Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

hoeveelheid pap en eten

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 20, 2008 1:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga mia wat bijtreden: onze kids eten ook minder dan toen ze klein waren, nu blijft er vaak een halve fles staan (en ze komen niet vroeger om eten of zo). Ze krijgen bij ons 240ml. Denk dat de tandjes er zeker ook wel mee te maken hebben, 10 tanden op 2 weken is niet niks hé! Als de onze ermee worstelen zie ik dat toch ook: veel minder eetlust.

Fruitpap maak ik niet meer echt: ik geef hen een banaan in de handen (vinden ze geweldig, zitten volop in het 'ikke doen') en schil een appeltje of peer en leg dan stukjes in een bordje, zodat ze 't zelf kunnen nemen.

T&W eten 's avonds wel met ons mee warm (ook als ze 's middags warm hebben gegeten) en vinden dat ook super. Veel eten ze dan niet, maar ze leren wel eten. Als wij thuis zijn, eten ze smiddags liever bokes zoals wij dan warm. En dan nog 't liefst bokes die papa zelf gebakken heeft, van dat dik donker brood (mag niet maar ze willen geen licht). En koekjes: ze zijn zot van rijstkoeken, droge vitabissen moeten ze ni.

Veel succes ermee! En niet meer stressen!! Je doet het goed zo!!

Probeer het boekje toch voorzichtig weg te leggen, ik heb het ook maanden bijgehouden, maar raakte zo gefrustreerd als ze eens niet wilden eten, dat ik het heb weggelegd. Gisteren heeft ons Tinne trouwens geen middag gegeten, is zonder probleem gaan slapen en heeft omzeggens niet meer fruit gegeten dan anders. Zolang ze op hun curve blijven zit je goed.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
iris

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 20, 2008 2:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb me er al een beetje bij neer gelegd, het schilt hier momenteel heel erg van dag tot dag. En als ze dan goed slapen en niet ziek worden dat is dan toch ook belangrijk. De boterhammen en melkbroodjes lukken nog steeds niet maar ooit zullen ze het wel eten zeker. Ik heb nog nooit een volwassen persoon gezien die geen brood eet, dus ik laat ze maar wat aan doen. En als ze s'avonds niet van hun pap willen drinken geef ik hen een potje pudding, dat is toch ook een melkproduct.

Merci allemaal voor jullie hulp, ik maak me er al een pak minder druk in.

groetjes
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
mia

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 20, 2008 6:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Boterhammen heeft bij ons ook héél lang geduurd. Ik denk dat ik er rond zes, zeven maand al mee begonnen ben, maar het heeft máánden geduurd tegen dat ze er echt wat van aten.
Ik heb wel altijd het vermoeden gehad, dat het vooral was omdat ze nog geen tanden hadden (Thomas eerste tandje op 10 maand, en Hannah pas op 13 maand).
Nu eten ze nog liefst van al droog brood, zonder beleg. Ik geef ze nu 's morgens een boterhammetje (enkel op de dagen dat ze niet naar de onthaalmoeder gaan), en 's avonds eentje (als ze nog niet te moe zijn). Ik geef wel pas brood ná hun fles melk, want anders drinken ze bijna geen melk meer, en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. De boterhammen zijn bij ons dus nog geen volwaardige maaltijd, maar eerder een extraatje.
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 21, 2008 7:45 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb eens ergens gezien hoeveel een peuter nodig had aan warm eten bvb en dat is echt heel weinig. Was in grote orde van een grote soeplepel. Als ze dat opeten hebben ze voldoende binnen. Dus het is niet meer dan normaal dat een peuter minder eet, dan als hij/zij baby was. Niet druk in maken is de boodschap!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: