| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mrt 09, 2008 9:11 pm Onderwerp: Borstvoeding: vanaf wanneer slechts 5 voedingen per 24 uur? |
|
|
Vanaf wanneer dronken jullie kindjes maar 5 keer per dag (24 uur) meer?
Nina drinkt nu al 7 dagen aan een stuk slechts 5 keer per dag meer, dus eigenlijk al vanaf ze 3 weken oud is. De eerste 2 weken had ik meestal 7 voedingen, de 3e week slechts 6. Ik geef bv op verzoek, dus is het haar eigen keuze en haar eigen ritme dat haar maar 5 keer meer laat drinken. Maar is 1 maand oud zijn niet een beetje vroeg om maar 5 keer meer te drinken? Wat denken jullie? De laatste nachten laat ze wel een uur of 7 tussen 2 voedingen. Enkel jammer dat ze tijdens die 7 uur niet de hele tijd slaapt
Van de tweeling kan ik het mij niet meer zo goed herinneren, maar ik weet wel zeker dat ze op 3,5 maand slechts 4 voedingen meer hadden. Ook toen zijn ze zelf begonnen met dit ritme en heb ik het hen niet opgelegd of zo. Wij gingen toen voor de 1e keer naar België met de twins en onze oude huisdokter vond toen dat 4 voedingen veel te weinig was. Ik heb mij daar niets van aangetrokken en heb verdergedaan zoals ik al deed. Ik heb ze toen dus niet terug op 5 voedingen gezet.
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mrt 09, 2008 10:37 pm Onderwerp: |
|
|
|
oei oei, Ella is nu bijna 7 weken en heeft weer de zoveelste groeispurt. Ze heeft deze namiddag de ene na de andere voeding gehad. Moeilijk om te tellen hoeveel voedingen het eigenlijk zijn... Maar ik schat toch zeker 7 of 8 echte voedingen per 24u...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 10, 2008 10:30 am Onderwerp: |
|
|
het gemiddelde kind eet :
de eerste dagen 8 tot 10 voedingen per dag
rond de 2 tot 4 weken zo'n 6 voedingen per dag
en vanaf 1 tot 2 maand 5 voedingen
en dit voor de rest van zijn jonge leven eigenlijk.Want ook volwasenen wordt aangeraden van 5 keer per dag weinig te eten ipv 3 keer veel.
Uiteraard kiezen bvkindjes de hoeveelheid en het aantal keer vanzelf. Blijkbaar hebben je kids voldoende binnen anders zouden ze niet genoeg aankomen en groeien. Zou me zeker geen zorgen maken. Onze Nicolas eet meer, soms zelfs nog 8 keer op een dag maar dan heeft hij een groeispurt en dat mindert dan ook opnieuw na een dagje
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 10, 2008 1:33 pm Onderwerp: |
|
|
Dat sterkt mijn vermoeden toch wel dat Ella op één of andere manier haar schade moet inhalen. In de baarmoeder toch ook al wat te weinig gehad en dan een maand in het ziekenhuis waarvan we de laatste week pas ondervonden dat ze te weinig moedermelk per fles kreeg. Ze dronk toen 6 keer 70ml. Als we haar thuis 1 keer per dag een flesje geven (moedermelk plus vitamientjes) dan drinkt ze gemakkelijk 130 ml. En ze drinkt zeker 8 keer op 24u aan de borst plus 1 fles...
De laatste dagen doet ze weer clustervoedingen in de late namiddag. Die is dan rap 3 of 4 uur af en aan bezig met eens een halfuurtje een kort slaapje ertussen.
Maar als ik het hier lees, dan ben ik toch juist dat Ella abnormaal veel eet.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Margaret

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mrt 11, 2008 6:05 pm Onderwerp: Re: Borstvoeding: vanaf wanneer slechts 5 voedingen per 24 u |
|
|
| katreseke schreef: | De laatste nachten laat ze wel een uur of 7 tussen 2 voedingen. Enkel jammer dat ze tijdens die 7 uur niet de hele tijd slaapt |
Inderdaad jammer!
Persoonlijk vind ik het weinig voedingen voor zo'n kleintje. Ik begrijp dat je op verzoek voedt dus ze geeft zelf aan wanneer ze wil drinken. Slaapt ze dan veel tussen de voedingen overdags?
Ik zou haar toch wat vaker aanleggen en kijk wat ze doet. Maar ja, als jij tevreden bent met haar plasluiers en gewicht toename, dan prima, he? Mama weet het best
Fe en Ramses waren 10 weken oud toen ze maar vijf voedingen hadden; toen ze begonnen met doorslapen gingen ze van 7 naar 5 in een sprong. Maar nu (ze zijn 8 maanden) krijgen ze nog 5x of meer en ook de vaste voeding want ik geef dat nog als bijvoeding naast de borst todat ze vanzelf aangeven dat ze minder vaak wil drinken en meer vaste voedsel.
Vlinderelf, vraag het aan je vriendin van LLL - sommige geven de borst 10x per dag aan een baby ouder dan 6 maanden.
Isarubine, hoe snel wordt borstmelk verteerd? Binnen 3 uur?
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mrt 11, 2008 8:11 pm Onderwerp: |
|
|
onze twins zaten vanaf t ziekenhuis bij geboorte al maar op zes voedingen op een dag
vanaf zes-zeven weken (erg maar k weet het niet meer vanbuiten) is de nachtvoeding weggevallen (ze sliepen nog steeds niet altijd door maar t was niet van honger dat ze wakker werden) en dan zaten we dus op vijf voedingen....
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mrt 12, 2008 10:55 am Onderwerp: |
|
|
Ella was het in het ziekenhuis ook gewoon om 6 voedingen te krijgen maar sinds we thuis zijn en bv op verzoek geven is dat telkens wat vermeerderd.
Mijn vriendin van LLL kwam gisteren op bezoek en vertelde ook dat het bij zo'n kleintje niet abnormaal is dat ze zoveel wil eten. Zou kunnen liggen aan haar nog niet geperfectioneerde zuigtechniek waardoor ze de vettere achtermelk niet krijgt.
Maar je kan dat dus niet zeker weten...
In elk geval als ze zoveel eet en ze komt ook goed bij dan zal het wel in orde zijn he?
Ik denk dat ik er zoveel moeite mee heb omdat ik nu pas besef dat de moeder afhankelijk is van het kind terwijl je normaal zou denken dat het omgekeerd is. Ik moet nog enorm wennen aan de moederrol en voel daarin wel wat weerstand. Mijn eigen lekker leventje is voorgoed voorbij...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|