Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

blauw komen door te wenen. Wat te doen ?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Medische vragen omtrent meerlingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
twiety

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2007 8:32 pm    Onderwerp: blauw komen door te wenen. Wat te doen ? Reageren met citaat

Luna heeft al een viertal keer, tijdens het wenen blauw gekomen. Ze blijft in het wenen en neemt dus geen lucht meer. Gevolg, ze komt blauw, verliest haar bewustzijn, en haar ogen draaien helemaal weg. Wel erg akelig, ik schud haar en klop op haar rugje, na een vijftiental seconden neemt ze dan terug adem. Daarna ziet ze lijkbleek en moet ze terug op haar positieven komen. Wat is de beste reactie hierop, wat doe je het best ? De opvang vertelde dat er kinderen zijn die dat bij iedere huilbui doen, normaal nemen ze automatisch terug lucht. Ik heb daar wel mijn twijfels over.
Ik denk dat het fout is om ze daarna te vertroetelen, te troosten (wat wel normaal is, content dat ze terug op positieven komt), ik ben bang dat ze dit dan gaat opnemen en bij iedere huilbui haar adem gaat inhouden, zo krijgt ze haar zin en krijgt ze ook nog eens de aandacht. Negeren in zo'n situatie is ook wel moeilijk. Wat denken jullie daarvan ?

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2007 8:44 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb al gelezen dat er inderdaad kinderen zijn die hun adem in gaan houden bij het huilen om aandacht te trekken.
Blijkbaar zou een kind zelf wel terug adem halen, maar dat ze wegdraaien heb ik nog niet gehoord; Misschien eens bellen naar de KA, gewoon om zeker te zijn.
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2007 9:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ze inderdaad hun adem inhouden kunnen ze dus echt wel flauwvallen door zuurstoftekort (heel tijdelijk en helemaal niet ernstig) eens ze dan dus het bewustzijn verloren hebben , beginnen ze dus wel weer spontaan te ademen binnen de 20 seconden, je hoeft daar dus niets aan doen , het komt wel vanzelf want eens ze bewusteloos zijn , hebben ze er geen controle meer over en nemen de kleine hersenen het gewoon terug over. Dus zeker niet panikeren als een kind dit doet, het is iets dat zelfs vaak voorkomt en nikske om u zorgen om te maken , behalve dan moest ze zomaar beginnen blauw zien en flauwvallen zonder de bijhorende huilbui, dan moet ze echt wel worden onderzocht . Maar hier vermoed ik dus ook dat het de zuivere aandachttrekkerij is . En je opvang heeft dus gelijk : hoe sneller je haar dan negeert , hoe sneller ze ermee zal stoppen en jij zal niet meer ongerust moeten zijn . Ze troosten na zo'n geval is zeer verleidelijk omdat je zelf in paniek was maar heeft dus inderdaad het effect dat ze het steeds meer zal doen.
Ik heb een meisje gekend die na steeds zoiets te kunnen en er ook altijd voor beloond geweest te zijn , dit zelfs nog deed als tiener! Dan wel niet al huilend maar ze was in staat om door zichzelf te manipuleren haar bloeddruk zodanig te laten zakken dat ze dus op commando kon flauwvallen . Dus telkens ze iets niet wou doen op school , liet ze zicg gewoon flauwvallen . Na een tijdje had de school dit gelukkig door en werd ze dus zwaar bestraft telkens ze het deed.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
lutg

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2007 10:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Amai, ik zou wel panikeren, denk ik...
Heb ook al gehoord dat zoiets regelmatig voorkomt. Margot wordt wel eens rood en soms ook paars, maar in het blauwe stadium zijn we (gelukkig!) nog niet geraakt en hopelijk komt het ook niet zover
Pray
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2007 10:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

isarubine heeft gelijk, en geen aandacht geven is hier de boodschap. Vooral opletten als ze zo'n crisis heeft dat ze bij het vallen zich geen pijn kan doen, en dan maar laten gaan (wel in de buurt blijven natuurlijk). Ik heb ook nog op kot gezeten met een 18-jarige die nog 'blue spells' deed... een vorm van extreme hyperventilatie meen ik: je krijgt geen zuurstof meer binnen, vandaar dat je blauw wordt, en valt daardoor flauw. Maar dat hervat spontaan hoor...
Maar negeren, da's makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk... ik vind dat al zo ongelofelijk moeilijk!
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2007 6:33 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Amaai, en dan zaag ik dat mijn kindjes tegenwoordig wat moeilijker doen. Als ik dit hier lees, dan valt het hier nog allemaal heel goed mee. Het is waarschijnlijk allemaal niet erg, maar ik zou het toch niet willen meemaken. De eerste keer dat zoiets gebeurd, dan staat als moeder je hart toch wel stil denk ik.
Ik hoop dat het negeren helpt en vooral dat het je lukt om het te negeren. Goede moed!

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2007 6:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

inderdaad negeren, mijn nichtje doet dit nog steeds maar doordat ze ook epilepsie heeft was het in't begin niet duidelijk wanneer ze die aanval deed door te wenen of daardoor omdat het dezelfde symptonen zijn in het begin. daar kwamen ze snel achter in het ziekenhuis enja juffrouwtje huilt ook zodanig en wind haat zo op dat ze flauwvalt en in het ziekenhuis zeiden ze toen van dit gedrag echt te negeren. ze is nu 3jaar en heel af en toe probeert ze die stunt nog wel is Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Medische vragen omtrent meerlingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: