| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Ellentje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 25, 2008 6:47 am Onderwerp: |
|
|
| Saartje schreef: | Hallo dag Ellen,
als het je kan gerust stellen: ik sluit me volledig aan bij Jessy! Ik ben ook in Zottegem bevallen van een tweeling, bijna een jaar geleden (amaai, is dat al een jaar) en ik was daar supercontent van!! En ik heb nochtans pech bij de bevalling gehad, ben ook negen dagen op de materniteit moeten blijven maar... ben er super verzorgd geweest! Bij de bevalling van een tweeling nemen ze zo weinig mogelijk risico's en staat er een volledig 'leger' dokters, vroedvrouwen, ... voor je klaar. De vroedvrouwen zijn stuk voor stuk echte lieverds die je erg soigneren, steunen en héél goed helpen bij borstvoeding. Ik ben nu terug zwanger en kan me niet voorstellen dat ik naar een ander ziekenhuis zou gaan!
En net zoals velen hier heb ik ook een zalige zwangerschap gehad, zonder complicaties, zonder verplichte platte rust, wel op 27 weken gestopt met werken maar een tweelingzwangerschap betekent niet persé enkel zorgen en miserie. Ik ben zelfs 1 dag overtijd gegaan, en we waren zo bang voor prematuurtjes...
Ik ben zelf nooit naar Leuven of Gent moeten gaan, maar de gyn zag wel onmiddellijk de vliesjes en twee placenta's, misschien daarom?
Geniet van je zwangerschap en bombardeer je gynaecoloog maar met vragen, da's ook hun taak om die te beantwoorden... |
Hey Saartje,
Bedankt voor je reactie. Leuk te horen dat er hier ook mensen van zottegem zijn....
Onze gyne zag geen vliesje en maakte daarom een afspraak in Leuven omdat ze daar betere toestellen hadden.
In Leuven toegekomen zagen ze 1 placenta en twee vruchtzakjes, het zou een eeneige tweeling zijn.
We kregen daar ook direct zo'n folder voor tweelingenstudie in onze handen gestopt en een afspraak voor 15 oktober voor die tripletest. Met de uitleg bij dat ze daar direct bloed afnamen en de echo deden. Binnen 10-12 dagen zou 'k de uitslag weten.
Maar op 6 oktober moet ik bij mijn gyne in zottegem gaan en ben toch van plan om haar eens stilletjes te vragen of dat echt medisch nodig is om telkens naar Leuven te gaan.
Hoe gaat het met jouw tweeling nu? Zijn het jongens en/of meisjes?
Gho, ik ben zo nieuwsgierig naar 't geslacht hé. Bij ons zullen ze beiden 't zelfde geslacht hebben zij de gyne.
Ik ben nu 9 weken en 5 dagen zwanger en ben uitgerekend voor 25 april.
Groetjes aan iedereen !!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
lize

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 25, 2008 1:35 pm Onderwerp: |
|
|
Proficiat en welkom !
_________________ Trotse mama van Febe en Iben geboren 24 mei 2OO8 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 25, 2008 2:37 pm Onderwerp: |
|
|
hey nog een laat welkom.
Ikzelf ben in Aalst bevallen en daar zeiden ze toch ook dat bij tweelingen die geboren worden in O-Vl de placenta sowieso naar Gent opgestuurd wordt voor onderzoek. Ik denk dat als je echt wil meewerken aan zo'n onderzoek dat dat in Gent ook kan, dat is toch al minder ver voor jou.
Ik heb ook een heel goede zwangerschap gehad. Gestopt met werken op 28 weken, maar heb niet moeten platliggen. We weten nog niet of onze meisjes een- of tweeëig zijn (we wachten nog op de resultaten van Gent), maar we denken zelf dat ze tweeëig zijn omdat we toch grote verschillen zien tussen hen twee. We zullen wel zien he.
Geniet in elk geval maar van je zwangerschap!
|
 |
Anneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 08, 2008 12:02 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi hoi,
Ook uit Limburg nog een laat welkom!!!
Maak je vooral niet teveel zorgen, laat alles op je af komen, en geniet van je zwangerschap!
_________________ Mama van Lieke (°03-12-2007), die in januari
als alles goed gaat "grote" zus wordt van de tweeling... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
iris

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 08, 2008 3:27 pm Onderwerp: |
|
|
Hey ellen, nog een late welkom van ons!!
En geniet van je zwangerschap!!
_________________ groetjes Iris, mama zoontje Kjento 24/10/2000
en dochtertjes Kioni & Kaori 08/09/2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
natalia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 28, 2008 9:30 am Onderwerp: welkom |
|
|
hallo een dikke proficiat met je zwangerschap. ikzelf ben nu 12 weken zwanger van een eeneiige tweeling die ook de placenta delen en ieder een aparte vruchtzak hebben
is wel spannend he!!
veel plezier met je zwangerschap en wie weet bevallen we wel rond dezelfde tijd hihi
_________________ mama van jamairo (21/10/2006) en zwanger van een eeneiige tweeling |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ellentje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 28, 2008 11:32 am Onderwerp: Re: welkom |
|
|
| natalia schreef: | hallo een dikke proficiat met je zwangerschap. ikzelf ben nu 12 weken zwanger van een eeneiige tweeling die ook de placenta delen en ieder een aparte vruchtzak hebben
is wel spannend he!!
veel plezier met je zwangerschap en wie weet bevallen we wel rond dezelfde tijd hihi |
Hey Natalia,
Een heel dikke proficiat met je zwangerschap !
En inderdaad, we zullen misschien wel rond dezelfde periode bevallen...
Ik ben uitgerekend voor 23 april, nu 14weken zwanger.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|