| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 18, 2008 1:42 pm Onderwerp: |
|
|
Nina heeft minder krampjes dan Hanne en Klara indertijd, maar er is 1 ding dat ze absoluut niet kan verdragen: granen. Als ik bruin brood eet, muesli (ja, met granen dus), een granenreep, bepaalde corn flakes, .... dan heeft ze enorm last.
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 18, 2008 3:24 pm Onderwerp: |
|
|
kan misschien wijzen op een mogelijke glutenallergie. Zeker zo lang mogelijk wachten met ze bij de vaste voeding granen te geven en het heel zachtjes introduceren in haar voeding dan kan je zien of ze er op reageert. Kan natuurlijk ook banaal zijn hé. (ik denk altijd het ergste eerst snappie)
Hier ben ik blij dat ik eindelijk weer look kan eten want ik geef geen bv meer .
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Apr 20, 2008 10:17 am Onderwerp: |
|
|
Oei, Isarubine, ik hoop dat ze geen glutenallergie heeft hoor. Enfin, ik zal oppassen met granen als ze wat ouder is en zien hoe ze erop reageert.
Zowel mijn man als ik en de kindjes zijn tot nu toe gespaard gebleven van allergieën, dus hopelijk Nina ook.
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Apr 20, 2008 10:39 am Onderwerp: |
|
|
|
Hmmm Ella heeft ook nogal veel last van krampjes en dat blijft maar duren. Ik had als kind zelf glutenallergie dus dat zou wel kunnen dat ze het ook heeft... Dju en ik eet zo graag meergranenbrood en creusli... Dan moet ik saai wit brood gaan eten of wa?
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 21, 2008 9:13 pm Onderwerp: |
|
|
nee, ook in wit brood zitten gluten dacht ik . Eens vragen aan muze waar geen gluten inzitten , zij weet dat maar al te goed waar je op moet letten bij glutenallergie . Maar zoals ik al zei : ik ben het niet zeker hé, het kan ook banaal zijn.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 22, 2008 8:56 am Onderwerp: |
|
|
puntjes op de i: het is geen glutenallergie, maar glutenintolerantie....
Wat je dan moet vermijden: tarwe, rogge, gerst en haver... (dus wit brood ao bruin brood maakt geen f*** uit, is even erg) Als ze alleen reageert op bruin brood, zal het mss aan de voedingsvezels liggen...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|