER betrokken voelen!
pedro

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2007 9:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben paar weken papa van een twin,en we hadden al een zoontje.de betrokkenheid nu is veel groter dan bij de eerste...Nu kan de papa soms niet anders dan fleske geven of pamper verversen é,terwijl als je maar 1kindje hebt de mama dat meestal voor haar rekening neemt é!!maar ik maal er niet om hoor!!integendeel zelfs Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
opa karl

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2007 8:42 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Toen onze kinderen klein waren (geen tweelingen) was ik veel van huis ,werken werken werken ,en was ik ook niet zoveel betrokken bij de opvoeding van de kinderen.Maar als nu de kleinkinderen (tweeling) op bezoek of nog beter op weekend komen kan ik ook meer helpen, dan hebben we er elk eentje om aandacht aan te schenken ,en vind ik het soms wel jammer dat ik het bij mijn eigen kinderen niet heb gedaan of kunnen doen.
lulleman

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2007 9:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is één van de redenen waarom ik vanaf 2008 ouderschapsverlof (1 dag/wk) ga nemen. Kan ik de kids naar school brengen e.d.

Mijn vader is/was metser en was al vroeg weg en s'avonds pas thuis. En in zijn vrije uren was hij steeds bezig met karweitjes in en om het huis (tis nog ni af, ale als iets klaar is begint hij terug van voren af aan met iets anders) pas als ik een jaar of 12 was, was er meer tijd en dan nog. Daarmee loopt het bij ons thuis wat trager met de verbouwingen (financieel is het ook zwaar natuurlijk) maar is ons Sunny nog even thuis voor de kids. volgend jaar zou ze trug willen gaan werken maar niet meer bij haar huidige werk maar is ze op zoek naar iets flexibeler.

Vadere van Axel en Maxim, Sarah en Joey
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
opa karl

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2007 11:42 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik was toen internationaal chauffeur vertrok de zondagavond en was pas de vrijdagavond of zaterdagmiddag terug thuis .Dan was het in het weekend nog eens veel slapen geblazen om de zondagavond weer fit te kunnen vertrekken,dus veel heb ik ze niet gezien en zij mij nog veel minder .Maar als ze dan iets ouder waren nam ik ze dan ook tijdens de schoolvakantie eens voor een korte trip van een dag of twee mee met de camion .Ik heb zelfs eens geprobeerd ze alle twee tesamen mee te nemen maar dat was dus geen goed idee ,het was bijna constant ruzie van wie waar mocht zitten of liggen ,en als je met zo'n gevaarte op de weg zit is dat niet bevorderlijk voor de aandacht op de weg.Ik ben dan ook gestopt met internationaal te rijden om mijn kinderen meer te zien opgroeien .
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Mannenpraat Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: