Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Neen, dat mag niet! nee, nee, nee,...

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
klaartje

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 9:30 am    Onderwerp: Neen, dat mag niet! nee, nee, nee,... Reageren met citaat

Hallo iedereen,
Ik weet niet meer wat te doen! Ik weet dat er ergere dingen zijn hoor maar die tweeling van me haalt me soms het bloed van onder de nagels.
Ze doen veel streken maar 1 ervan is het hoogtepunt.
Vince kan de kasten open doen. Vooral de keukenkasten zijn de lievelingen. Gevolg ik dat ik continu moet zeggen "neen Vince dat mag niet!"
Hij bleef dit doen en dan kreeg hij straf, 1 minuut in de hoek. Maar na een week begon hij dat leuk te vinden en stond meer de gibberen in de hoek. Ik heb dan naar de opvoedtelefoon gebeld, hier zeiden ze dat in de hoek zetten inderdaad geen zin had omdat zo een jonge kinderen (bijna 1,5 jaar)dit niet begrepen. Zij konden maar enkele seconden onthouden daarom deed hij het altijd opnieuw. Klinkt logisch maar aan de andere kant als ze stout zijn en mekaars speelgoed afnemen weten ze toch dat ik het ga afpakken als ik kom afgestapt met mijn vinger omhoog. Ze zwieren het daar ergens en doen of hun neus bloed. Ik kan er dus niet aan uit. Hebben jullie tips?
Ik heb ooit eens gelezen over klipsen die je op een kastdeur zet of schuif en dan krijgen kids dit niet open. Ik ben dit gaan vragen in een winkel maar daar bekeken ze me of ik van mars kwam. Kent iemand dit? En waar kan ik het vinden.
Ik hoop dat dit een stadium is dat voorbij gaat , ik hoop (stilletjes) dat ik niet de enige ben die dit doormaakt.
Ik weet het is iets stom maar ik kan me er soms zo aan ergeren!
Groetjes
Klaartje
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 11:04 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Helpt het niet als je in plaats van ze in de hoek te zetten, goed vastpakt, streng aankijkt op ooghoogte en heel kordaat zegt dat het niet mag. Als ze het toch opnieuw doen even in een andere (veilige) ruimte in afzondering zetten. Niet zo lang, maar een minuutje ofzo.
Dat is volgens het boekje, maar ja, zo'n boekje klopt niet altijd in de praktijk he...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 11:10 am    Onderwerp: Reageren met citaat

eigenlijk heeft vlinderelf gelijk hoor,op je hurken gaan zitten zodat je recht in zijn ogen kijkt en hem kordaat zegt dat het ni mag dat het van mama is en hem dan loslaten maar niet naar hem kijken,als je dat een paar keer hebt gedaan weet hij het wel hoor. en dat van de opvoedtelefoon wat zou een kind van bijna 18 maand je niet begrijpen,ze weten het maar al te goed hoor,dat is het ongeluk dat ouders denken dat zo kids niet kunnen onthouden..... je zegt zelf als je je vinger al opsteekt ze het speelgoed aan de kant zwieren dus van die kasten ga het ook wel lukken hoor maar volhouden
veel geluk
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 11:17 am    Onderwerp: Reageren met citaat

'Tt Is sowieso een lastige periode en je moet echt heel consequent blijven nee zeggen en een zelfde strafsysteem uitdenken met trapjes ook: bij de eerste overtreding doe je dat, bij de tweede overtreding doen we het iets erger, bij de derde telkens dat. Zodat ze snappen dat bij herhaling de straf telkens onaangenamer wordt.

Als ze het op den duur leuk vinden om even in afzondering te zitten, dan moet je veranderen naar iets anders wat ze echt niet leuk vinden.
't Is soms een strijd maar je moet echt volhouden want hier wordt de basis gelegd voor de rest van de opvoeding. Als je nu soms toch zou toegeven dan weten ze dat mama op een bepaald moment altijd wel opgeeft en dan doen ze door tot ze dat moment bereikt hebben.
Ze zijn echt wel slimmer dan je denkt!

En trouwens, ik heb zelf nog geen kinderen van die leeftijd maar wel veel ervaring met babysitten, speelplein, kinderkampen, ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
lina

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 11:35 am    Onderwerp: Reageren met citaat

hoi, ik heb (nog) geen kids en dus totaal geen ervaring maar een andere tip, ik weet niet of het kan helpen: geef ze een pluim als ze braaf zijn! Dan moeten ze niet proberen mama's aandacht te trekken op een stoute manier (waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat je ze te weinig aandacht geeft hè !). Dus niet alleen: straffen als het niet goed is maar vooral ook: belonen als ze het wel goed doen (en dat niet als vanzelfsprekend beschouwen). Het is maar wat ik leerde van de 'supernanny'.

in 'Dreambaby' hebben ze van die veiligheidssets van safety first. Ik vind het niet op hun website maar wel in de cataloog die ik hier heb. Ze hebben vanalles hoor: beschermkapjes voor stopcontacten, draaischijven voor stopcontacten, vingerbeschermers voor de deur en dus ook: veiligheidsgrendels voor lades en kasten. Maar dat lost je 'opvoedingsvraag' niet op natuurlijk....

veel succes, ik kom hier vast en zeker ook nog ooit op zoek naar 'het' antwoord....
joe

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 12:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gewoon, veel geduld hebben. Dit is de periode waar ze vanalles beginnen te ontdekken. Ik heb ze in mijn keuken 1 kastje gegeven (met allemaal plastieken potjes) die ze mogen open doen. Na een keer of honderd herhalen weten ze dat ze enkel die kast mogen openen.
Consequent blijven en op een dwingende manier duidelijk maken wat mag en niet. Niet boos of roepen, gewoon elke dag opnieuw blijven herhalen en je zal zien op een dag...ben je gewonnen!
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 12:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

vergeten te vermelden maar die lade/kastklipjes vind je in de ikea
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: