| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jun 21, 2008 6:05 pm Onderwerp: |
|
|
Jouw laatste zwschapsweek was mijn eerste week hier op het forum. Ik herinner me de topic nog vaag met tips over hoe je alles wat kon bespoedigen
Hoe komt het eigenlijk dat je gyn dan niet beslist heeft om je op 38 weken in te leiden als je het zo zwaar had? Het moet toch ook nog leefbaar zijn hé? En blijkbaar was het in jouw geval toch op het randje van, niet?
Ik begin zelf eigenlijk bang te worden dat ik het allemaal niet meer zal aankunnen op het einde (zeker moest ik ook zo ver geraken als jij). Ik heb nu al verschrikkelijk veel pijn aan mijn onderste rib en het gaat van kwaad naar erger... Daarenboven heb ik nog tal van andere klachten en ik kan me voorstellen dat er de komende weken nog heel veel kwaaltjes zullen bijkomen. En na de bevalling wil ik uiteraard zo snel mogelijk weer fit zijn om me ten volle te kunnen concentreren op de kindjes!
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mams

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jun 21, 2008 7:36 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Kaya,
J&S hebben 'maar' 32 weken en 6 dagen in de buik gezeten, dus daaraan zal het niet liggen denk ik! Simon nam ook de meeste plaats in in de buik, hij nam het allemaal nogal royaal !
Gewoon pech hebben denk ik...
_________________ Meer dan trotse mama van Simon en Janne (°28-09-2007) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 24, 2008 12:12 pm Onderwerp: |
|
|
Bij ons was 't vooral Tinne met een vorkeurshouding en afgeplat hoofdje. Zat tijdens de zwangerschap al snel erg fel beneden tegen m'n bekken aan, ik dacht altijd dat 't daardoor kwam. Mits osteo en mobieltjes aan de andere kant dan de voorkeurshouding is 't nu opgelost. Het gaat idd veel beter als ze kunnen rollen en meer op hun buik liggen.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dubbel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 24, 2008 1:19 pm Onderwerp: |
|
|
Goh ik vraag me dat ook vaak af : komt het probleem (bij mij zijn het klompvoetjes) bij mijn meisjes omdat ze te weinig plaats hebben?Niemand kan me dat met zekerheid zeggen. Ik kan op dit moment een vruchtwaterpunctie doen om te zien of het genetisch is maar daar zijn ook risico's aan verbonden en ik heb geen zin om die te nemen. In ieder geval, ik hou me recht aan het idee dat hoe langer de meisjes er zitten hoe beter het voor hen is. En als ze dan met klompvoetjes geboren worden dan pakken we dat probleem onmiddellijk aan. Niets lijkt me erger dan erg prematuur geboren worden (afgelopen weekend wogen ze 1k2 en 1k3) Te weinig dus om al zorgenloos op de wereld te komen en ja, hoezeer ik me ook zorgen maak (en klaag ) hun gezondheid is alles voor mij (daar wil ik gerust nog wel enkele weken voor afzien)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 24, 2008 2:39 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Dubbel, ik heb me dat met Tinne's vagina-probleem afgevraagd: zou ze teweinig vrouwelijke hormonen hebben omdat ze met haar broertje in de buik zat? Maar daar kon de gyn geen antwoord op geven, zal teweinig onderzoek naar gedaan worden hé.
Je wilt uiteraard altijd het best voor de kindjes - ook al wordt het erg zwaar, je gaat er gewoon voor. En da's 't beste wat je als toekomstige mama kan doen. Succes ermee!
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1296 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 24, 2008 4:16 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb me er niet schuldig om gevoeld hoor dat arne met een plat koppeke eruitgekomen is. Het is zoals het is hé .
Kaya, ik zal proberen in het héééééél kort mijn verhaal te doen en waarom ik niet bevallen ben op 38 weken.
- Week 36: Alles ok, gyn zegt, blijven lopen, het zal niet lang meer duren.
