Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

fopspenen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
San

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 4:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, ge moet ook wel chance hebben dat je kind geen tut wilt hoor! Die van ons hebben totààl geen behoefte daaraan en dat is echt wel zalig gemakkelijk.

Onze Marnik gaven we wel een tut en die spuugde die altijd terug uit, dus na 2 dagen hebben we foert gezegd. Hij heeft nooit een duim gezogen, nooit op zijn vuist gezogen, nooit een troostdoekje nodig gehad. Zij zijn duidelijk hetzelfde van houding.

Bij hen hebben we gewoon gezegd, geen tut en we zien wel. Als ze duim beginnen zuigen geven we wel een en dat hebben ze tot nu toe nooit gedaan. We krijgen daar wel regelmatig commentaar op hoor van mensen, zeker als ze zo wat zitten te kneuten. Dan is het altijd van "steek daar toch een tut in". Vorige week nog kwam iemand op bezoek en die zei tegen mij dat ik een slechte mama was omdat ik hun een tut ontzegde. Van zo'n commentaar krijg ik dan wel hoor. Twisted Evil

Maar ik zie geen reden om er wel een te geven als ze niet constant zitten te zuigen en die behoefte niet hebben. Als ik mijn pink in hun mond steek duwen ze die weg. Ze brullen alleen als ze razende honger hebben, verder hoor ik ze amper!

Over tutjes gesproken: Vorige week stond ik in de apotheker en daar was een vrouw die ik vaag ken van aan de schoolpoort (die staat bekend in ons dorp als een écht dom blondje, en dat is ze ook). Soit, die had dus een zoon van een jaar of vijf bij en op een gegeven moment zie ik die zoon naar het rek met de BIBI tutjes wijzen en zo staren als een kind dat snoep wilt. Hoor ik die vrouw zeggen tegen haar zoon "kies maar één uit". Ik stond echt perplex. Dat mens zag dat ik grote ogen trok en begon zo'n ganse uitleg over hoe zij tot haar negende met een tut sliep en dat haar tanden toch perfect in orde waren, enzovoorts enzoverder, en dat haar zoon dat van haar ook mocht. Toen ze doorging zei de apotheker heel droog dat ze elke week een nieuwe tut kwam kopen omdat haar zoon die gewoon kapot bijt. Ik had zoiets van Laughing Laughing Laughing

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 8:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja, ik was ook niet van plan om ze tutjes te geven, maar ze hadden ze al naast hun liggen toen ik de eerste keer op neo kwam... en omdat ze 't blijkbaar toch nodig hadden met die zuigbehoefte... Ik ben wel van plan om ze geen jaren te laten tutten - ik krijg de kriebels als ik een kind +3j nog zie rondlopen met een tut. Daarom nu al de gebaren.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 28, 2008 10:05 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik krijg soms ook de vraag: waarom geef je geen tutje als ze een beetje zeurt. Dan zeg ik ook dat ze er geen wilt. Tja, wat moet ik doen? Een tut in haar mond forceren misschien??? Mensen zijn zo gewend aan het beeld van een baby met tut.
En naar mijn ondervinding zijn ze ook enorm gewend aan een baby in een buggy. Als ik met Ella in het draagdoek rondloop krijg ik ook altijd veel reacties zowel enorm positief als enorm negatief.
Soms heb ik de indruk dat mensen vinden dat een baby van iedereen is en dat ze zich ongevraagd mogen moeien.
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
lutg

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mei 29, 2008 9:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is idd wel vaak zo hé! Iedereen denkt precies het beste te weten wat je moet doen, ook al vraag je hen helemaal niets. Rolling Eyes
kaya

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Mei 30, 2008 2:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

lutg schreef:
Dat is idd wel vaak zo hé! Iedereen denkt precies het beste te weten wat je moet doen, ook al vraag je hen helemaal niets. Rolling Eyes

Ja, dat stoort me zelfs in de zwangerschap al enorm! Alsof iedereen weet hoe jij het ervaart om zwanger te zijn, laat staan van een tweeling dan nog! Ongelooflijk hoeveel lef sommige mensen hebben...

Wat de tutjes betreffen. Ik ben ook niet van plan van ze sowieso één te geven, maar liever een tutje dan de duim. Ik heb als kind zelf altijd op mijn middel en wijsvinger gezogen en daardoor staan mijn bovenste tanden toch allemaal wat naar voor hoor. De beugels hebben daar zelfs niks kunnen aan veranderen. Dus we zien wel.
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: