| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 570 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 06, 2008 8:27 pm Onderwerp: Hartproblemen Lukas |
|
|
Bah
We zijn vandaag ter opvolging terug naar de pediator/cardioloog gemoeten voor de hartklepafwijking van Lukas (aortaklepstenose -> 1 van zijn hartklepping gaat niet volledig open). Vlak na de geboorte heeft men die afwijking vastgesteld, maar het was erg miniem en moest gewoon opgevolgd worden. De cardioloog wou dan nog niet veel zeggen omdat het er vooral van afhangt of de klep goed meegroeit met zijn hart of niet. Verbeteren kon het sowieso niet meer, het kon wel stabiel blijven of verergeren.
En natuurlijk moest het weer het laatste zijn hé... De afwijking is dus verslecht en de kans ik heel groot dat ze binnen hier en 3 à 5 jaar een ballonnetje moeten inbrengen met een katheter om die klep uit te rekken zodat ze beter opengaat. Momenteel gaat ze maar voor 50 % meer open Probleem met zo'n ballonnetje is dat ze dan de klep wel kunnen uitrekken, maar dat de kans dan ook groot is dat ze niet meer goed sluit... De kans is volgens hem ook heel reëel dat Lukas ooit in zijn leven (dat kan binnen 50 jaar zijn) nog een hartoperatie zal moeten ondergaan. We weten nu ook al dat ie nooit competitiesporten zal mogen beoefenen en geen uithoudingssporten zal mogen doen (lopen, fietsen, voetballen, etc.).
Pfff, ik vind het gewoon vreselijk! Ik was echt met een positieve ingesteldheid vertrokken naar de dokter deze middag en voel me nu alsof ik een slag van een hamer heb opgevangen. Ik had het echt niet verwacht dat ze na 2 maanden al konden zien dat het slecht evolueert. Iedereen zegt me dat dat allemaal wel zal meevallen en het goed is dat ze er zo vroeg bijzijn etc etc... Maar daar heb ik nu echt geen boodschap aan! Mijn klein lief babietje heeft iets aan zijn hartje en ik ben er gewoon kapot van.
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 06, 2008 8:36 pm Onderwerp: |
|
|
Ik vind het zo erg voor jullie! Ik weet dat ik niks kan bedenken om je beter te laten voelen, maar je weet dat je hier altijd terechtkan. Veel sterkte in elk geval!
Dikke kus
|
 |
twiety

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 06, 2008 8:41 pm Onderwerp: |
|
|
Da's minder nieuws. Is inderdaad niet leuk te horen dat Lukas iets aan het hartje heeft, maar trek je op aan het positieve. Ze zijn er vroeg bij, en Lukas kan geholpen worden, het zou slechter zijn, als ze hem niet konden helpen. hij komt er wel door . We duimen mee voor een goed vervolg.
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 06, 2008 8:44 pm Onderwerp: |
|
|
Oei Kaya, dat is niet zo best.
Gelukkig zijn er nog een heleboel andere leuke sporten die je kan doen buiten lopen, fietsen en voetballen niet?
En misschien valt het al bij al nog mee en moet hij idd pas over pakweg 50 jaar aan zijn hart geopereerd worden. Positief blijven denken!
Veel sterkte!
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 276 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 06, 2008 9:18 pm Onderwerp: |
|
|
oh kaya, ik vind het zo spijtig dit te lezen. Ik kan me voorstellen dat je er niet goed van bent. Een hele dikke knuffel voor jou en je kleine schat.
Ook al zal dit een beperking voor hem zijn in wat hij fysiek mag doen, ik geloof echt dat dit geen beperking zal zijn voor een gelukkig leven voor hem en ik hoop dat die gedachte je troost kan bieden.
veel groetjes
lina
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
iris

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 06, 2008 9:27 pm Onderwerp: |
|
|
Dat is zeker geen leuk nieuws!! Veel sterkte en meer kan ik er niet op zeggen, want ik zou ook wat in de put zitten.
Hou jullie goed!!!
groetjes
_________________ groetjes Iris, mama zoontje Kjento 24/10/2000
en dochtertjes Kioni & Kaori 08/09/2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 06, 2008 9:59 pm Onderwerp: |
|
|
das inderdaad minder nieuws , moet zeker een slag in je gezicht geweest zijn . Veel sterkte.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|