| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 13, 2008 6:52 am Onderwerp: |
|
|
hier beginnen we dat met Yerko ook te merken en we doen t zelfde als Jessie
IN de hoek na een waarschuwing... en dan 2 min (eentje voor elk levensjaar)
en dat is al behoorlijk lang wachten voor een mama zenne...
werkt voorlopig wel, we weten nu ook ongeveer wanneer de hoek moet volgen en wanneer we t met negeren gedaan krijgen...
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 13, 2008 7:21 am Onderwerp: |
|
|
Heb het inderdaad ook al gehoord dat de straftijd naargelang de leeftijd moet zijn maar tegen de tijd dat ik ze in de stoel heb gezet en buiten de kamer ben is de minuut al bijna om. Wat ik ook al had gehoord is dat ze pas er uit mogen als ze gekalmeerd zijn.
Gisterennamiddag zaten ze in het zwembadje en kreeg ze het weer!
Heb haar toen met zwempamper (dus goed kletsnat!) opgepakt en in de keuken gezet met de deur dicht. Na 5 min was ze gekalmeerd en is ze terug mogen komen spelen. Zal deze methode toch even moeten doorbijten.
Komend weekend gaan we een weekend weg met twinneke en kids. Ik hoop dat ze haar kuren thuis laat!!!

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
joe

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 13, 2008 9:37 am Onderwerp: |
|
|
Wij hebben ook zo'n hysterische meid. VInd het wel gek dat bij de meeste twins er maar één is die kuren heeft. Bij ons staat haar broer dan echt te kijken van, ze heeft het weer eens en hij speelt dan onverstoord verder.
_________________ mama van Roxanne (24/10/1996), Nicolas (07/10/1998) en Jack en Billie (12/09/2006) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 13, 2008 10:57 am Onderwerp: |
|
|
zijt maar blij stel je twee kurende peuters eens voor en straf die eens gelijk,ni gemakkelijk hoor
zo had ik hun eens in de hoek moeten zetten weet al ni meer waarom is te lang geleden maar elk tegen de andere kant van de hoge kast, en ineens na een halve min denk ik hoorde ik giegelen,ik kijken zaten ze elkaar te bekijken vanachter die kast door,zo een klein spleetje maar lol ze hadden en dan moet je je lach inhouden
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 )
Laatst aangepast door jakke op Di Mei 13, 2008 11:00 am; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
pascale

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 13, 2008 10:59 am Onderwerp: |
|
|
Hier hebben ze gewoonlijk samen hun kuren.
Als je ze in de hoek wilt zetten maken ze er een spelletje van. Tegen dat je er de tweede in hebt is de eerste er al weer uit.
Nu met het beloningsbord is het iets beter
_________________ mama van Silke en Lissa ( 05/09/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 13, 2008 1:35 pm Onderwerp: |
|
|
o jee... Tinne heeft nu al kuren als 't niet naar haar goesting is, wat gaat dat geven als ze een echte peuter is... en onze Wouter, ja, die kan dan ook zo kijken van, ze hééft 't weer...
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3962 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 13, 2008 6:39 pm Onderwerp: |
|
|
klinkt allemaal maar al te bekend, en de mensen die hier al een tijdje rondhangen, hebben de verhalen van Line al wel gekregen... Nu is ze in speltherapie, en boeken we naar mijn gevoel toch stilletjesaan vooruitgang. Maar wat we probeerden voor we zover waren:
- als peuter: ze sloeg haar hoofd tegen de muur, beet haar handen open dus: vastklemmen in onze armen tot ze kalmeerde
- later: time out in veilige zone (op de verdieping van de living was enkel het toilet een optie, en hoogzwanger haar de trap op dragen kon ik niet dus...) dus Line bracht heel vaak 2 en later 3 minuutjes op wc door (gelukkig kwam ze nooit op het idee om de rol wc-papier af te rollen )
- negeren: werkte voor gene meter bij Line
- straffen: heeft nooit gewerkt, ondanks volhouden (hoeveel keer we die niet in de hoek hebben gezet!)
- beloningssysteem: werkte het beste, maar vooral op zuiver gedrag (dus slaan, bijten, gooien, uit bed komen,... kregen we daarmee wel onder de knie)
en nu dus de speltherapeut: voor haar hysterische buien en haar onzekerheid (want daar blijkt het dus allemaal vandaan te komen).
Veel succes, en vooral: leer je niets aan te trekken van de blikken van mensen. Hoe bont ze het ook maakt, midden in de carrefour, we blijven ongelofelijk rustig, kalm, stoicijns, zen, tot honderduizend tellen
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|