| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
mamaM&C

Geregistreerd op: 19 Jun 2008 Berichten: 17 Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 29, 2008 9:50 am Onderwerp: nu al elk een kamer of nog wachten? |
|
|
Hallo,
ik vermoed dat mijn vraag waarschijnlijk al eens gesteld is ergens, maar vond het niet direct terug vandaar:
mijn meisjes zijn nu ongeveer 6,5 maand en slapen samen op één kamer. We hebben wel een tweede kinderkamer voorzien en die is volledig klaar, maar nu weet ik niet goed of we de meisjes nu al elk hun eigen kamer zouden geven.
Ik twijfel omdat ik merk dat ze enerzijds als ze gaan slapen altijd naar elkaar kijken (door de spijlen van hun bedjes) en het precies wel leuk vinden dat de ander in dezelfde kamer ligt. Anderzijds vind ik het enorm belangrijk dat het twee individuen zijn en wil ik dit ook voldoende stimuleren. Ik vind dus dat ze, aangezien we toch de plaats hebben, elk hun eigen kamer mogen hebben.
Ze kunnen uiteraard nu nog niet vertellen wat ze zelf het liefste willen en ik ben bang dat als ik ze samen laat liggen ze het vanzelfsprekend gaan vinden en later als ze wel kunnen beslissen het gevoel gaan hebben dat het zo hoort (dat ze samen slapen dan?).
Waarschijnlijk denk ik er te diep over na? Iemand tips?
Groetjes,
Melissa
_________________ Mama van Marte & Cato (18 januari 2008)
Een tweeling = dubbel plezier |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Annemarie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 29, 2008 10:00 am Onderwerp: |
|
|
Hey, hier hebben ze in het begin (zo'n 4 maanden denk ik) samen geslapen bij ons op de kamer. Maar vanaf ze verhuisden naar hun eigen kamer, hebben we ze apart gelegd. Nooit geen problemen mee gehad eigenlijk.
Wij hebben ze niet apart gelegd omdat we vonden dat dat per sé moest, hadden ook eerder zoiets van: "we hebben de ruimte, dus maar ineens apart". Hoewel ik dat in het begin ook wel moeilijk vond hoor!
Dus dat is een keuze die je gewoon helemaal zelf moet maken, ik ken er genoeg (ook "gewone" broertjes en zusjes) die wel samen slapen en waar dat ook prima gaat!
Maar hier zijn ze het nu zo gewoon, en als ze dan toch eens samen slapen (bv. bij moeke of op vakantie ofzo) hebben we de grootste moeite om ze in bed te krijgen, dan vinden ze het veel te leuk! Maar dat is omdat ze het niet gewoon zijn hé.
_________________ Mama van Lotte en Lore (02/11/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 29, 2008 10:49 am Onderwerp: |
|
|
Bij ons hebben ze samen geslapen tot even na de verhuis - ze waren toen een maand of 8. Geen problemen mee gehad - wél toen ze samen sliepen, ze maakten elkaar wakker! Sinds ze apart liggen moet ik er ook snachts veel minder vaak uit. probeer het anders eens een week hé. Slapen ze goed, ok, dan laat je ze liggen, schreeuwen ze 't kot bijeen, dan terug samen.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2838 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 29, 2008 11:19 am Onderwerp: |
|
|
Hier hebben ze omdat de kamers nog niet af waren en zijn samen gelegen en nu nog steeds. Ons kids krijgen allemaal hun eigen kamer. Als die af en ze willen samen blijven slapen vind ik dat geen probleem. Ze hebben hun eigen stekje en als ze alleen willen zijn kan dat, willen ze samen slapen dan zullen we één van hen hun matras bij de andere leggen. Hier kunnen ze elkaar niet missen. Maar voor mij is het gewoon als ze samen willen dan mogen ze dat. Ik maak daar geen probleem van, als ze zich goed voelen zo dan vind ik het ook goed.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1074 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 29, 2008 3:07 pm Onderwerp: |
|
|
Hier slapen ze sinds hun 1e dag thuis samen op een kamer. We hebben ze een tijdje apart gelegd, maar we merkten dat ze elkaar echt wel misten, dus toen hebben we ze toch weer samen gelegd.
Op termijn krijgen ze ook wel elk hun eigen kamer; ik denk dat het goed is om - als dat lukt qua ruimte - toch hun eigen plaatsje te hebben.
Hier is het wel vaak dolle pret hoor, vaak liggen ze te gillen en te tieren van plezier, rechtop in hun bedjes, popjes gooien naar elkaar en allebei met de slappe lach... Ze vinden het fantastisch!
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 29, 2008 8:08 pm Onderwerp: |
|
|
Hier slapen ze ook al van in het begin samen op 1 kamer. Ze worden ook niet wakker van elkaar als de een 's nachts eens huilt. De mogelijkheid is er om ze een eigen kamer te geven maar zolang het goed gaat samen zullen ze een kamer delen.

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
mamaM&C

Geregistreerd op: 19 Jun 2008 Berichten: 17 Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 29, 2008 8:56 pm Onderwerp: bedankt |
|
|
dank je voor raad. Ze maken elkaar ook niet wakker hoor als ze huilen. Eigenlijk slapen ze als engeltjes samen op één kamer: elke nacht van 20u tot 's morgens 7u, dus het loopt goed met twee. Misschien probeer ik het inderdaad eens een paar nachten en kijk ik hoe dat loopt!
Groetjes.
_________________ Mama van Marte & Cato (18 januari 2008)
Een tweeling = dubbel plezier |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|