| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 16, 2008 11:03 am Onderwerp: Bijna maar net nog niet... |
|
|
Hoe deden jullie dat toch?? Tinneminne en Wouterman stappen flink aan 't handje, maar net nog niet alleen. Ik vind het reuze om met hen heel de living rond te lopen en regelmatig te stoppen als ze een speelgoedje willen oprapen, maar ik heb maar 2 handen en het volgende gebeurt dus: ze willen ALLEBEI TEGELIJK STAPPEN aan mama's hand Wouter kan het al met 1 handje, maar Tinneke dus niet: Tinne zit dan te huilen tussen m'n benen en Wouter trekt zo hard hij maar kan aan mama's hand omdat hij wil stappen!! Op hun beurt wachten is geen optie - er zit er altijd wel 1tje te schreeuwen en dan is 't niet meer leuk voor de mama... Ik probeer hen vaak af te leiden met een bal, en dan kruipen we met z'n drie omtertsnelst achter de bal aan (Wouter wint meestal ), en dan zijn ze wel even kruipend zoet, maar toch... Ik weet wel, geduld, maar da's niet mijn sterkste eigenschap
En wat doe je ook met krijsbuien (vooral van Wouterman) als hij een deur tegenkomt, waar hij binnen wil maar niet mag?? Gisterenavond bij oma: wij 2 flink aan het stappen, komen aan de badkamerdeur, is dicht, W wil kost wat kost binnen, neen, Woutertje dat mag niet, dat gaat niet, begint hij daar te krijsen, net alsof ik hem mishandeld heb Oma stond er net als ik zo op te kijken van wat moeten we nu doen? Hij mag niet in de badkamer (oma 's strijkijzer staat daar), punt.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 16, 2008 11:14 am Onderwerp: |
|
|
nu is de vervelende tijd aangebroken omdat ze willen stappen en het ni kunnen,nu weet ik ni of het stimulerend is om ze altijd aan het handje te laten stappen omdat ze altijd een houvast hebben hé jou handen,maar als ze het uit hun eigen moeten leren,tafel vasthouden of dergelijke gaan ze sneller de angst afleren om te vallen allé das mijn idee hé,anders moet je eens kijken om zo van die duwwagentjes waar ze achter moeten staan en zo vooruit stappen
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 16, 2008 11:33 am Onderwerp: |
|
|
Hier hebben ze zoals Jakke ook zei vooral zelf leren stappen.Je kan je niet in 2 delen he. Als de papa thuis was en we gingen ergens naartoe mochten ze bvb naar de auto stappen aan de hand bij mama of papa maar hier thuis ging het vooral door zich aan de zetel vast te houden ofzo.
Het begon door zelf recht te staan zonder zich vast te houden en zo zijn ze er langzaam vanzelf mee door gegaan. Eén stapje alleen,twee stapjes alleen,... Ook 2 poppebuggy"s hebben als hulpmiddel gediend. Daar moesten we dan wel weer mee opletten want die gingen soms sneller dan zij

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 16, 2008 11:38 am Onderwerp: |
|
|
Euh... die duwwagentjes hebben we geprobeerd: die parkeert Wouter tegen de muur en komt dan tóch nog naar mama gekropen (of erger, om mama te krijsen)
Enneuh... alleen laten staan aan tafeltje ook geprobeerd - doen we nu nog regelmatig, ik wil hen ook wel stimuleren om het alleen te doen - Tinne staat nu sinds gisteren alleen aan het tafeltje, zonder zich vast te houden, maar Wouter: krijsen van zodra mama/papa lost...
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 16, 2008 2:37 pm Onderwerp: |
|
|
Tja, hier hebben ze het ook hoofdzakelijk zelf gedaan. Aan de zetel, rond het salontafeltje, een stoel vooruitduwen, alles was goed genoeg om te leren stappen, maar gelukkig bleef mama min of meer gespaard .
2 stappende kids vasthouden werkt idd niet: de ene wil de ene kant uit stappen en de andere wil de andere kant op .
En dat krijsen zal idd de peuterpuberteit zijn , zijn manier om aandacht te trekken. Best negeren en pas terug aandacht geven als hij niet meer krijst. Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is , maar het werkt uiteindelijk wel hoor!
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 16, 2008 2:47 pm Onderwerp: |
|
|
Persoonlijk vond ik mijn tweeling op de leeftijd van 1 jaar enorm enorm moeilijk. Net zoals bij jou. Willen stappen en niet kunnen (heeft nog maanden aangesleept), moeilijk doen, krijsen, tieren en gillen ...
Nu komt de peuterpuberteit eraan bij ons. Ben benieuwd hoeveel erger het nog kan worden ...
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1136 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 16, 2008 2:58 pm Onderwerp: |
|
|
Onze meiden stappen nog niet lang alleen; op een dag konden ze het gewoon (de dag na het meerlingenweekend!).
Daarvoor wilden ze ook altijd maar aan het handje rondstappen, maar ik gaf hen een krukje (zo'n licht tabouretje) en daarmee crossten ze heel de living rond. In't begin zaten ze altijd maar vast tegen de muur of tegen de rand van het tapijt, maar ze leerden snel hoe ze het stoeltje moesten draaien zodat ze verder konden.
Ze stonden ook al een tijdje alleen rechtop, heel geconcentreerd...
Elena stapt nu heel fier rond, helemaal alleen. Af en toe stopt ze om te dansen ( ) of om iets op te rapen, of om show te verkopen.
Margot wil enkel stappen als opa er is! Dat is me toch een koppig ding hoor! Dan stapt ze anderhalve week helemaal niet - opa komt langs en madam schiet in actie!!!
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|