Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

hoeveelheid pap en eten

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 10:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

oeieoei, zoveel tandjes ineens en dan nog van die kiezen! Wees maar zeker dat het arme kind daar last van heeft en minder wil eten en drinken! Je hoeft het echt niet verder te zoeken wat de oorzaak is!
Nog een goeie raad: gooi aub dat boekske buiten! Je kinderen zijn gezond , eten voldoende voor hen en groeien als kolen! Stop met die waanzin van alles op te schrijven en te doen want je kweekt er alleen maar een fobie mee en niet alleen bij jezelf! Op den duur zijn je kids zo gestresseerd omdat jij eten als iets stresserends ervaart dat ze niet meer willen eten ! Eten moet leuk zijn , eten moet een ontdekking zijn . Laat ze eens hun boterhammetje zelf verknoeien, dan smaakt het dubbekl zo lekker, als ze koek eten , welke is het dan? Probeer misschien eens eerst koekebrood te geven en zo geleidelijk over wit braad naar bruin te gaan. Niet iedereen eet alles ven graag hé , ook kleine kinderen niet . En wat je beschrijft aan hoveelheden die ze eten , vind ik dit echt niet weinig hoor en ik heb zelf drie containers van baby's gehad, die aten alles wat je heb toestopte! Het enige wat ze inderdaad minder eten is de melk. Misschien zijn ze gewoon de smaak beu? Probeer eens je melk een ander smaakje te geven door er granen en zo aan toe te voegen . In de winkel kun je zo een ganse keus vinden in smaken . In nederland verkopen ze zelfs zoiets als pyamapapjes met verschillende smaken . Das gewoon groeimelk met fruitsap in en granen . Het kan geen kwaad dat je ze dit geeft want ze krijgen alle voedingsstoffen binnen die ze nodig hebben.
Je kindejs krijgen echt niet te weinig eten hoor .

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
iris

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2008 8:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Koeken geef ik van Blédina of Vitabis granenkoeken.
Maar veel geef ik die niet hoor. Ik hou van gezonde voeding.
Wat is Koekebrood Question ???? Ze zijn vandaag juist 13 maand en hebben ze gewogen en Kaori weegt 10.700kg en Kioni 8.700kg.
Slecht zal dat niet zijn denk ik (Mijn zoon woog op die leeftijd 10.400kg)
In de pap heb ik al van alles in gedaan maar lukt toch niet beter.
groetjes en merci voor de tips
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Okt 09, 2008 8:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

koekbrood wordt ook wel melkbrood of brioche genoemd , heel rijk , zoet brood dus maar voor die ene boterham kan dat echt geen kwaad hoor en zo leren ze zacht brood eten want naar wat ik nog zo ergens heb gelezen eten ze wel pistolets ? Dus korsten vinden ze wel lekker. Pistolets kun je misschien ook eens in het bruin bakken en zo schakelen ze misschien ook over op bruin brood , eerts de korsten dan wel weer om het hen te leren dat het wel lekker is .

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
iris

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Okt 10, 2008 9:52 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Merci voor de tips Isarubine, Ik ga het allemaal eens proberen. Exclamation
groetjes
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Okt 10, 2008 10:28 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Mensen die mijn kinderen al aan het eten hebben gezien kunnen het beamen: nog steeds blijft eten iets heel moeilijk, en eten ze heel weinig. (maar ik ben eigenlijk ook geen grote eter)
Ik herinner me nog een vakantie met oudejaar (dus ante en kobe waren iets ouder dan 1 jaar), waar kobe bijna niets wou eten. Enkel een klein beetje boterham en melk. Ik zie mezelf daar nog zitten worstelen met hem aan de tafel.
Ik maak me er niet meer druk in, zolang ze goed groeien, evolueren, niet constant ziek zijn, maak ik me geen zorgen. Alleen moet ik er wel goed opletten dat als Kobe bvb diarree heeft of moet overgeven, dat hij blijft eten of drinken, want reserve is er niet echt... (hij zit nog steeds onder de p3 curve)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
tante kat

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Okt 10, 2008 11:25 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Die vakantie herinner ik me ook... was een helse strijd...
mia

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 20, 2008 11:58 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey,
Thomas en Hannah zijn al 14.5 maand, en wegen een stuk minder dan jouw kindjes. Van Hannah weet ik het niet precies want die is al een tijd niet meer ziek geweest, maar Thomas woog vorige week 9.260 kg. Hannah weegt meestal ongeveer een halve kilo minder dan Thomas, dus die zit zelfs nog niet aan 9 kg.

Baby's eten vanaf 1 jaar ook sowieso een stuk minder dan ervoor, omdat ze het tweede jaar veel minder groeien dan in het eerste jaar.
Bij ons valt het alleszins op, vooral bij Thomas, want Hannah at altijd al minder.

Op zijn topdagen at Thomas vroeger soms 500 gr groentepap!!! Tegenwoordig is 250 gr al veel. Hannah eet meestal rond de 200 gr.
Fruitpap maak ik dat ik 200 gr per kind heb, en er is altijd nog over. Hannah heeft zelfs geregeld dagen dat ze bijna niets van de fruitpap eet (en 't hangt echt niet af van welk fruit erin zit, blijkbaar heeft zij niet veel honger).

Nu maken we 's morgens een flesje van 8 schepjes (240 ml) en die is nu meestal quasi op, maar een paar weken geleden hadden ze ook allebei een periode waarvan daar nog de helft overschoot.
's avonds maken we nu meestal maar 7 schepjes, omdat er ook altijd nog zo veel van overschoot. De laatste week drinken ze dat meestal weer min of meer uit.

Op zich is dat niet zo belangrijk hoeveel ze eten. Als ze maar mooi hun curve blijven volgen, da's 't voornaamste. Misschien hebben ze gewoon niet veel nodig. Thomas at soms bijna het dubbele van Hannah, en toch zit hij op dezelfde curve als haar (hij is zelfs verhoudingsgewijs magerder dan haar, want Hannah zit net op de P10 en Thomas zit er meestal zelfs onder)

Als je je er toch zorgen over maakt, kan je 't altijd eens aan de kinderarts vragen als je nog eens op consultatie moet. Of bij kind en gezin?
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: