| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3962 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 23, 2006 9:49 pm Onderwerp: RE: individuele aandacht |
|
|
eigenlijk is het hier wel grappig: als ik met eentje zit te spelen, komt de andere meestal ook fletsen. Maar ze doen dat allebei, zo merken ze dat in de creche ook: ze zijn om beurten dominant. Alleen voor de aandacht van de zus, daar kruipen ze momenteel liever van weg. Ze wil hen nl voortdurend optillen, kietelen, doodknuffelen,... en daar willen mijn stoere venten niet van weten.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 24, 2006 8:11 am Onderwerp: RE: individuele aandacht |
|
|
jessie,
bij ons wisselt het ook. Soms is de ene meer aanhankelijk, en dan een paar maanden later de ander. Maar is idd niet gemakkelijk. Hier is er nu vaak ruzie over wie iets mag zeggen. Dan is er één iets aan het vertellen, en begint de volgende ook iets te vertellen, en dan is het: ik ben iets aan het zeggen! Dan moet ik echt tussen komen en ze één voor één laten uitspreken. Luisteren naar elkaar is echt nog moeilijk!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 24, 2006 9:06 am Onderwerp: RE: individuele aandacht |
|
|
Jessie, wij hebben het ook hoor. De ene periode heeft Camille wat meer aandacht nodig en de andere periode dan Amaryllis. En als ik dan met eentje alleen aan het spelen ben, komt de ander kijken om mee te spelen.
_________________ Saskia, mama van Amaryllis en Camille (20/07/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 24, 2006 7:52 pm Onderwerp: RE: individuele aandacht |
|
|
Bij ons is vooral Ruben de mamaknuffelaar en meestal vind Isaline dat goed , omgekeerd is het natuurlijk een ramp als Isaline mama knuffelt, ja dan moet broer er zich tussen wurmen want het is zijn mama hé! Dat sta ik natuurlijk niet toe want Isaline verdient evenveel knuffeltjes en ja, dan is het natuurlijk huilen geblazen! Soms ben ik daar dan zo boos om dat ik hem dan nog eens extra in de hoek stel opdat hij zou beseffen dat zo'n jaloers gedrag net het omgekeerd effect heeft. En raar maar waar: na 10 seconden stopt hij al met huilen en als de minuut om is , is hij weer vrolijk en begint hij met zijn zusje te knuffelen!
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3962 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 24, 2006 9:40 pm Onderwerp: RE: individuele aandacht |
|
|
en kan hij zijn affectie ook niet kwijt op al die beestjes bij jullie? Ik zie Ruben al staan, met zijn armen rond een kip (serieus hoor, mijn broer was als kind zot van de kippen bij ons thuis, hij leerde die kunstjes en alles...)
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 25, 2006 9:18 am Onderwerp: RE: individuele aandacht |
|
|
kinderen kunnen zich echt hechten aan dieren als is het maar een kip.Zeker in hun puberjaren allé had ik toch mijn hond was mijn beste vriend waar ik alles tegen kon zeggen en die voelde ook aan wanneer ik nood had aan een knuffel.
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 25, 2006 10:10 am Onderwerp: RE: individuele aandacht |
|
|
|
honden hebben daar precies een zintuig voor hé jakke! Ik had ook zo'n hond. Amai zo'n schatje dat dat was!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|