Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

BV: hoelang duurt een voeding?

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2008 11:37 am    Onderwerp: BV: hoelang duurt een voeding? Reageren met citaat

Ella is een enorm goeie eter zoals ik al elders heb uitgelegd. In het ziekenhuis al hadden ze het vermoeden dat ze een groeispurt had en dat ze daarom ook telkens drie kwartier tot een uur aan de borst dronk. Maar dat is nu al 2 weken... Ik ging er een beetje van uit dat als ze thuis ging zijn en uitsluitend bv kreeg dat wel zou minderen. Ze is trouwens sinds dinsdag thuis (heb mijn blog proberen aanvullen maar er lukte iets niet met de site. Ik probeer vandaag nog es)
Maar nee hoor, om de 2 ŕ 3 uur drinkt zij telkens gedurende drie kwartier tot een uur aan de borst. 's Nachts laat ze er wel eens 4 uur tussen wat ik zeer sympathiek vind maar dan kan een voeding ook wel meer dan een uur duren omdat ze tussenin telkens in slaap valt.
Hoe was dat bij jullie?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
kleineke

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2008 1:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

de tweeling drinkt vlugger, maar Kian kon ook zo enorm lang drinken.. Voordeel was dat hij geen tut nodig had daardoor...

Het is zeker niet abnormaal, het is alleen te zien of jij bereidt bent die behoefte te blijven voorzien of een tutje gaat geven.

Als je prof. advies wil kan ik je het emailadres wel geven van iemand van LLL, die kunnen je dan echt gefundeerde raad geven.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2008 2:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt Kleineke. Een vriendin van mij is LLL-leidster in Gent. Ik ga het er met haar zeker ook nog over hebben.
Ella drinkt zo lang en daarna wil ze nog haar tutje om in slaap te vallen. Het kind heeft echt een megagrote zuigbehoefte... Misschien mindert dit wel eens ze doorheeft dat ze echt altijd de borst krijgt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2008 3:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Naar mijn ervaring kan het drinken aan de borst enorm verschillen van kind tot kind. Hanne en Klara dronken gemiddeld slechts 10 minuten aan de borst. Als het eens een kwartier was, dan was dat echt wel lang voor hen. Mijn melk vloeide echt ook wel vanzelf, dus zo heel veel moeite hoefden ze niet te doen.
Nina is nu een veel trager drinkertje. Zij doet er meestal een half uur over om bij mij te drinken. En dat terwijl mijn melk ook wel vlotjes vanzelf komt. Ze drinkt een paar slokjes en maakt dan een kleine pauze zodat ze zich niet verslikt. En zo gaat dat dus elke keer ca. 30 minuten zijn gang. Best wel lang vind ik.
1 voeding duurt zo (samen met pampertje verversen en boertje laten en vasthouden terwijl ze de hik heeft) gemakkelijk een uur of zelfs langer.

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2008 9:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Onze meisjes dronken gemiddeld 20 min. van de borst (kregen daarna wel nog bijvoeding, dus de totale voedingstijd duurde wel een stuk langer).
Super dat Ella thuis is! Vertroetel haar maar!!
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2008 9:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hier dronken ze ook lang aan de borts hoor daarom dat ik het maar een maand heb volgehouden ik deed niets anders
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2008 11:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

van de twin weet ik het eigenlijk niet goed meer maar was ook wel best lang hoor . Nicolas is zo een echt genieterke , die drinkt dus ook minstens een kwartier per borst hoor . Echt geen uitzondering . En nu nog steeds drinkt hij alle twee tot drie uur maar je moet dan wel weten dat hij 12 uur doorslaapt in de nacht , dus hij zorgt uit zichzelf dat hij aan 5 tot 6 voedingen overdag komt en dan wil dat wel zeggen dat hij om de twee uur soms wil eten , zeker als hij een groeispurt heeft.
Ella woog/weegt nog weinig dus het kan zijn dat haar groeispurt een tijdje zal duren tot ze op haar goeie gewicht zit en meer dan drie kilo weegt. Dus even volhouden en genieten zou ik zo zeggen . Ik met bijna stoppen met de bv (alle ja , beginnen afbouwen) en ik heb er helemaal geen zin in . Dus probeer ervan te genieten zou ik zeggen. Het betert zeker eens ze wat zwaarder is.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: