| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 12, 2007 8:48 am Onderwerp: In welke auto passen achteraan 3 stoeltjes? |
|
|
Er wordt de laatste tijd in een aantal onderwerpen tegelijk gepraat over auto's waar je op de achterbank 3 autostoeltjes kan inzetten. Ik open even dit topic om wat info te centraliseren.
Wij rijden nu met een Ford Focus (de gewone, die met de piepkleine koffer). Daar zitten wel 3 driepuntsgordels in, maar we hebben al eens geprobeerd en 3 autostoeltjes krijg je daar niet in naast elkaar. Eens het derde kindje er is kunnen we hem/haar in het begin nog in de maxi-cosi vooraan steken terwijl ik mij tussen de 2 stoelen achteraan wring. Maar eens ze alledrie in een stoel zitten.... Moet wel zeggen dat de twins zo een meegroeistoel hebben en die zijn nu niet bepaald erg smal ...
We zijn dus op zoek naar een nieuwe wagen. Moet grote koffer hebben + toch niet veel groter dan onze Ford die we nu hebben - geen reuze monovolumewagen of zo van die benzine-zuipende monsters die je niet meer kan parkeren (ben er geen held in).
Ons oog is gevallen op wagens zoals de Citroen Berlingo of de Renault Kangoo. Geen luxewagens (is niet nodig), maar een normaal autootje (qua afmetingen) met een normaal benzine-verbruik, ruime koffer, schuifdeuren... We moeten wel nog eens gaan testen of er wel degelijk 3 stoelen in passen.
Nog tips van wagens die aan onze eisen voldoen?
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 12, 2007 9:18 am Onderwerp: |
|
|
wij hebben een peugot partner (zelfde als citroen) en zou nooit meer een ander willen! drie autostoelen geen probleem, schuifdeuren zijn super handig (wij hebben er aan beide kanten, is niet standaard) en super handige koffer waar er massa's inkan! Als hij zou versleten zijn, zou ik direct weer zo één kopen. De renault kangoo vind ik persoonlijk niet zo mooi, vraag me niet waarom, maar het lijkt mij een kabouterauto...
ook leuk is dat je net iets hoger zit dan in een gewone auto wat het in en uitstappen gemakkelijk maakt als je hoogzwanger bent! ook kunnen de kinderen de auto nog altijd niet van binnen uit open doen...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 12, 2007 9:31 am Onderwerp: |
|
|
wij hebben een opel vectra
bij die passen drie stoelen achteraan
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3962 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 12, 2007 10:08 am Onderwerp: |
|
|
tja, wij zijn dus voor die monsterauto gegaan: ford galaxy. Wel superhandig is dat ik enkel de bovenkant van de buggy dubbel moet vouwen en hem daar dus gewoon helemaal in kan zetten. En diesel valt dat verslinden wel mee hoor...
Ik weet dat we toen ook keken naar de citroen picasso, daar zouden volgens kenner ook drie autostoelen achteraan in passen.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 12, 2007 10:30 am Onderwerp: |
|
|
Onze nieuwe auto is een Nissan almera tino en die heeft ook de goeie afmetingen zijnde : er passen achteraan drie grote meegroeistoelen in en er blijft nog een deftige koffer over (hoog) om alle extra babyspulletjes mee te krijgen (oa 2 opgevoeuwen buggy's kunnen er gerust in) en het is dus een normale wagen van afmetingen , alleen heel slim bekeken hoe je de max uit een minimum aan ruimte kunt halen. Je zit ook in die wagen wat hoger waardoor je een ruim zicht hebt over het verkeer, verbruik valt heel goed mee en in en uitstappen met een mega zwangere buik is dus ook perfect mogelijk (aan den lijve ondervonden). Hij heeft wel geen schuifdeuren .
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 12, 2007 10:33 am Onderwerp: |
|
|
|
ik zou niet meer zonder die schuifdeuren kunnen, zo handig als je kinderen in en uit de auto moet zetten. En zeker ook als het aan de straatkant is!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 12, 2007 11:55 am Onderwerp: |
|
|
Ja die schuifdeuren zijn idd superhandig, in een picasso raken volgens mij idd 3 stoelen,moet eens kijken bij de oma
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|