| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1090 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 08, 2008 10:25 pm Onderwerp: |
|
|
Gyt, ik denk dat ze onlang in't Kruidvat van die beloningsborden verkocht hebben; ik weet niet of het zo één als van Pascale, want ik zie ook de foto's niet.
Ik ben ook voorstander! Het gaat niet zomaar om 'gewoon (of beter evident) gedrag', bijv. in de situatie van Tamtam hebben de kinderen het momenteel moeilijk met blijven liggen in bed, dus is dat echt wel een situatie die je dan als ouder wil aanpakken. Dan is een beloningssysteem echt wel aangewezen.
Tamtam, chapeau dat je al zoveel middeltjes uitgeprobeerd hebt; het is soms zoeken naar wat werkt hé?
En met belonen doe je niets verkeerd, zolang je ook verbaal gaat belonen. Dan is het vooral het feit van "mama en papa zijn tevreden over mijn gedrag en zijn fier op mij" dat primeert boven dat kleine cadeautje. En na verloop van tijd laat je dat prulletje vallen, maar blijf je die complimenten zoveel mogelijk geven.
Ik denk dat het als ouder ook gewoon een veel beter gevoel geeft om zo'n positieve manier tewerk te gaan, dan te moeten straffen (waarmee ik niet wil zeggen dat straffen taboe zijn hé).
En nog een weetje: voor elke negatieve opmerking die een kind (en een volwassene evengoed) krijgt, zijn er 7 positieve opmerkingen nodig om terug in evenwicht te zijn!
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3962 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 08, 2008 10:28 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb de foto's intussen van pascale doorgekregen op mail, en het zijn idd die van het kruidvat. Dus ga ik morgen eens onze moeders op zoektocht zetten, want ik vind ze echt heel leuk! En wij kunnen hier best wel eens beginnen met een beloningsbord voor de jongens, want beiden hebben wel wat dingen die moeten bijgestuurd worden: Pieter zijn slaan/bijten en Lennart zijn krijsen als het hen niet zint. Ze worden er stilletjesaan groot genoeg voor om het systeem door te krijgen denk ik.
En als ik ze niet vind, zal ik een algemene oproep lanceren: iedereen met tweelingbuggy naar het kruidvat!
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1090 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 08, 2008 10:37 pm Onderwerp: |
|
|
En zo alle rayons blokkeren...
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tante kat

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 8:08 am Onderwerp: |
|
|
die beloningsborden kan ik idd bestellen via catalogussen op de praktijk (Baert en dergelijke) dus als ze niet meer te vinden zijn in het kruidvat, wil ik gerust eens de catalogussen doorsnuffelen en doorsturen wat er allemaal in de aanbieding is....
_________________ tante van stan, ante en kobe |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3962 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 8:31 am Onderwerp: |
|
|
wil je dan eens nakijken wat die dingen kosten? Want we moeten anders toch weer aan het knutselen slaan...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tante kat

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 8:48 am Onderwerp: |
|
|
zal deze middag eens kijken op de praktijk, en ik laat je dan wel iets weten....
_________________ tante van stan, ante en kobe |
|
| Terug naar boven |
|
 |
pascale

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 9:21 pm Onderwerp: |
|
|
het is inderdaad so'n bord van 't kruidvat.
Ik heb dit al wel efkes liggen dus ik weet niet of ze er nog zijn
Bij ons werkt het momenteel goed, alleen al het magneetje kiezen vinden ze nu keitof zoals ze het zelf zeggen.
Op het moment dus geen slaapproblemen meer, nog maar efkes afwachten
_________________ mama van Silke en Lissa ( 05/09/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|