| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 22, 2008 10:49 am Onderwerp: |
|
|
Het is verschrikkelijk hoor. Wij betalen 30 euro voor de 2 samen (en ja, we trekken zo'n 22 euro terug, maar pas na 2jaar hé!!) per dag. Ze gaan 4d, ik werk 3d, die 4de dag heb ik gewoon nodig om het huishouden te kunnen doen. En ik ga op termijn (volgend jaar sept) toch 4/5de werken (nu nog loopbaanonderbreking deeltijds). Mijn man werkt in shiften, en wil graag naar een dagjob gaan, of toch althans iets zonder weekendwerk, maar dan moet ik voltijds gaan werken om ons huis afbetaald te houden, en dan betalen we ons ook nog eens blauw aan opvang... het is niet fair. Nu ja, als ik naar mijn zus haar gezin kijk, hebben we het zo slecht niet. Zij en haar man werken allebei in shiften, 1 kindje, en geen 'officiële' opvang (omdat haar man niet wil betalen voor opvang gaat het kind af en toe naar tante van de papa). Gevolg: ze wisselen elkaar af om voor het kind te zorgen, en zien elkaar dus nog maar amper. Zo wil ik ook niet leven...
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 24, 2008 11:41 am Onderwerp: |
|
|
tja,
wij hebben ze ook achter de rug: de dure jaren van de kinderopvang. Per maand waren we een 750 euro kwijt aan kinderopvang. (bij ante en kobe) Maar ja, het was een heel goede creche, ik sta echt op mijn zelfstandigheid, wil niet daarvoor thuisblijven. Heb een paar jaar minder gewerkt (is super gemakkelijk in het onderwijs) De tijd die vrijkwam gebruikt ik om alle huishoud dingen en voorbereidingen voor school in de week te doen, dus kinderen bleven voltijds in de opvang. Maar zo hadden we wel een volledig vrij weekend, anders zat ik vaak voor te bereiden in het weekend.
En ik weet neit hoe het bij jullie zit: maar kiezen in opvang heb je niet hoor in Gent (zeker niet voor een tweeling). Je bent al blij dat je opvang hebt!
Het is nooit een punt van discussie geweest dat ik zou thuisblijven om de kosten te verminderen. Kris weet maar al te goed hoe belangrijk mijn werk is. Hij kan sowieso al meer carriere maken dan ik, omdat ik nu eenmaal vaak thuis ben door mijn werk (en niet laat moet werken) en hij beseft dat ook maar al te goed. We hebben verdorie hetzelfde diploma en er alletwee 'hard' voor gewerkt.
Ondertussen hebben we ook de jaren met het massa terugtrekken van de belastingen al achter ons
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
yoka

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 24, 2008 8:56 pm Onderwerp: |
|
|
Inderdaad allemaal redelijk duur. Maar ik ben zo content van onze onthaalmoeder, ze is het dubbel en dik waard. Ik heb het eigenlijk nooit moeilijk om onze ventekes weg te brengen.
Ik werk voorlopig 50 pct. Ik heb dat in het begin van het jaar laten uitrekenen en het was kwam voordeliger uit om parttime te werken.
Maar eigenlijk ben ik wel blij dat ik in januari terug voltijds kan gaan werken. Thuiszitten is echt niets voor mij. Ik probeer wel vanalles te plannen met vriendinnen tijdens de week, maar ja, je moet natuurlijk rekening houden met slaap-en eetttijden.
Vanaf november gaan onze boys naar een creche (we verhuizen binnenkort). Ik hoop dat ze die overgang niet te moeilijk gaan vinden.
De creche kost 19,50 eur per kind, alles inbegrepen. Ik denk dat dit ook wel streekgebonden is, want ik weet dat mijn broer bijvoorbeeld 23 EUR betaalt. (woont in Edegem)
_________________ mama van Emile en Henri (26/11/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|