| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Sep 21, 2008 12:10 pm Onderwerp: Blaasontsteking? |
|
|
Klara heeft al een dag of 4 een hele serieuze verkoudheid: lopende neus, verstopte neus, hoesten, beetje koorts, ...
Maar sinds gisteren buigt ze zich soms opeens voorover en zegt ze "aiaiai". Als ik dan vraag waar het pijn doet, dan grijpt ze naar haar onderbuik en ook de regio daaronder. Ik heb al elke keer in de pamper gekeken en niets verkeerds gezien. Maar omdat ze ook op haar buikje wijst en omdat ze soms heel plots pijn heeft die dan na een 10-tal seconden weer voorbij is, dacht ik dat het misschien een blaasontsteking kan zijn en dat het pijn doet als ze plast. Met de pamper weet ik natuurlijk niet of ze op dat moment moet plassen of niet. Ik heb al verschillende keren haar beentjes naar omhoog geplooid (knieën tegen de buik) en dit doet geen pijn, dus appendicitis zal het wel niet zijn denk ik. Verder dan de pijn die ze af en toe heeft en haar verkoudheid, heeft ze niets aan de hand en is ze een vrolijk spelend meisje.
Ik heb nog nooit van mijn leven een blaasontsteking gehad en ik weet dus van toeten noch blazen als het daarover gaat. Wat kan ik doen? MOET ik naar de dokter hiermee of nog even afwachten? Huisremedies? Laat maar komen, jullie raad!
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Sep 21, 2008 1:07 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb al verschillende blaasontstekingen gehad. Meestal ging dat vanzelf over, maar tijdens mijn zwangerschap was het een zwaardere en toen moest ik antibiotica nemen.
De meeste blaasontstekingen daar heb je enkel pijn van tijdens en vlak na het plassen. Als het erger is doet het constant pijn.
Ik zou er toch mee naar de dokter gaan want bij zo'n klein kindje kan dat in extreme gevallen naar de nieren gaan. Als het kan, probeer wat urine mee te nemen want dat gaan ze nodig hebben om te testen.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Sep 21, 2008 3:34 pm Onderwerp: |
|
|
een blaasontsteking gaat ni echt vanzelf weg,zeker ni als het met echte pijn gepaard gaat.
normaal bij een blaasontsteking moet je dikwijls naar de wc gaan of snel een gevoel van een volle blaas hebt,en als je plast is het een branderige pijn terhoogte van je blaas dat in sommige gevallen fel pijn doet maar ook weer voorbij gaat tot de volgende plasbeurt.
misschien moet je haar eens laten lopen in een onderbroekje maar hou je dweil dan maar kort bij je zodat je kunt opvegen want er zullen zeker veel ongelukjes gebeuren
en als ze echt die aiai weer zegt en je merkt dat ze juist geplast heeft weet je hoelaat het is en dan toch best naar de dokter gaan anders kan het zoals hieroven gezegt op de nieren slaan
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
christa

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Sep 22, 2008 8:16 pm Onderwerp: |
|
|
Als je twijfelt, kan je best naar de dokter gaan en wat urine meenemen. Bij kleine kinderen gaat een blaasontsteking makkelijk naar de nieren. Als dat zo zou zijn, dan krijgen ze wel hoge koorts. Trouwens, een blaasontsteking moet altijd behandeld worden met antibiotica en gaat niet vanzelf weg.
_________________ moeder van een zoon, twee dochters en de tweeling Sofie en Sarah |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 23, 2008 12:31 pm Onderwerp: |
|
|
Dankuwel voor alle goede raad. Het zal wel geen blaasontsteking geweest zijn, want sinds ik dit onderwerp hier begonnen ben, is alle pijn weg. Misschien had Hanne haar in de onderbuik gestampt en deed het daarom pijn (ze durven hier nogal eens vechten). Als de symptomen terugkomen, dan ga ik er zeker mee naar de dokter. Maar voorlopig heeft ze enkel nog haar verkoudheid en geen koorts meer.
|
 |
|