0 cm ontsluiting, veel voorweeën. 2 hoofdjes, dus nog altijd vaginale bevalling voorzien. Doet geen echo's meer want de kleintjes gaan nooit te groot worden beweert hij.
- Week 37: Alles blijft hetzelfde. Gyn zegt: Op 38 weken zal je wel bevallen zijn. by the way, ik ben met verlof vanaf de 2de week paasvakantie, dus daarvoor zal het wel gebeurd zijn. Nog altijd 2 hoofdjes, vaginale bevalling voorzien. Weer geen echo gedaan, want is niet nodig vindt hij.
(niet dus)
- Week 38+: Geen ontsluiting, nog altijd voorweeën, geen baby's in zicht. Ik blijf dus maar lopen. Gyn vertrekt met verlof en schuift mijn dossier door naar collega die van niets weet. Ik moet op controle bij die collega, dieje mens kaffert mij uit (alsof ik daar iets aan kan doen), en mijn gyn (stomme idioot die mij allang had moeten opensnijden), en trapt het daarna af omdat ik weiger een KS te laten doen bij hém. (sorry, ik laat me niet opereren door varkens hé).
Hoofd gynaecologie komt, onderzoekt mij, ziet dat de kleintjes te groot zijn en mijn baarmoeder superuitgerokken is en maakt zich zorgen. Stelt dus toch KS voor want anders kans groot dat ik mijn baarmoeder kwijt geraak en ook onze Arne. Dus in spoed KS gepland voor einde van de week, en tada, ik ben er dan net 39. En wat blijkt, Arne 3,860 en Michiel, 3,565 en placenta van rond de 3 kg. Daarna bleken ze dan nog eens een lichte vorm van TTS te hebben gehad, en 1-eiig te zijn in één vruchtzak (dingen die mijn eigen gyn nooit heeft gezien). Dus ze had groot gelijk dat ze dat gedaan heeft.
Waarom mijn gyn dan geen KS heeft gedaan voor hij op verlof vertrok? Omdat hij lui is en geen zin had om een risicobevalling te doen (zoals hij het zelf noemde)? Omdat 'm zich serieus misrekend had? (uh huh). I don't know. Maar hij zal zich mijn dossier nog héél lang herinneren .
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 24, 2008 5:14 pm Onderwerp: |
|
|
Amaai, das me ook nogal een verhaal San... Bedankt dat je het nog eens opnieuw gedaan hebt! (was waarschijnlijk al de 500ste keer ) Gelukkig is alles uiteindelijk toch nog goed gekomen! Ik hoop dat je die vent (je gyn) eens goed zijn vet gegeven hebt (anders wil ik het hem wel eens gaan geven hoor! Ik sta nogal venijnig vandaag...)
Blijkt dan toch wel zo te zijn dat té lang rondlopen met een tweeling ook niet altijd even goed is hé?! (allé, in de meeste gevallen toch niet...)
Ik zal daar volgende controle toch echt eens navraag over doen bij mijn gyn. Maar ik ben alvast blij dat ie tijdens iedere controle sowieso een echo neemt en de tijd neemt om al mijn vervelende vraagjes te beantwoorden. (soms voel ik me zo idioot met mijn papiertje met al mijn vraagjes op )
@mams: ik ben ook wel blij te horen dat het lang 'dragen' inderdaad niet de oorzaak is van die voorkeurshouding! Dat blijkt toch zeker wel uit jouw situatie!
Soms ga je echt op alles gaan doordenken tijdens die tweelingzwangerschap hé?! Ik word er soms echt gek van... Mijn hoofd ontploft bijna van al die twijfels en vragen en gissingen en dan heb ik eigenlijk nog niks te klagen: Mijn baby's groeien als kolen en doen het gewoon perfect (beter kan niet volgens mijn gyn)! Maar ja, tzal wel in mijn karakter zitten zeker?
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|