Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

geen tyd meer voor mezelf

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jessie

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2008 9:29 am    Onderwerp: Reageren met citaat

eerst en vooral trek je de commentaren van mensen die denken dat ze het beter weten, niet teveel aan.
In de week stond ik 's nachts op, gezien mijn ventje steeds vroege uren heeft. Maar in het weekend stond hij mee op. Dan gaven we samen flesjes. Of ik kroop soms al eens om 20h in bed en hij gaf de kindjes hun laatste flesjes of bracht ze dan mee naar boven in bed voor hun laatste fles. Ik stond dan vroeger op om de eerste flesjes terug te geven. afwisselen en oplossingen zoeken. Vaak hoor je mee slapen als de kindjes slapen. In het begin dacht ik van 'ja hallo en mijn huishouden dan?' maar na enkele weken wist ik het wel hoor, dat huishouden kon wel blijven liggen en ik ging ook even een uurtje liggen!

Probeer er toch met je mama of vriendin over te praten, een tweeling is niet evident. En flesjes laten geven door een ander, goh dat werd hier vaak gedaan hoor! de meters en peters deden niet liever!!
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2008 10:04 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik herken je verhaal erg goed. Baby's huilden veel, wou alles zelf doen, zelfs als B wou helpen, deed ik het toch zelf. Ik heb een schat van een man, want ik ben er ettelijke keren serieus tegen uit gevlogen en hij bleef er rustig onder. Hij stak me met lichte dwang in bed en zorgde voor de kids. Spijtig genoeg stond ik zelf altijd terug op als ik ze hoorde huilen, en dat deden ze bijna continue. Tel daar de ziekenhuisopnames van Tinne nog eens bij, en jawel, ze waren 5m en ik ben gecrashd. Heb 6m gezinsbegeleiding gehad, en neem antidepressiva. LAAT DIT NIET GEBEUREN!!!

Vraag je moeder, vriendin om meer te helpen, doe de strijk weg, vraag een poetsvrouw (ik heb je dit al eerder gezegd, DOE HET NU!! Je bent er echt geen slechtere mama door!!), en ga om 5u terug met de kindjes slapen tot 8u en begin dan aan je huishouden (of wat je wil doen met de kids). Misschien moet je ook eens denken om de kindjes een nachtje te laten logeren bij oma en opa? Wij hebben dat sinds ze 6w zijn regelmatig gedaan, en als ik het moeilijk had, sprongen ze vaker in. Nu nog helpt m'n schoonmoeder, ze moet het niet meer doen, ik heb geleerd om het terug zelf aan te kunnen, maar ze doet het graag (en ze werkt deeltijds).

Ik zet elke avond de flesjes voor de volgende dag klaar (water in de fles en potjes gevuld met voeding), zodat ze alleen maar heb op te warmen en 't poeder erbij. Ik heb een poetsvrouw, poets zelf nog wel mee, en doe elke dag de opruim van de keuken, papa kookt of ik ga bij oma eten met de kids. Strijk doet oma (is strijkster, doet dit erg graag en ik baal ervan).

Praat erover met je man, hij mag gerust eens met ons bellen, B weet alles van vrouwen met een twin Laughing

Hou je sterk. En met Roan, ga naar de KA over dat schreeuwen, probeer ook een osteopaat uit. Baat het niet, dan schaad het ook niet. Onze kindjes zijn er enorm op verbetert sinds we naar de osteo gaan.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2008 10:28 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Je hebt waarschijnlijk nog wat last van je hormonen die terug op hun positieven moeten komen en alles alleen proberen doen met een tweeling in huis, dat lukt net he...
Inderdaad hulp vragen! Kraamhulp krijg je nu niet meer want ze zijn al 2 maand, maar hulp in huis met dienstencheques, ik maak er ook reclame voor. Je moet wel duidelijk het dringende van je situatie uitleggen want ze hebben momenteel geen poetsvrouwen op overschot.
En geef je man een vriendelijke schop onder zijn kont... Als jullie elk om beurt eens kunnen uitslapen zal het allemaal al veel gemakkelijker gaan.
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2008 10:54 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Kraamhulp hangt van de dienst af, ik heb tot 5m kraamhulp gehad, en kon zelfs langer. Maar ik vond dienstencheques goedkoper (heb tot 5m kunnen betalen dankzij een goeie hospitalisatieverzekering, die ook langer dan 2w dekte)

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Bibi'ke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2008 1:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Zoals iedereen hier zegt... je man moet meer helpen anders hou je het echt niet vol. En hulp van anderen...

