Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

binnen een 3tal weken mama van een tweeling

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Stel jezelf even voor
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pascale

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 28, 2008 10:20 am    Onderwerp: Reageren met citaat

welkom
mamataan

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 28, 2008 10:34 am    Onderwerp: Reageren met citaat

welkom en proficiat met de zwangerschap!!
geniet nog van de paar weekjes rust.
Dat je schoonfamilie je niet steunt, is inderdaad niet aangenaam, maar samen met je partner staan jullie sterk en gaan jullie een heel mooie tijd tegemoet..

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 28, 2008 10:35 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook van mij een welkom!!!
Wat je schoonfamilie betreft: alhoewel het moeilijk is, probeer ze gewoon te negeren. Laat ze maar praten. Het ene oor in, het ander oor uit! En als ze, nadat de tweeling geboren is, teveel bij jou binnenvallen, laat ze dan maar eens de afwas doen of stofzuigen of kleren strijken. Een tweeling is veel werk en zeker in het begin kan het echt zwaar zijn. Veel tijd voor je huishouden heb je dan niet meer. Dus als je schoonmoeder teveel langskomt, zet ze dan maar aan het werk!!!
Ik heb ook geen goede relatie met mijn schoonfamilie en mijn eigen familie woont meer dan 700 km weg. Ik heb altijd alles alleen gedaan en het begin was heel erg zwaar. Organiseer kraamhulp, vraag aan vriendinnen of ze na de geboorte niet eens af en toe kunnen babysitten (zodat jij bvb. even kan slapen) ...
Wat bv betreft: het is toch het beste wat je kan geven aan je kindjes??? Elke mama moet zelf beslissen of ze bv geeft of niet. Daar heeft je schoonfamilie niets aan te zeggen. Mijn eigen mama verklaarde mij al zot dat ik het 3 maanden heb volgehouden met de tweeling. Maar als je hier op de site wat leest, zie je mama's die het met een tweeling veel langer volgehouden hebben. Kijk maar eens bij het topic over borstvoeding etc. Je zal er veel handige tips vinden. Bv moet je leren en het kan in het begin moeilijk zijn. Laat de vroedvrouwen en de verpleegsters in het ziekenhuis je zoveel mogelijk helpen bij het aanleggen en zo. Zodat jij en je kindjes het van in het begin goed leren.
Jij als mama neemt de beslissingen voor je kindjes, dus laat je niet op stang jagen door beterweters!!! Anderen kunnen je raad geven, maar dat wil nog niet zeggen dat je die raad moet opvolgen hé.

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 28, 2008 10:40 am    Onderwerp: Reageren met citaat

welkom een een dikke proficiat

en laat je schoonfamilie maar zeggen niets van aantrekken,zorg gewoon dat jij en je partner genieten van elkaar en van de kindjes,zolang je partner achter je staat heb je niets te verliezen door je schoonouders op hun plaats te zetten
ils

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 28, 2008 2:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom en een dikke proficiat met je zwangerschap Laughing !

Nog maar 3 weekjes, dat begint echt wel op te korten hé!

Ik sluit me aan bij de rest. Schoonfamilie negeren!
Doe vooral waar je jezelf goed bij voelt en trek je vooral niets aan van al de commentaar die je sowieso toch gaat krijgen Wink .

En organiseer hulp. Poetsen en strijken kan via dienstencheques, vraag eventueel kraamhulp aan. Vraag je eigen familie en je vriendinnen om af en toe een handje toe te steken.
Zeker als je BV wilt geven, heb je je rust broodnodig!!! En zelfs als je geen BV zou geven is het natuurlijk ook wel fijn dat je af en toe eens een beetje kan bijslapen en je batterijen terug kan opladen!

Ikzelf heb poetshulp via dienstencheques. Ik had geen kraamhulp, maar mijn mama en mijn zus zijn de eerste dagen als de meisjes allebei thuis waren wat komen helpen. Maar na een weekje had ik zelf mijn draai al gevonden en eigenlijk zo goed als geen hulp meer nodig, buiten poetsen dan Embarassed .
Ik moet wel zeggen dat het bij mij niet mijn eerste kindjes waren en dat scheelt een heleboel. In een hoop zaken maak je je minder druk bij nr 2 en 3 dan bij nr 1!
sabine

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 28, 2008 3:05 pm    Onderwerp: dank jullie wel Reageren met citaat

Bedankt allemaal voor de leuke reacties, dat had ik niet verwacht. Gisteren had ik in een opwelling dit bericht geschreven, ik zat echt in een dip na alle miserie. Maar deze reacties doen me deugd.

En het is waar, zonder hulp is misschien moeilijker maar gaat ook. Al had ik het natuurlijk liever anders gezien.

Bedankt voor de reacties, jullie gaan me nog horen op dit forum.

Zal nu eens rondneuzen, want ben er nog niet goed mee weg hoe alles werkt en in elkaar zit.

En fotokes en verslagen zullen zeker komen hoor.

Groetjes Sabine
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 28, 2008 3:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor je het weet ben je écht verslaafd én aan je schatten van baby's én aan ons forum!! Ik zie je al zitten: met 2 baby's heerlijk dicht tegen je aan, je fantastische belevenissen met ons delend Wink

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Stel jezelf even voor Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: