| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
yoka

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jan 02, 2008 4:50 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb echt geen geduld om mijn twee boys aan te leggen. Heb het geprobeerd, maar ze zogen in het begin nog niet krachtig genoeg. Ik heb eigenlijk vanaf dag 1 afgekolfd en heb juist genoeg om hen beiden alle voedingen moedermelk te geven. Het is natuurlijk wel wat werk, afkolven, steriliseren etc, maar ben toch blij dat ze op deze manier toch moedermelk binnenkrijgen. Hoe lang ik ga volhouden weet ik nog niet. Hopelijk nog een maand of twee ....
_________________ mama van Emile en Henri (26/11/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jan 02, 2008 6:05 pm Onderwerp: |
|
|
Heb je steun, iemand in je omgeving die je kan helpen bij het geven van bv? Een lactatiedeskundige, kraamhulp, vroedvrouw? Het zou kunnen dat ze nu wel al krachtig zuigen en dat als je ze samen kan aanleggen, het maar een halfuurtje per voeding duurt...
Maar het lijkt me goed als je eens specifiek informeert bij iemand aan wie jij jouw voorkeuren ook kan meegeven. Dan kan je samen zoeken naar de best mogelijke oplossing.
Als je niet direct weet waar te zoeken, stuur me dan een pm... Ik heb wel wat ideeën.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
kleineke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jan 14, 2008 10:24 pm Onderwerp: |
|
|
Tristan en Logan krijgen ook volledige bv.
Meestal apart, maar soms ook samen.
Hierboven vermelde iemand in de MC en dan aan de pyama optillen, maar hoe doe je dat dan met het nekje?? Of zijn ze dan al wat ouder?
Yoka, heb je intussen nog geprobeerd ze aan te leggen?
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jan 15, 2008 11:21 am Onderwerp: |
|
|
Als je ze grijpt bij de pyjama op hun rugje dan hangt hun hoofdje naar voor. Das geen probleem voor de nek en de rug. Kijk naar hoe andere zoogdieren hun jongen dragen...
Ik zie het me alleen op praktisch vlak ook niet doen.
Ik dacht eraan om toch draagdoeken te gebruiken ipv de buggy. Ik ga proberen om ook bv te geven als ze samen in de draagdoek zitten. Dat lijkt mij het handigste...
Je steekt ze naast elkaar in de draagdoek, gaat rustig zitten zodat ze kunnen aanhappen... En je hebt je beide handen vrij dus je kan een boekje lezen, iets eten of drinken...
En daarna loop je een beetje rond zodat ze hun boertje doen en in slaap gewiegd worden.
Ik zal het laten weten hoe dat loopt...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jan 15, 2008 10:27 pm Onderwerp: |
|
|
Vlinderelf ...dan zul je wel geen borsten als de mijne mogen hebben! Die van mij zijn zodanig groot dat ze echt niet zelf de tepel kunnen happen hoor , je moet de borst echt naar hun mond begeleiden.
Ik wikkelde de mijne in een klein lakentje in zodat als ik hen bij het lakentje opnam ook hun hoofdje en nekje gesteund waren. Ik nam ze wel in rugbyhouding omwille van het formaat van mijn borsten trouwens . Nu ook , ik kan Nicolas helemaal niet aanleggen in madonnahouding want dan kan het ventje niet ademen en ik zie zijn mondje niet om de tepel ernaartoe te begeleiden . Bij de rugbyhouding drinken ze trouwens veel beter de verre klieren leeg die vaak degene zijn die ontsteken, dus das nog een voordeel van die houding.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jan 17, 2008 10:46 am Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat ik inderdaad niet zo'n grote borsten heb als de jouwe... Ik kom van een B-cupje wat nu een mooie C-cup geworden is, dus dat valt nog best mee he?
Ik had er zelfs nog niet bij nagedacht dat je ook met je formaat van borsten moet rekening houden bij de manier van aanleggen...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jan 17, 2008 7:46 pm Onderwerp: |
|
|
Niet als je tussen een A-cup en zo'n kleine D-cup zit , dan doet je houding er weinig toe, maar eens je zoals ik aan een (momenteel) J-cup zit........Hopelijk gaat er na de borstvoeding toch een cupje of drie af maar ik heb weinig hoop , bij de twin is er ook 2 cupmaten blijven hangen
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|