Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Helemaal niet slapen - wat nu?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
San

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Okt 19, 2008 8:19 pm    Onderwerp: Helemaal niet slapen - wat nu? Reageren met citaat

Onzen Arne is sinds een goeie 6 weken een moeilijke slaper geworden. Gemakkelijk in die zin dat hij 's avonds zonder morren in bed gaat, moeilijk omdat hij sinds een x-aantal weken 's ochtends altijd heel vroeg wakker is, soms om vijf uur, soms zes, soms half zeven. Hij maakt dan echt van zijn oren langs alle kanten en maakt Michiel ook wakker.
Op zichzelf zou dit allemaal niet zo erg zijn, ware het niet dat Arne overdag ook nauwelijks slaapt. 's Ochtends slaapt hij nauwelijks een half uurtje en begint dan weer van zijn oren te maken, 's middags met moeite 1 uurtje. Hij begint dan altijd te roepen en te tieren tot we hem uit bed halen. Ook in de crèche doet hij hier erg moeilijk over. We leggen in 't weekend ons 2 zelfs apart omdat Michiel ook geen rust krijgt. Arne heeft ook echte wallen onder zijn ogen en hij is duidelijk dodelijk vermoeid, maar we krijgen hem met geen stokken in slaap. Hem laten doorwenen helpt, voor een kwartiertje. Dan krijst hij eerst een half uur, valt dan uitgeput in slaap en slaapt 15 minuutjes. Als we gaan wandelen slaapt hij zelfs niet meer. Hij vecht constant tegen de slaap en 's avonds is hij dan ook steendood. In de crèche slaapt hij overdag soms 2 uur omdat ze hem daar ook serieus laten doorwenen, of omdat hij te moe is (wegens téveel indrukken).
Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit moet oplossen. Laten doorwenen lukt niet, sussen en troosten helpt niet, eigenlijk helpt er niks. Michiel is een echte happy baby, maar zijn broer is momenteel niet echt happy.

Iemand enige tips die kunnen helpen?

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Okt 19, 2008 8:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

niet echt tips... Pieter is daar ook door gemoeten, en dat zijn ook de enige momenten dat we hen elk in een andere kamer legden voor de middagdut (dan mocht Lennart in Line haar bedje komen liggen... toen nog een babybedje). Dat heeft zo een zestal weken geduurd meen ik, en toen was het over.
Sterkte!
iris

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Okt 19, 2008 9:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey San, wij hebben het rond die leeftijd ook met Kaori voor gahad en dit is supervermoeiend!!! Bij ons slapen ze dus ook appart en op elke kamer staat ook al een groot bed, en heb in die periode haar bij me in bed genomen dat ze geruster werd niet dat het enorm hielp maar ze sliep toch wat langer en 'snacht ook beter. Ik was ook naar kinderart gegaan om te laten nazien of er zeker niets mis was, ze moeten voor een oor-of andere onsteking niet altijd koorts maken. Nadien ben ik dan SEDINAL druppels beginnen geven, dat is een kalmeringsmiddel op basis van plantenextracten. Kan je zo verkrijgen in de apotheek. Dit gaf ik in begin 2x per dag 8 druppels en na 4 dagen alleen nog 'savonds een 2-tal weeken, en dat hielp bij haar goed. Nadien nooit nog last van gehad.
Hopelijk gaat het bij U ook snel beteren. Laten huilen is niet altijd de oplossing!!!!
groetjes en hou jullie goed
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
ChristelDepaepe

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 20, 2008 7:50 am    Onderwerp: Reageren met citaat

owla, ik denk dat ik hier ook in die periode gekomen ben... Aaron is echt een actief manneke en hij slaapt overdag mss één uurtje over de ganse dag. Hij vecht ook constant tegen z'n slaap.
Gelukkig slapen ze allebei 's nachts goed. Tegen 18u30 's avonds zijn ze allebei uitgeput. Om 19u00 laatste fles en dan ... hun bed in.
Ze slapen dan wel tot 7u30. Waarvoor dank Ferre en Aaron !!! Pray
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 20, 2008 8:12 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Pff San. Wij hadden hier ook periodes waarin er een kindje veel minder sliep en toch doodvermoeid was, maar zo erg als bij jullie was het bij ons toch niet. Ik duim voor jullie dat het rap overgaat en dat het manneke terug een gezond slaapritme krijgt. Veel goede moed nog.

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 20, 2008 8:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik herinner me precies die Sedinal maar weet niet waarom.
Kan dat geen kwaad om dat te geven? Misschien helpt dit wel.
Bij ons in bed nemen doen we niet omdat dat echt tegen onze principes is, en ik denk dat we gewoonweg niet meer slapen dan. En tja, slapen moeten ze toch in dezelde kamer want we hebben er een tekort Smile

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 20, 2008 9:41 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien toch eens laten checken bij dokter? Ons Tinne heeft ook tijdje gevochten tegen de slaap, en bleek last te hebben van ikweetbegotal nimeerwa... Eens dat genezen, sliep ze weer beter (jeweet, nooit goeie slapers gehad). Probleem is dat jullie er zelf ook onderdoor gaan zo hé

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: