Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Bijna maar net nog niet...

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2008 11:03 am    Onderwerp: Bijna maar net nog niet... Reageren met citaat

Hoe deden jullie dat toch?? Tinneminne en Wouterman stappen flink aan 't handje, maar net nog niet alleen. Ik vind het reuze om met hen heel de living rond te lopen en regelmatig te stoppen als ze een speelgoedje willen oprapen, maar ik heb maar 2 handen en het volgende gebeurt dus: ze willen ALLEBEI TEGELIJK STAPPEN aan mama's hand Confused Crying or Very sad Wouter kan het al met 1 handje, maar Tinneke dus niet: Tinne zit dan te huilen tussen m'n benen en Wouter trekt zo hard hij maar kan aan mama's hand omdat hij wil stappen!! Op hun beurt wachten is geen optie - er zit er altijd wel 1tje te schreeuwen Crying or Very sad en dan is 't niet meer leuk voor de mama... Ik probeer hen vaak af te leiden met een bal, en dan kruipen we met z'n drie omtertsnelst achter de bal aan (Wouter wint meestal Wink ), en dan zijn ze wel even kruipend zoet, maar toch... Ik weet wel, geduld, maar da's niet mijn sterkste eigenschap Embarassed

En wat doe je ook met krijsbuien (vooral van Wouterman) als hij een deur tegenkomt, waar hij binnen wil maar niet mag?? Gisterenavond bij oma: wij 2 flink aan het stappen, komen aan de badkamerdeur, is dicht, W wil kost wat kost binnen, neen, Woutertje dat mag niet, dat gaat niet, begint hij daar te krijsen, net alsof ik hem mishandeld heb Crying or Very sad Oma stond er net als ik zo op te kijken van wat moeten we nu doen? Hij mag niet in de badkamer (oma 's strijkijzer staat daar), punt.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2008 11:14 am    Onderwerp: Reageren met citaat

nu is de vervelende tijd aangebroken omdat ze willen stappen en het ni kunnen,nu weet ik ni of het stimulerend is om ze altijd aan het handje te laten stappen omdat ze altijd een houvast hebben hé jou handen,maar als ze het uit hun eigen moeten leren,tafel vasthouden of dergelijke gaan ze sneller de angst afleren om te vallen allé das mijn idee hé,anders moet je eens kijken om zo van die duwwagentjes waar ze achter moeten staan en zo vooruit stappen
Double Trouble

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2008 11:33 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier hebben ze zoals Jakke ook zei vooral zelf leren stappen.Je kan je niet in 2 delen he. Als de papa thuis was en we gingen ergens naartoe mochten ze bvb naar de auto stappen aan de hand bij mama of papa maar hier thuis ging het vooral door zich aan de zetel vast te houden ofzo.
Het begon door zelf recht te staan zonder zich vast te houden en zo zijn ze er langzaam vanzelf mee door gegaan. Eén stapje alleen,twee stapjes alleen,... Ook 2 poppebuggy"s hebben als hulpmiddel gediend. Daar moesten we dan wel weer mee opletten want die gingen soms sneller dan zij Rolling Eyes

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2008 11:38 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Euh... die duwwagentjes hebben we geprobeerd: die parkeert Wouter tegen de muur en komt dan tóch nog naar mama gekropen (of erger, om mama te krijsen) Crying or Very sad
Enneuh... alleen laten staan aan tafeltje ook geprobeerd - doen we nu nog regelmatig, ik wil hen ook wel stimuleren om het alleen te doen - Tinne staat nu sinds gisteren alleen aan het tafeltje, zonder zich vast te houden, maar Wouter: krijsen van zodra mama/papa lost... Crying or Very sad

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
ils

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2008 2:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja, hier hebben ze het ook hoofdzakelijk zelf gedaan. Aan de zetel, rond het salontafeltje, een stoel vooruitduwen, alles was goed genoeg om te leren stappen, maar gelukkig bleef mama min of meer gespaard Laughing .
2 stappende kids vasthouden werkt idd niet: de ene wil de ene kant uit stappen en de andere wil de andere kant op Rolling Eyes .
En dat krijsen zal idd de peuterpuberteit zijn Sad , zijn manier om aandacht te trekken. Best negeren en pas terug aandacht geven als hij niet meer krijst. Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is Wink , maar het werkt uiteindelijk wel hoor!
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2008 2:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Persoonlijk vond ik mijn tweeling op de leeftijd van 1 jaar enorm enorm moeilijk. Net zoals bij jou. Willen stappen en niet kunnen (heeft nog maanden aangesleept), moeilijk doen, krijsen, tieren en gillen ...
Nu komt de peuterpuberteit eraan bij ons. Ben benieuwd hoeveel erger het nog kan worden ...

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2008 2:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Onze meiden stappen nog niet lang alleen; op een dag konden ze het gewoon (de dag na het meerlingenweekend!).
Daarvoor wilden ze ook altijd maar aan het handje rondstappen, maar ik gaf hen een krukje (zo'n licht tabouretje) en daarmee crossten ze heel de living rond. In't begin zaten ze altijd maar vast tegen de muur of tegen de rand van het tapijt, maar ze leerden snel hoe ze het stoeltje moesten draaien zodat ze verder konden.
Ze stonden ook al een tijdje alleen rechtop, heel geconcentreerd... Very Happy

Elena stapt nu heel fier rond, helemaal alleen. Af en toe stopt ze om te dansen ( Cool ) of om iets op te rapen, of om show te verkopen.
Margot wil enkel stappen als opa er is! Dat is me toch een koppig ding hoor! Dan stapt ze anderhalve week helemaal niet - opa komt langs en madam schiet in actie!!! Shocked
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: