Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

monoamniotische tweeling?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Medische vragen omtrent meerlingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
twinparents

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Mei 09, 2008 2:08 pm    Onderwerp: MCMA Reageren met citaat

Beste Kaatje,

Het is inderdaad een heel stressvolle periode! Ik ben de hele tijd ongerust. En dan zeggen ze dat je geen stress mag hebben... Confused

De kindjes doen het tot hiertoe wel goed, maar het kan natuurlijk altijd nog fout gaan... De navelstrengen zijn nu al omstrengeld, maar volgens de gynaecoloog zou dit normaal zijn? Gelukkig groeien ze nog goed en zijn ze ongeveer even groot (met een mm verschil). Smile

Ik vroeg me nog af hoeveel jou kindjes wogen bij de geboorte? Ik maak me namelijk zorgen dat ze maar 1.5 kg gaan wegen omdat het er twee zijn...

Hoelang zijn ze in de couveuse blijven liggen?

Hoe gaat het nu met jullie? En met de tweeling? Lukt het een beetje om alles georganiseerd te krijgen?

Bedankt voor jouw berichtje, het is altijd leuk om iemand te horen met dezelfde ervaring!

Veel groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Mei 09, 2008 8:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

kaatje
door regelmatige opvolging van de geboortegewichten en controle van doorbloeding van de navelstreng kunnen ze dan toch ook veel afleiden zondat dat je zomaar moet gaan bevallen op 32 weken!
wel correct dat ze dan niet normaal laten bevallen om verstrengeling te voorkomen

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Mei 09, 2008 9:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wil hier maar een ding duidelijk maken : een navelstreng kan tegen een stootje hé mensen! Het is niet omdat hij verstrengeld dat hij onmiddellijk wordt afgesloten en er geen doorbloeding meer mogelijk is ! Zelfs bij 1 kindje alleen in de buik gebeurt het frequent tijdens het draaien en keren dat de navelstreng zicch opspant rond ledematen , hals en dergelijke . Als ze met twee in 1 vruchtzak zitten is het natuurlijk een groter risico maar een kind laten geboren worden op 32 weken ???Nee, sorry , ik blijf het voorbarig vinden . Uiteraard is goed opvolging en een ks meer dan noodzakelijk maar het risico is veel kleiner dan ze je nu aanpraten, het is er maar je moet niet altijd zo angstig zijn . Een navelstreng is opgebouwd uit 3 bloedvaten die elk drie keer langer zijn dan het bindweefsel waarmee ze samen hangen. Zelfs al komt er dus enorme druk op de navelstreng te staan , de bloedvaten kunnen nog drie keer meer druk aan. Uiteraard is er een limiet aan de druk die ze kunnen hebben en bij jou is het risisco ook groter maar het is eigenlijk een risico die gewoon bij elke zwnagerschap bestaat en bij die van jou is dat risico het belangrijkste risico omdat er twee zijn die kunnen verstrengelen .
Hopelijk is mijne uitleg een beetje duidelijk want ik probeer het zo kort mogelijk te houden wegens eenhandig typen. Wink
Hou je recht aan het verhaal van L. Bij haar is alles wel goed gekomen en ze heeft haar kids zo goed als voldragen.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
lijntje

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2008 9:35 am    Onderwerp: Reageren met citaat

vind 32 weken inderdaad ook héél vroeg maar zoals ik al zei in ghb zijn ze dus wel extra voorzichtig maar controleren ze ook goed bv de mijne zouden maar max 34 weken blijven zitten waren ze 100% zeker van wegens die tts en ben op 35 weken nog op controle geweest bij hun waar ik met volle verbazing onthaald werd. zo heb ik daar ook 3x met mijn valies gestaan op 1.5 week om geoppereerd te worden om 2 weken daarna te moeten horen dat de tts zichzelf herstelde. als de gyn op de hoogte is van de risico's zoals bij mij ga je gewoon heel regelmatig controles krijgen, ikzelf moest de laatste 2 weken van mijn zw om de 2 dagen aan de monitor en werd de doorbloeding gecontroleerd. ik hoop voor jouw dat ze het ook kunnen uitstellen want hoe langer hoe beter voor je kleintjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
kaatje

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 1:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.monoamniotic.org/
Terug naar boven
kaatje

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 2:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

tweeling wogen 1,7kg bij de geboorte en waren na 4 weken thuis. Ondertussen zijn ze zes maand oud en wegen iets meer dan 8 kg en nog niet ziek geweest. Ze hebben wel reflux, maar dat zit in de familie. Ze doen het dus heel goed.

@ L: heeft jouw gyn je doorgestuurd naar GHB en vervroegde KS en dergelijke? Wist je van in het begin dat het MCMA-twins waren?
Terug naar boven
L

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 5:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Kaatje
we wisten van bij de 10e week dat het een tweeling was en ik dacht de controle erna wisten ze ons al met 100% zekerheid te zeggen dat het een eeneiige tweeling was met één vruchtzak
we werden door mijn gyn zelf persoonlijk opgevolg en ks was op voorhand gezegd, maar ik mocht van haar normaal tot 38 weken gaan. op 36 weken werd gezien dat het geschatte gewicht verder uiteen begon te lopen als ervoor en wou ze geen risicos meer nemen en hebben ze de week erna de kids laten komen.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Medische vragen omtrent meerlingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

Ga naar: