| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Heidski

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Dec 05, 2006 7:57 pm Onderwerp: is het nu een eitje of waren er 2? |
|
|
Dag allemaal.
Onze tweeling is 2 maand en tot nu toe weten wij niet of ze een-eiig zijn of 2-eiig.
Heel raar, want tijdens mijn zwangerschap leek dat duidelijk: ik had 2 placenti en elk kindje had een afzonderlijke vruchtzak.
Nu zijn die placenti naar het tweelingenonderzoek gegaan en hebben wij telefoon gekregen met de vraag of zij daarop een DNA onderzoek mochten uitvoeren, omdat zij vermoeden dat de tweeling toch een-eiig zou zijn.
Wij hebben dat toegezegd, maar eerlijk, ik begrijp er niks van, onze meisjes lijken zelfs in de verste verte niet op elkaar.
Heeft iemand daar meer verstand van?
Of is een een-eiige tweeling niet perse identiek?
Alvast bedankt
Heidi
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1703 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Dec 05, 2006 8:47 pm Onderwerp: RE: is het nu een eitje of waren er 2? |
|
|
Heidi, ik heb een 1-eiige tweeling, 2 vruchtzakken en 1 placenta, maar na een DNA onderzoek zal je vast meer weten, DNA geeft wel uitsluitsel of ze al dan niet twee of één eiig zijn.
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
dudeko

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Dec 05, 2006 9:03 pm Onderwerp: RE: is het nu een eitje of waren er 2? |
|
|
Volgens mij kan het hier enkel om een twee-eiige tweeling gaan.
Maar hier ergens op de site staat een tekening met uitleg over de verschillende types tweelingen, dus als je nog eens tijd hebt om het uit te pluizen (ik weet niet meer waar dat staat)...
_________________ dudeko |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2867 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Dec 05, 2006 9:43 pm Onderwerp: RE: is het nu een eitje of waren er 2? |
|
|
wel normaal gezien zijn mijn jongens twee eigen maar volgens de meesten hier op de site lijken ze sprekend op elkaar. En ja hun eigen broer kent hen niet uiteen nog steeds niet alhoewel ik zelf nu wel snel zie wie wie is.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4096 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Dec 05, 2006 10:09 pm Onderwerp: RE: is het nu een eitje of waren er 2? |
|
|
twee placenta's kunnen toch voorkomen bij een een-eiige tweeling meen ik. Trouwens, één-eiig is niet per se identiek. Ze hebben hetzelfde genetisch materiaal, en zullen dus wel op elkaar lijken (maar net zoals een twee-eiige dus soms, zoals die van sunny idd), maar als de ene systematisch meer eet als de andere, of de ene meer ziek is en daardoor wat achterloopt... Ik zou het resultaat even afwachten, dan weet je het tenminste zeker. Bij jullie gebeurt dat tenminste, in de rest van vlaanderen weet je in het geval van twee vruchtzakken en twee placenta's niets... dan is het gissen (of een dure test laten uitvoeren...)
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Heidski

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Dec 05, 2006 10:15 pm Onderwerp: RE: is het nu een eitje of waren er 2? |
|
|
Ik ben ook benieuwd naar de uitslag en hou jullie zeker op de hoogte!
Ik ga proberen die 2 spruiten naar dromeland te brengen en zelf ook onder de wol te kruipen.
Want zelfs in Cairo worden de nachten kouder!!
Tot gauw
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
frivooltje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Dec 05, 2006 10:18 pm Onderwerp: RE: is het nu een eitje of waren er 2? |
|
|
de bloedgroep kan ook al veel uitmaken, als het 2 verschillende zijn, is het zeker 2-eiïg
_________________ mama rens, ruth en renate |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|