Mijn vriend heeft van in't begin goed geholpen en nu nog. Je wil samen kindjes...dan moet je ze samen verzorgen. Niet gerekend op twee... geen van ons hier maar je moet er door en dat zal je ook wel lukken hoor.

Ik heb ook huilbuien gehad. Ik ben totdat ze 6 maanden waren thuis gebleven omdat het in't begin vermoeiend was en ik had vanaf dan pas opvang. Vijf maanden vind ik heb je nodig om een beetje je draai te vinden. Wanneer ze vrij goed met vaste voeding bezig zijn en doorslapen dan verandert er veel en word het minder zwaar vind ik.

Een osteo zou ik ook overwegen.
Axana huilde en zeurde ook soms wel ganse dagen...ben nu al drie keer naar de osteo geweest en we merken het verschil...de mensen in de creche ook. Haar spieren aan de rechterzijde zitten vast...ze begint ook nu pas op haar buik te rollen. Denk dat ze dat voordien niet kon...of dat het pijn deed.

De commentaar van mensen...ik denk dan altijd, ik zal ze eens een weekje brengen. Als wij naar feestjes moeten willen de meters en peters altijd eten geven zodat wij het eens niet moeten doen zeggen ze.

De karweitjes in huis... doordat al onze familie bijna een uur rijden van ons woont was het niet altijd makkelijk om hulp te vragen. Kraamhulp had ik ook niet.
Ik ben niet zo kuisziek dus hier bleef het al wel eens liggen. Nu nog trouwens omdat ik zo veel mogelijk met de twin wil bezig zijn.

Kop op...het lukt je wel...de zwarte sneeuw die je nu ziet zal smelten voor je het weet.
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2008 6:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

moet ik nog eens zeggen dat hulp broodnodig is? Ik had (en heb nog steeds) een kuisvrouw die alles één keer per week volledig kuist, en indertijd had ik kraamhulp die eigenlijk alleen maar kwam strijken (gelukkig streek die mevrouw heel graag Embarassed ) terwijl ik op de zetel lag te babbelen met haar (en soms gewoon in slaap sukkelde). Mijn ventje deed, als ik echt moe was, de laatavondvoeding, zodat ik vroeg kon gaan slapen of eens een dut kon gaan doen.

Qua eten mag ik al niet klagen, mijn ventje kookt meestal. Maar dat eerste jaar had hij daar zelfs niet altijd uitgebreid de tijd voor (hij stapte, net rond de periode van de bevalling, in het onderwijs, dus moest cursussen schrijven, lesvoorbereidingen maken,...). Onze oplossing (die we nog steeds toepassen)? Af en toe maken we een zaterdagavond tijd om een hele hoop dingen te maken: verse spaghettisaus, balletjes in verse tomatensaus, stoofvlees, maaltijdsoep), en dan stoppen we dat allemaal in de diepvriezer. Zo heb je op een wip toch een verse maaltijd op tafel staan, zonder moeite. Ook veel vaker rijst en pasta ipv aardappelen bij de maaltijd, daar win je tijd mee.

Je moet écht leren om rommel te laten liggen in het begin hoor. Als je ventje zich eraan stoort, moet hij het maar opruimen. Idem voor bezoek trouwens!

En wat is dat met die opmerking dat je hen zelf een flesje moet geven? Ik deed het meestal ook zelf, maar dan omdat ik hen niet kon afgeven (was nogal bezitterig naar de kids toe, al was het bij de jongens al veel beter dan bij Line). Maar iedereen wil op zo'n feestje toch een flesje geven??? (ik weet dat ik er zelf toch rap van zal profiteren om nog eens te mogen)

sterkte, en vraag hulp voor je er niet meer op eigen kracht uit komt!
ChristelDepaepe

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2008 6:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi limpie

Mijn kindjes zijn een weekje ouder dan de jouwe. Ferre en aaron zijn vrijdag 9 weken en ik doe ook bijna alles alleen.
'S nachts sta ik ook alleen op. Ik begrijp je wel, de nachten zijn het t zwaarst vind ik.
In het weekend helpt mijn man wel, maar dan ook enkel met het geven vd flesjes.
Badjes geven, flesjes wassen, luiers verversen, huishouden... doe ik allemaal. Voor mij is het ook soms lastig.

Wij hebben ook nog altijd veel bezoek en iedereen die komt moet helpen flesjes geven en pampers verversen. Ik steek iedereen in het werk!
Het gebeurt wel af en toe dat ik de kindjes naar de oma's doe. Eens goed slapen doet wonderen!!

Hopelijk voel je je rap weer beter!
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: