| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1136 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 29, 2008 3:34 pm Onderwerp: |
|
|
Ook van ons nog een warme welkom!
Spannend hé, nu de geboorte zo dichtbij komt! Ik treed de collega's bij : doe je eigen ding: als jij borstvoeding wil geven, moet je dat gewoon doen, daar hebben anderen niet over te beslissen. 't Is natuurlijk leuk als je daar wat steun bij krijgt, maar als je die niet krijgt van je schoonfamilie, dan zijn er vast wel anderen die jou hierbij kunnen en willen aanmoedigen!
Kraamhulp is een gouden tip (wij hadden die via De Wieg in Brugge), daar heb ik heel veel hulp aan gehad!
En voor de rest: probeer nu zoveel mogelijk te rusten, want er zijn drukke tijden op komst! Een tweeling in je leven is niet altijd even makkelijk, maar we zouden ze voor geen goud willen missen!
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1291 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 29, 2008 8:46 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi, en welkom op het forum.
Ik heb / had ook zo'n gezellige schoonmoeder, die me geen proficiat wenste maar vroeg of ik geen abortus zou overwegen.
Dat veroorzaakte bijna een breuk tussen ons, maar het is goedgekomen. Want mijn schoonma is nu zot van de kinderen, ook al geeft ze het nog steeds niet altijd toe.
Ik zou zeggen, go with the flow, doe je eigen ding en laat niemand je van de wijs brengen!
Veel succes!!!
|
 |
mamsie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 30, 2008 6:27 pm Onderwerp: |
|
|
Ook welkom van mij en de buikbaby's.
Ik denk dat wij rond ongeveer dezelfde tijd gaan bevallen, ben uitgerekend 2 dec maar de gyn schat dat ze niet veel langer dan 15 november zullen blijven zitten.
Nog veel succes met je zwangerschap en je kindjes!!
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 30, 2008 11:07 pm Onderwerp: |
|
|
welokm ook van ons!
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
colombe-5

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Nov 01, 2008 10:50 am Onderwerp: |
|
|
EEN DIKKE PROFICIAT MET JE ZWANGERSCHAP.
een tip zoveel mogelijk rusten. Wat het borstvoeding betreft ik had niet genoeg melk voor de twee dus ze hebben wel de eerste maanden borstvoeding gehad (afkolven), en het zijn de eerste maanden het belangrijkste achteraf mogen ze aangepaste melk hebben. Voor de vitamintjes en zo.
Groetjes.
Virginie.
_________________ Hallo, mijn naam is Virginie en ben een gelukkige mama van twee meisjes. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1700 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Nov 01, 2008 8:11 pm Onderwerp: |
|
|
van mij nog een late welkom!
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 368 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Nov 01, 2008 10:27 pm Onderwerp: |
|
|
hoi sabine,
ook van mij van harte welkom! Waarom wil je schoonfamilie niet dat je bv gaat geven?
Ik geef mijn tweeling nu al bijna 4 maanden bv. Ze zijn geboren na een zwangerschap van 37 weken en wogen 2510 en 2520g. Ik kolf ook wel vaak af en geef het dan in flesjes. Ik wil je niet bang maken, maar hou er rekening mee dat het kan zijn dat je de eerste weken altijd melk zal moeten afkolven omdat je kindjes misschien nog niet sterk genoeg zullen zijn om aan de borst te drinken. Bij mij was dat het geval en de eerste maanden kan het echt heel zwaar zijn soms en een tweeling (en ook een eenling denk ik ) borstvoeding geven moet je ECHT willen om het vol te houden vind ik persoonlijk. Steun van je partner heb je heel erg nodig en zorg dat je hulp hebt voor je huishouden. Ik hoop dat ik niet te negatief klink, dat is niet de bedoeling, ik wil je gewoon maar waarschuwen omdat mijn beeld van borstvoeding aan een tweeling helemaal niet realistisch was en ik het heel zwaar heb gevonden. Hopelijk is het begin bij jou minder zwaar dan bij mij.
Lees vooraf zeker over borstvoeding (ik kan je het handboek borstvoeding van La Leche league wel aanbevelen). Ik ben ook naar een info-bijeenkomst van La leche league geweest tijdens mijn zwangerschap en dat vond ik ook de moeite;
Heel veel succes en geniet nog van de rust ook al is het einde van de zwangerschap letterlijk en figuurlijk ook 'zwaar',
liefs,
lina
_________________ fiere mama van Klaas en Wannes sinds 7 juli 2008 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|