Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Hoe ga je met een tweeling en een peuter in de bus?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Op reis met een meerling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sandrita

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2008 10:51 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ken da ook en bij ons heb ik een voorval gehad met een bejaarde vrouw die een hondje bij had en die boven de kinderwagen hield en toen ben ik echt geflipt
ik heb toen die bejaarde uit gescheten voor het rot van het straat
en had daarna ook wel spijt maar dat was al de zoveelste stop die ik moest doen en was het echt beu en da vrouwtje heeft het mogen bekopen en als die mij nu ziet steekt die over en Embarassed Embarassed schaam mij der nu nog voor
maar ja gedaane dingen kun je niue terug draaien he
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2008 1:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb hier al goed moeten lachen met sommige van jullie reacties. Ik ken het fenomeen "is het een tweeling? Zijn het 2 jongens? Is het een jongen en een meisje..." zelf ook heel goed. Ondanks alle roze jassen, mutsen, handschoenen, broeken, tutjes met hun naam erop ...
Ik vind al de aandacht ook niet altijd leuk, maar ben te braaf om te reageren. Moet wel zeggen dat ik op mijn wandelingetjes met de kindjes altijd wel tijd heb, dus ben niet gestresst of zo. En dan stoort het je minder rap als mensen je doen stoppen.
Ik span hier soms een zaag over Zwitserland en over al de dingen die in België beter zijn, maar het openbaar vervoer is hier wel duidelijk beter dan in Belgenland. Bijna alle treinen en bussen hebben een deur voor rolstoelen en daar geraak je met een dubbele buggy ook heel goed binnen: lage instap en veel plaats voor de buggy. In de Zwitserse treinstations kan je bijna altijd zowel links als rechts vanuit de centrale gang de perrons op: de ene kant zijn trappen en de andere kant is gewoon een lange helling waar dus elke buggy/rolstoel/fiets, oud menske met een looprek op wieltjes (gene zever, dat zie je hier dikwijls en die mensen hebben moeite met trappen) ... opkan. En indien dit niet zo is, dan hebben ze een lift waar je dus ook met een dubbele buggy in kan. Ik heb overdag nooit een auto en ga dus overal naartoe met de bus en de trein. In de steden heb je enkel soms oudere trolley-bussen waar je met de buggy niet opkan, maar die zie je steeds minder en minder.

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2008 2:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Elk een aparte buggy is ook geen optie want dan heeft niemand zn handen vrij voor onze oudste dochter van 3.

Je kan je dochter toch leren om de buggy vast te houden? Die van ons zijn ook drie en zijn dus met twee maar als we ergens naartoe gaan met de buggy (met onze derde in) houden ze mooi de buggy vast waar ik hun hand kan voelen, ik merk het dan ook direct als ze loslaten en kan ze gewoon vastgrijpen . Onze buggy (zelfs onze tweelingbuggy indertijd) rijdt zo vlot dat je hem zelfs met 1 hand kunt besturen als je al eens moet grabbelen naar de oudste. Is gewoon een kwestie van ze dat gewend te maken hoor . Ik heb er nog nooit eentje moeten grijpen dat die de buggy losliet !

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
tamtam

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2008 3:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

En de belbus? Rijd die bij jullie? Ik weet dat de meeste belbussen een lift hebben (voor rolstoelgebruikers) en die zitten meestal niet zo vol als een gewone lijnbus...
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Op reis met een meerling Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

Ga naar: