| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
christa

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Sep 29, 2008 7:55 pm Onderwerp: peuterinzet voor fietskar - ervaringen? |
|
|
We rijden al enige maanden rond met een fietskar Croozer met babyschalen van Weber erin. Onze dochters beginnen daar nu wel uit te groeien. We krijgen het zeil niet goed meer dicht, omdat ze met hun voetjes er uit beginnen steken en het ook wel fijn vinden om tegen het zeil te stampen.
We denken er nu aan om peuterinzetten te kopen. Zijn een soort verkleinkussens om er voor te zorgen dat ze niet te veel heen en weer schudden, vooral als ze in slaap zouden vallen.
Heeft iemand ervaring met die peuterinzetten? Nuttige aankoop?
_________________ moeder van een zoon, twee dochters en de tweeling Sofie en Sarah |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1074 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Sep 29, 2008 9:31 pm Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet hoe oud jullie dochtertjes nu zijn, maar wij hebben ook een Croozer fietskar en onze meisjes zitten er 'los' in (zonder extra inzetten, bedoel ik). Ik vind dat ze stevig genoeg zitten en echt niet schudden of zo. Ze zijn nu 16 maanden.
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 30, 2008 8:58 am Onderwerp: |
|
|
Wou net 't zelfde vragen, Lutg, wij hebben ook een Croozer, en de onze (bijna 14m) zitten er zonder iets in. Ze 'hangen' wel een beetje (Tinne zeker, is een kleine fijne poppemie), maar hebben er geen last van. Ze vallen er zelfs in in slaap... Wij hebben de onze sinds ze 11m zijn.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Caroline

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 30, 2008 9:43 am Onderwerp: |
|
|
Wij hebben de chariot couger (en recent ook de corsaire). Na het hangmatje voor babies, hebben we een steunzitje gekocht. Dat is eigenlijk een matje waar ze op zitten en met hun rug tegenliggen, en dan aan de zijkanten 2 rollen, zodat ze niet te ver heen en weer schuiven. Ondertussen is dat er ook weer uit en zit Josephine vanaf 12-13 maanden alleen rechtop.
Ik denk dat zo'n steunzitje niet echt nodig is als je kindje zelf al goed kan rechtzitten. Anders is het wel handig...
|
 |
christa

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 30, 2008 7:14 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tips (onze dochtertjes zijn nu 10 maanden). Mijn echtgenoot heeft evenwel niet gewacht op jullie reacties en is de inzetten deze ochtend gaan bestellen. Tja...
_________________ moeder van een zoon, twee dochters en de tweeling Sofie en Sarah |
|
| Terug naar boven |
|
 |
christa

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 13, 2008 12:01 pm Onderwerp: |
|
|
Ondertussen hebben onze dochtertjes 2 maal in de Croozer gezeten met de peuterinzetten en dat was het dan. De zitjes zijn veel te smal om die peuterinzetten te gebruiken, onze dochtertjes zaten er voor in plaats van er in (met winterjasje aan). Kan me voorstellen dat dit prachtig is voor een fietskar met één zitje, maar niet met twee zitjes. Ze zitten nu gewoon los (allez, met riempjes natuurlijk) in de fietskar en dat gaat perfect.
Weeral een ervaring rijker.
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1172 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 13, 2008 12:07 pm Onderwerp: |
|
|
Christa, bedankt voor je verhaal. Nu ben ik wel content dat wij die peuterzitten niet hebben gekocht. (we hadden wel getwijfeld). Tegen volgende lente zijn onze gasten een jaar en dan zullen ze ongetwijfeld perfect kunnen zitten. Ik vond dat ze in de babyschalen ook al vrij weinig plek hadden en heel sterk naar voren zaten met hun voeten tegen het plastic aan (maar die dingen zijn wel handig natuurlijk want anders kan je niet op toer!). Moeite en geld bespaard dus.
|
 |
|