Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

ideaal voor kids

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Op reis met een meerling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nancy k

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2008 4:17 pm    Onderwerp: ideaal voor kids Reageren met citaat

hallo,we zijn dit weekend naar Chevetogne geweest het is een aanrader .ik vond er een artikel over :
Chevetogne verbergt toeristen en reeën
Waals provinciaal domein is ideale vakantieplek voor kinderen

,,Die Westvlaming aan de receptie had gelijk'', mompel ik 'savonds voor ik in slaap val. ,,Dit is de ideale vakantieplek voor kinderen.'' Ik lig in een blokhut in het provinciaal domein van Chevetogne. Buiten is het stil, op het occasionele geritsel van boombladeren en een verloren gelopen dier na. De vogeltjes zijn al lang gaan slapen. Die zullen me morgenvroeg wel wakker kwetteren.

Het bosrijke domein van Chevetogne was vroeger eigendom van de adellijke familie Valéry Cousin. Ze woonden er zo graag dat ze er hun zomer- en winterverblijf hadden. In 1969 verkocht de familie, die geen kinderen had, hun have en goed aan de provincie Namen. Aanvankelijk werd het alleen gebruikt voor sociaal toerisme maar begin de jaren tachtig gooide directeur Bruno Belvaux de boeg om. Thematuinen die naadloos overlopen in de bestaande natuur, tien speeltuinen, een minigolf, een vijver met boten en een manege moesten toeristen lokken. Dat is gelukt. Op een zondagnamiddag krioelt het er nu van lokale bewoners die de barbecues gebruiken, en de huisjes voor juli en augustus zijn maanden tevoren al volzet.

Wij maakten er een waar familieweekend van met man en kinderen, schoonzus en -broer, neefje en nichtje. Onze gezinschalet ligt verborgen tussen de bomen en struiken. Eigenlijk zie je nauwelijks dat er hier toeristen zijn: het domein is zo uitgestrekt dat de huisjes en de speeltuinen niet opvallen. Voor de kinderen is dit een waar paradijs. We zijn nog maar aangekomen of de fiets en de step worden uit de koffer gehaald.

De chalet is helemaal in hout opgebouwd, drie verdiepingen hoog, met drie slaapkamers, badkamer, living en ietwat rudimentaire keuken. Niet luxueus maar de charme maakt veel goed. Bovendien moet je niet koken als je dat niet wilt: er zijn drie restaurants die lekker eten serveren tegen democratische prijzen. Kinderen zijn er meer dan welkom: rondlopen is geen probleem, een ballon kan er altijd vanaf.

Tien speeltuinen

's Morgens word je er inderdaad gewekt door de vogeltjes, voor stadsmensen een verre herinnering aan vroeger. Mijn zoontje van 2,5 is niet te houden. ,,Speeltuin!'', roept hij enthousiast uit, want die heeft hij de avond ervoor al gezien. Wanneer ik hem een halfuur later ga zoeken, hoor ik hem al van honderd meter ver kraaien van plezier. De negen andere speeltuinen begroet hij in de loop van het weekend met evenveel enthousiasme.

Eigenlijk maak ik me maar om één ding druk: hoe kan ik in godsnaam al die speeltuinen op twee dagen ontdekken? Raken we ook nog in de kinderboerderij? En wanneer gaan we varen? Uiteindelijk nemen we het treintje dat de hele dag door van de ene activiteit naar de andere rijdt. Dat we veel gingen stappen om onze kilo's van al dat lekkere eten te verliezen, vergeten we maar even.

Hoogtepunt van het weekend is een boswandeling in de vroege uurtjes. We moeten er om halfzeven voor opstaan, maar het loont de moeite. Voor dag en dauw gaan we samen met een boswachter op zoek naar dieren. Het zit ons niet mee: we zien slechts een bonte specht, een buizerd en een haas (de reeën verbergen zich een beetje te goed). Maar de kinderen zijn door het dolle heen omdat ze tientallen mestkevers hebben gezien. Een kinderhand is gauw gevuld.

Het domein van Chevetogne is het hele jaar toegankelijk tussen 9 en 22 uur. Betalen moet van 1 april tot 30 oktober (5 euro). Logeren kan in vijf gezinschalets (8 pers.), zes delta-chalets (tot 10 pers.), vijf gîtes (26 pers.) of drie boswachterswoningen (groepen). Er is ook een motel. Info: 083-68.72.06 of info.chevetogne@province.namur.be
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2008 8:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

allee muze, uitproberen voor ons meerlingenweekend van 2009 Laughing
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2008 9:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik dacht net hetzelfde !(great minds think alike)

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
Kristel

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2008 11:32 am    Onderwerp: Reageren met citaat

volgens mij toch niet echt ideaal voor het meerlingenweekend. Apparte huisjes die ver van elkaar liggen, hoe gaan we dat 's avonds regelen Shocked
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
nancy k

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2008 12:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hallo,er zijn er ook dicht bijeen om met groepen te logeren
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2008 6:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hebben die dan ook een website ofzo, dat jullie dat zien? Enfin, het is altijd maar een ideetje hé... één heel groot gebouw voor iedereen blijft het leukste natuurlijk!
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2008 7:59 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Vind ook een groot huis het leukste. Heb ondertussen nogal wat adressen... Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Op reis met een meerling Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: