| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 605 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 07, 2008 3:56 pm Onderwerp: |
|
|
| Vlinderelf schreef: | Ik dacht dat , buiten de minipil, je geen hormonale anticonceptie mag nemen zolang je bv geeft???
Ik functioneer sowieso niet goed met extra hormonen in mijn lijf. Ik voel me dan zo 'vlakjes'. Ik heb liever de maandelijkse schommelingen in mijn humeur dan altijd maar zozo rond te lopen... Ik kan het niet goed uitleggen maar er zullen er nog wel zijn die dat herkennen zeker?
Ik heb even de minipil gebruikt na de bevalling maar na 3 maand alweer gestopt. Nu gebruiken we het condoom. Dat lukt ons nogal goed dus voorlopig zijn we daar tevreden mee. Het zou ook niet erg zijn mocht ik nu opnieuw zwanger zijn. |
Dat dacht ik ook, maar een hormonaal spiraal blijkt ook geen enkel probleem te zijn tijdens bv (vermits er ook maar 1 van de 2 hormonen in voorkomt, maar vraag me nu niet of dat dan oestrogeen of progesteron is, ik weet het niet...). Ik ben ook niet zo tuk op hormonale contraceptie, maar anderzijds wil ik echt niet meer zwanger zijn (toch zeker de eerste paar jaren niet) en in een condoom alleen heb ik niet zo veel vertrouwen (vooral omdat ik nogal vrij vruchtbaar blijk te zijn ). Voorlopig hou ik het dus nog op die minipil en daarna denk ik een hormonaal spiraaltje te laten steken. Volgens de gyn heeft dit veel minder effect op je humeur dan de pil of een hormonaal staafje, dus laat ons hopen!
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 07, 2008 7:10 pm Onderwerp: |
|
|
Tja, maar ik heb ook ooit een koperspiraaltje gehad en bij mij was dat heel pijnlijk om te plaatsen en uit te halen. Bij beide gelegenheden heb ik mijn gyn een schop gegeven
Maar ik had toen nog geen kindjes gekregen he... Ik hoor ook overal dat het makkelijker gaat als je al kindjes gekregen hebt.
Voorlopig zijn de condooms (en nog wat bv geven) bij ons veilig genoeg... We zullen wel zien he. Ik ben ook wel vruchtbaar genoeg anders!
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 07, 2008 7:22 pm Onderwerp: |
|
|
Voor 't plaatsen van 't spiraal moest ik van de gyn op voorhand pijnstillers nemen, en dan viel 't wel mee, voelde aan zoals een uitstrijkje. Heb er in 't begin wel mee gesukkeld (heb teweinig baarmoederslijm, dus 't botste alle kanten op met bloedingen tot gevolg) maar ben er nu supercontent van. En ook terug goesting
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 07, 2008 9:30 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb na Marin en Meike een tijdje de Nuvaring gebruikt, omdat ik het ook niet meer zag zitten om alle dagen een pil te moeten innemen. Vroeger vergat ik ze nl nooit, maar nu vergat ik ze om de haverklap (nog last van zwangerschapsdementie geloof ik ).
Maar van die Nuvaring kreeg ik weer ongelooflijk veel last van migraine.
Aangezien wij het toch bij 3 kindjes zullen houden, heeft mijn man beslist om er een "knoopje" in te laten leggen. En dat viel heel erg goed mee, zegt hij.
Het enige nadeel is dat ik nu weer alle maanden met mijn menstruatie zit . Vroeger nam ik de pil 3 maanden door en dan pas laste ik een stopweek in.
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 07, 2008 10:39 pm Onderwerp: |
|
|
bij mij gaat de migraine net beter met nuvaring dan met de pil. het valt toch op dat ht voor iedereen toch altijd een beetje anders ligt hé
|
 |
Dubbel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 08, 2008 9:44 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb net een afspraak gemaakt met de gyn : op 21 oktober wordt bij mij het hormonen spiraaltje gestoken. Mij hebben ze niet gezegd dat dit pijnlijk is maar in ieder geval, als je bv geeft mag je wel Dafalgan nemen dus die zullen we maar voor alle zekerheid voor handen houden! Het idee op 5 jaar "cool" te zijn en ook bijna geen regels te hebben, staat me wel aan. En het blijkt momenteel één van de meest betrouwbare middelen te zijn. Wat betreft het "knoopje" voor mijn man. Ja hij ziet dat ook wel zitten maar we wachten nog even. Misschien als de storm hier wat geluuwd is met de 2 kids dat we toch nog voor ééntje gaan. We zijn tenslotte nog relatief jong (31 en 32) en je mag nooit nooit zeggen (schijnt het! )
_________________ Trotse mama van Alix en Mila, geboren op 7 augustus 2008 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tante kat

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 08, 2008 10:23 am Onderwerp: |
|
|
hier al jaren de prikpil, want gewone pil was een ramp voor mij. Ook geen maandstonden meer, heel veilig, enkel om de 3 maand naar de dokter voor een spuitje. (en supergoedkoop; ik dacht nog geen 2 euro voor 1 spuitje!)
Ben wel migraine beginnen krijgen vorig jaar, kan volgens dok liggen aan de prikpil, maar ja, dat weegt momenteel nog neit op tegen de rest.
_________________ tante van stan, ante en kobe |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|