| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
rolmopske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 30, 2008 7:31 pm Onderwerp: denkoefening |
|
|
Mag ik even jullie hulp vragen bij de volgende denkoefening:
9 weken echo bij gynaecoloog nr1: monochoriaal monoamniotische tweeling
12 weken echo bij gynaecoloog nr2 (ondertussen verhuisd): toch een tussenschot te zien, maar dunnetjes
14 weken pret-echo (vandaag): de vroedvrouw ziet geen tussenschot, en meent te merken aan de manier waarop de kindjes bewegen t.o.v. elkaar dat er geen tussenschot is... Als ik haar vertel dat de gyn op 12 weken er wel één zag, dan zegt ze "misschien was er wel één, maar dan is het nu verdwenen"
Ik heb zo het idee dat dat niet kan...
Jullie mening? In afwachting van consultatie bij gynaecoloog nr2 over 2 weken...
alvast bedankt
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1172 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 30, 2008 7:44 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb ook nog nooit gehoord van verdwenen tussenschotten. Dus: ofwel vergist zij zich ofwel je gyn . Ik denk dat je best bij je gyn eens een uitgebreid onderzoek vraagt om zeker te weten wat het nu eigenlijk is. Het is niet gemakkelijk om met onzekerheid te zitten hé!
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 02, 2008 10:36 am Onderwerp: |
|
|
Tja, ik heb nooit een pretecho laten maken, dus weet niet wat ze daarop zien, als je twijfelt, bellen!
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 02, 2008 11:27 am Onderwerp: |
|
|
Ik vind het ook nogal raar. Ik zou het de volgende keer nog eens goed laten nakijken bij je gyn of als je je ongerust maakt, probeer dan sneller terug op controle te gaan.
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
illeke01

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 02, 2008 7:20 pm Onderwerp: |
|
|
Bij ons dacht de gyn in het begin (op 5 weken) dat er geen tussenschot was.
Ze heeft ons toen doorverwezen naar Leuven voor een tweelingenstudie bij een zeer goede en lieve gyn ( door velen hier wel gekend).
Daar hebben ze een zeer uitgebreidde echo genomen van meer dan 1 uur en toen hebben ze toch wel een tussenvlies gevonden wat voor ons een hele opluchting was.
Misschien moet je eens vragen of je daar mag langsgaan om het eens te bekijken?
_________________ Mama van Jarne (30/08/2004) en Floor en Fien (21/03/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 06, 2008 11:37 pm Onderwerp: |
|
|
een tussenschot kan niet zomaar verdwijnen hé want dan zijn je vruchtzaken stuk en verlies je ook al jou vruchtwater . Dus dit is onmogelijk .
Vraag is nu : wie vertrouw je het meest? Een vroedvrouw die pretecho's maakt? Of een gynaecoloog ?
Ik zou zeker voor de laatste gaan, das een feit . Laat bij je volgende afspraak de gyn nog maar es goed kijken en laat hem het tussenschot maar eens aan je tonen dan ben je zeker gerust.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
natalia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Nov 04, 2008 2:23 pm Onderwerp: hallo |
|
|
moet eerlijk zeggen dat ik teleurgesteld was toen ik mijn pretecho afgelopen zondag liet maken
was wel maar 13 weken maar echt onduidelijk
ze vroeg aan mij of het eeneiig of tweeeiig tweeling was en toen dacht ik al dat kun je toch zien
bij is het dus een eeneiige tweeling die de moederkoek delen en wel een apparte vruchtzak hebben die heeeel duidelijk te zien is bij de echo's van de genae
zeker de allereerste echo
want naarmate de zwangerschap volgt zien ze het minder goed zei de genae
krijg ook wel heel veel opvolging om de twee weken echo en afspraak genae want heb zelf in augustus een conisatie van de baarmoederhals gehad en dit brengt nu met gevolg dat ze moeten opvolgen dat die hals niet te snel inkort anders moeten ze een ringetje plaatsen om de mond dicht te houden tot 37 weken zwangerschap
dus geloof je genae maar want die mevrouw van de pretecho zegt trouwens totaal geen medische info is alleen maar om de baby te zien!!
groetjes
_________________ mama van jamairo (21/10/2006) en zwanger van een eeneiige tweeling |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|