Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Derde kindje na tweeling?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Drie tegelijk 0-1 jaar
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mia

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2008 11:55 am    Onderwerp: Derde kindje na tweeling? Reageren met citaat

Hallo,
nu de tweeling een jaartje oud is, begin ik stilletjesaan na te denken over een derde kindje. Mijn droom was vroeger altijd drie. Mijn moeder heeft 3 kinderen op de wereld gezet op 3 jaar en 3 maand, en 'k heb het altijd leuk gevonden dat er niet veel leeftijdsverschil zit tussen mij en m'n broers.
De meeste mensen zeggen dat van twee naar drie een enorm verschil is. Klopt dat?
Ikzelf heb eerder het gevoel dat als je al een tweeling gehad hebt, dat eentje erbij dan een makkie moet zijn?
Aan de andere kant heb ik niet het gevoel dat er echt nog iets ontbreekt nu met ons gezinnetje van vier.
Eigenlijk willen we nu nog geen definitieve beslissing nemen, maar als we effectief voor een derde zouden gaan, moeten we er nu wel ongeveer aan beginnen, want voor de tweeling heeft het wel een tijdje geduurd (mét behandelingen). De behandelingen zie ik sowieso niet meer zitten, dus áls we er voor gaan, zal het via de natuurlijke weg zijn, of helemaal niet. Maar dan moeten we dus wel niet te lang meer wachten.
Ik zou wel heel graag nog eens zwanger zijn van één kindje, want ik vond de zwangerschap super.
Wie heeft ervaring met de overgang van twee naar drie (eventuele negatieve reacties zijn ook welkom hé)
Groetjes,
twinneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2008 1:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wel, Mia, ik hoop het je tussen dit en twee weken te kunnen vertellen... Wink !
Ik werd zwanger van ons 3de toen de tweeling 18 maanden was. Nu ons baby'tje bijna geboren gaat worden, zijn ze 2 jaar en 2 maanden. Ik ben benieuwd wat het gaat geven....

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2008 7:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

wij zijn van 1 naar 3 gegaan, dus is een slechte vergelijking. Wij zijn er na Line opnieuw aan begonnen toen ze 6 maanden was (wel weer met behandelingen, want ik wou ook niet te veel tijd laten, ze hadden dus eigenlijk 15 maanden na Line mogen komen... jammer genoeg hadden we nét die keer 6 behandelingen nodig).
Maar moesten er geen postoperatieve complicaties zijn geweest na de bevalling van de jongens, dan zouden wij zeker nog voor een vierde gegaan zijn, zoveel is ons intussen wel duidelijk. Dus : ja, er is leven na een tweeling!!!
Double Trouble

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2008 8:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan je nog niet helpen uit ervaring maar heb al wel vaak horen zeggen dat de overgang van 1 naar 2 moeilijker is dan van 2 naar 3.
Tussen onze meisjes zal "maar" 20 maanden zitten. We krijgen veel negatieve reacties maar trekken ons er niks van aan. Of de vraag of het een ongelukje is maar daar kunnen we dan met trots op zeggen dat het een zeer gewenst kindje is!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 09, 2008 2:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ook wij zijn toen de twin 1 jaar geworden is volop opnieuw gestart met hormonale behandelingen en ivf maar toen ik er bijna compleet onderdoor was gegaan hebben mijn gyn en mijn ventje me eens onder handen genomen en had ik me erbij neergelegd dat ik mama van twee kindjes ging blijven . Ik heb snel alles verkocht om er niet meer te hoeven over nadenken als plots .......jaja , ik was plots zwanger van een derde kindje!
Nu is onze jongste spruit al een flinke baby va,n 9 maanden en ik geniet van elke dag . Er zit nu wel drie jaar verschil tussen de twin en de kleine maar in het begin vond ik net dat het gemakkelijkste . De twin kan al veel alleen en eigenlijk kan ik me focuseren op de kleinste. Onze dochter wil voortdurend helpen en hem vertroetelen en dat is eigenlijk het drukste van al: haar voortdurend prutsen aan da ven,teke.
Wat ik nog een nadeel vind van het leeftijdsverschil is dat de grote in een pretpark al veel kunnen doen maar met begeleiding en er dus altijd iemand van ons moet naast de atractie blijven bij de baby. Maar binnen enkele jaren is ook dat opgelost dus zo erg is het grotere leeftijdsverschil niet .
En bang zijn voor opnieuw een twin? Dat was ik zeker niet, ik was zelfs een beetje teleurgesteld dat het er maar eentje was. Feit is dat je er volledig moet achter staan met zijn tweetjes of je al dan niet nog een kindje wil. Het is zeker vanuit mijn standpunt een aanrader!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
loeloe

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 09, 2008 9:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zit soms ook met datzelfde gedacht. Mijn ventje is daar heel resoluut in, hij heeft voldoende aan onze zoon en dochter. En ik eigenlijk ook wel, maar toch wil ik dat hoofdstuk nog niet helemaal afsluiten. IK verlang er niet naar, maar dagdroom er soms toch over...
wim&sarah

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Sep 10, 2008 8:41 am    Onderwerp: Reageren met citaat

hier hetzelfde hoor, het blijft ook bij de tweeling. k heb nu een zoon en een dochter en mijn vriend heeft 2 kinderen uit een vorige relatie, volk genoeg dus nu bij ons.. en ergens ben ik heel blij met wat ik heb en wil ik er gene meer bij (ook al uit schrik dat het er weer 2 zouden zijn). eigenlijk ging er maar eentje bijkomen en dan ook gene meer tot ze besloten met 2 te komen..
een kind hoeft voor mij niet meer, heb (lelijk gezegd) geen zin meer in die eerste maanden, wat ik wel heb is zoiets van: is dit nu de enige keer geweest dat ik zwanger ben geweest? niet dat ik nu verslaafd ben aan zwanger zijn maar k zou het leuk vinden van nog eens dat gevoel te hebben en die beweging in je buik te voelen..

groetjes
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Drie tegelijk 0-1 jaar Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: