| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 01, 2008 12:02 pm Onderwerp: |
|
|
die poedermelk is tegenwoordig zo goed dat bv eigenlijk ni meer zo belangrijk is hoor,eigenlijk de eerste bv zit het meeste in,rani was een luie drinker maar dadelijk na de bevalling heeft ze goed gedronken en heeft ze meer als 12 ni meer willen eten en ik natuurlijk in paniek mijn kind wil ni eten ze slaapt de heletijd,maar die verpleegsters zeiden me geen zorgen te maken als ik haar goed heb laten drinken dadelijk na de bevalling omdat daar het meeste inzit
dus of je nu 1 keer of 100 keer geeft het maakt echt ni uit,doe wat je zelf wil en geen bv geven wil helemaal ni zeggen dat je een slechte mama bent integendeel en die opmerking van ils hare kinderarts vind ik super en klopt heel goed
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1074 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 01, 2008 1:43 pm Onderwerp: |
|
|
Ik kan het alleen maar beamen: je moet gewoon echt doen waar JIJ je goed bij voelt.
Of je nu wel of niet bv geeft, de mensen hebben er altijd wel hun mening over, maar jij moet voelen wat jou het beste ligt en wat jij ziet zitten.
Ik was een beetje zoals Gyt, denk ik, ik wou uit koppigheid doorgaan met bv geven, hoewel het niet echt vlot verliep (moest altijd nog bijvoeding geven), maar na 4,5 maand was ik er zelf uit dat ik wou stoppen.
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3937 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 01, 2008 7:06 pm Onderwerp: |
|
|
awel Lut, maar ik heb er nog altijd geen spijt van dat ik heb doorgezet hoor. Voor mij persoonlijk was dat nu eenmaal belangrijk, en er waren al zo veel zaken misgelopen, dat ik dat nu écht niet wou opgeven... Het was een harde beslissing om ermee te stoppen (voor mij dan toch). Bij Line liep het immers allemaal zo vlotjes, en ik wist dus dat mijn lichaam het in principe wel kon. Maar ja, de omstandigheden waren er niet naar... (de tweeling was wel het minste daarvan, ben ervan overtuigd dat het in andere omstandigheden wel gelukt zou zijn)
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1074 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 01, 2008 7:36 pm Onderwerp: |
|
|
Bij mij idem hoor Gyt, ik wou het per sé verder geven, ook al begrepen sommige mensen dat niet goed. Ik was er toen echt niet klaar voor om te stoppen. En ik ben ook heel blij dat ik doorgezet heb en dat ik zelf het moment koos om te stoppen.
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Melandune

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 01, 2008 11:06 pm Onderwerp: |
|
|
Zoals al gezegd, hoe lang je bv geeft, het heeft altijd zin..
Als je bv wil geven, zorg dan voor hulp in huis of kijk over de rommel heen. Hier is het momenteel ook niet altijd kraaknet, maar wie dat niet kan zien, ik zal de emmer en dweil wel geven! LOL!
En vergeet niet dat de eerste weken de moeilijkste zijn, na een bepaalde tijd gaat het steeds maar gemakkelijker (echt waar, ik spreek uit ervaring)..
En commentaar, ze vinden altijd wel iets.. Als je niet start met bv, oeh ramp zeg.. Geef je wel bv, dan krijg je wel commentaar dat je niet al op 4 maand met fruit en groenten start.. En een jaar, tja, dan ben je een buitenaards wezen.. En langer.. Daar zwijgen we maar over..
Je kan wel altijd starten met bv en overschakelen als het niet lukt, of als je het zelf toch niet ziet zitten.. Omgekeerd is moeilijker.. Maar in het begin is het toch vaak doorbijten en aanvaarden dat het allemaal niet zo simpel is als het in de boekjes lijkt.. (zijn het geen lichamelijk "problemen" dan kan het emotioneel zwaar zijn).. Maar het is zeker de moeite waard om het te proberen!
_________________ mama van 1 dochter en 3 zonen.. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 03, 2008 1:31 pm Onderwerp: |
|
|
inderdaad: drie dagen bv geven zou naar het schijnt al beter zijn dan helemaal niks. Dus met die ingesteldheid ga ik dat nu bij onze 3de spruit ook proberen. De meisjes hebben in totaal 8 maanden bv gekregen (op den duur wel om de beurt fles en borst), en ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb. Ik vond het ook moeilijk om te stoppen, maar nadien voelde ik me wel veel fitter.
Ik weet dat het niet simpel gaat zijn : bv geven terwijl er hier nog twee rondlopen die nog niet naar school gaan, maar we zien wel. Soms pieker ik wel: Louise heeft nl bij momenten erge eczema, en om de kans kleiner te maken dat ons baby'tje dat ook gaat hebben, zou ik eigenlijk 6 maanden uitsluitend bv moeten geven...maar dat zie ik eerlijk gezegd compleet niet zitten!!
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Medea

Geregistreerd op: 02 Jul 2008 Berichten: 33 Woonplaats: Vlaamse Ardennen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 03, 2008 5:31 pm Onderwerp: |
|
|
Er staat helemaal geen minimumop borstvoeding. Ik ben zelf ongelooflijke borstvoedingsgezinde , ik heb mijn zoontje wel veertien maanden borstvoeding gegeven. (oa omdat mijn man en ik beiden aan zo goed als alles allergisch zijn, ons zoontje heeft tot nu toe géén allergieën)
Maar bij een tweeling gaat 't natuurlijk heel wat minder makkelijk dan met eentje, en ja, met één is 't soms al lastig. Ik heb nog geen ervaring met tweelingen, maar ik ben van plan om het in ieder geval zo goed en zo lang mogelijk te proberen. Maar volgens mijn dokter en mijn vroedvrouw, is het inderdaad zinvol om bijvoorbeeld zelfs maar drie dagen borstvoeding te geven, dan hebben ze colostrum binnen, dus heel wat antistoffen voor de eerste periode.
Op www.borstvoeding.com staat ergens een stukje over hoe elke duur (vanaf 1 dag tot twee jaar of zo) van borstvoeding zinvol is, en wat er de voordelen van zijn.
Wat voor mij een enorm voordeel is van borstvoeding, behalve de gezondheidsvoordelen : geen gedoe met flesjes, poedertjes, temperatuur, enzovoort. 's Nachts honger ? Geen probleem, even aanleggen en opgelost, je hoeft niet op te staan en naar beneden te gaan, geen fles klaar te maken en op te warmen. Altijd voldoende voorraad in huis. Altijd op temperatuur. Je hoeft ook veel minder gerief mee te nemen als je op stap gaat.
Ik zou zeggen : probeer het, al is het maar voor enkele dagen, en dan zie je wel of het iets voor jou en je kindjes is. Je kunt altijd van borstvoeding overschakelen naar flesjes, op eender welk moment, maar je kunt niet van flesjes overschakelen op borstvoeding.
_________________ To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower
To hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|